ارائه مستند 20 روز در ماریوپل نمایش چهره واقعی جنگ


در این مقاله مستند 20 روز در ماریوپول به کارگردانی مستیسلاو چرنوف، روزنامه نگار اوکراینی را ارائه می کنیم که با پوشش اخبار روزانه و استفاده از تصاویر کشورش در دوران جنگ، محاصره شهر ماریوپل اوکراین توسط ارتش روسیه را پوشش می دهد. و گزارشی واضح و دلخراش از غیرنظامیان گرفتار در محاصره.

مستند 20 Days in Mariupol یک فیلم مستند محصول 2023 است که داستان آخرین روزنامه نگاران بین المللی را در جریان محاصره شهر ماریوپل اوکراین توسط ارتش روسیه دنبال می کند. کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد مستیسلاو چرنوف، یک روزنامه نگار اوکراینی است که برای خبرگزاری آسوشیتدپرس کار می کرد. فیلم مستند “بیست روز در ماریوپل” جنایات جنگی، فرار خبرنگاران از حملات نیروهای نظامی و تاثیر گزارش آنها در سراسر جهان را به تصویر می کشد. این مستند برنده جایزه تماشاگران در بخش مستند جشنواره فیلم ساندنس شد و به شدت مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

مستند 20 Days in Mariupol داستان بیست روزی را روایت می کند که کارگردان چرنوفدر محاصره همکارانش در ماریوپل و نحوه گذراندن آن روزهای پس از شروع حمله روسیه به اوکراین. مستیسلاو چرنوف او فیلم‌هایی را که در ماریوپول با تیم فرانت لاین و آسوشیتدپرس جمع‌آوری کرده بود را در مستند خود گردآوری کرد و روایت خود را از محاصره ماریوپل ارائه کرد.

عکس یک سرباز در طول جنگ روسیه و اوکراین در مستند 20 روز در ماریوپل

ماریوپل شهری در جنوب شرقی اوکراین بود که در سال 2022 به عنوان بخشی از تهاجم روسیه به اوکراین مورد تهاجم روسیه قرار گرفت و آن را اشغال کرد. محاصره ماریوپل تقریباً سه ماه به طول انجامید و منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی و سرباز و همچنین تخریب گسترده شهر شد. روسیه سپس ماریوپول و سایر مناطق جنوب شرقی اوکراین را ضمیمه خود کرد. فیلم مستند 20 روز در ماریوپل به عنوان ورودی و نماینده سینمای اوکراین برای حضور در بخش بهترین فیلم بلند بین المللی در مراسم اسکار 96 انتخاب شد و در آذرماه انتخاب شد. همانطور که اشاره کردیم این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و در بخش مستند نامزد شد و در سال 1909 توسط هیئت ملی بازبینی فیلم های سینمایی (NBR) نامزد شد، یعنی 13 سال پس از ظهور سینما در نیویورک ساخته شد. ) به عنوان یکی از 5 فیلم مستند برتر سال 2023 معرفی شد.

بخوانید  نحوه پیدا کردن حالت تماشاگر در بازی MultiVersus

در 24 فوریه 2022، روسیه با استفاده از توپخانه، راکت، پهپاد و نیروی زمینی، حمله گسترده ای را علیه جبهه مقاومت ماریوپل و ارتش اوکراین آغاز کرد. اوکراین با نیروهای مسلح و گردان های داوطلب خود در برابر این حمله مقاومت کرد، اما قدرت نظامی روسیه و تعداد سربازان بسیار بیشتر شد و ماریوپل سقوط کرد. روسیه در 4 مارس 2022 بمباران ماریوپل را تشدید کرد و مناطق مسکونی، بیمارستان ها، مدارس و ساختمان های عمومی را هدف قرار داد. صلیب سرخ وضعیت ماریوپل را “آخرالزمانی” توصیف کرد و یکی از نمایندگان این سازمان گفت “صحنه های ویرانگر رنج انسانی” در سراسر شهر قابل مشاهده است.

تصویر زنی مجروح در جنگ روسیه و اوکراین در مستند 20 روز در ماریوپول

در 16 مارس 2022، روسیه به قول خود مبنی بر محاصره شهر ماریوپل، مانند همیشه، زیر پا گذاشت و وارد مرکز شهر شد، جایی که درگیری‌های خیابانی بین نیروهای روسیه و اوکراین شدت گرفت. بسیاری از غیرنظامیان در تیراندازی بین دو گروه نظامی گرفتار شدند یا به پناهگاه های زیرزمینی گریختند. در 20 مه 2022، پس از دستور جامعه بین المللی برای آتش بس، اوکراین ماریوپل را به روسیه واگذار کرد. روسیه باقی مانده نیروهای اوکراینی را تصرف کرد و شهر ماریوپل را به عنوان بخشی از جمهوری خلق دونتسک، یک کشور نیابتی تحت کنترل روسیه، اعلام کرد.

وضعیت کنونی اوکراین متشنج و خشن است، زیرا با جنگی با روسیه مواجه است که تقریباً دو سال به طول انجامیده و همچنان ادامه دارد. در سال 2023، روسیه به مناطقی از شرق و جنوب اوکراین حمله و آن را اشغال کرد و به حملات و بمباران خود علیه نیروهای اوکراینی و غیرنظامیان ادامه داد. اوکراین با کمک برخی از متحدان غربی در برابر تهاجم مقاومت کرد، اما از کمبود کمک نظامی و حمایت دیپلماتیک نیز رنج می برد. نتیجه جنگ بین روسیه و اوکراین هزاران کشته، مجروح و آواره شدن میلیون ها نفر بود و منجر به نقض حقوق بشر و همچنین مشکلات اقتصادی و اجتماعی برای هر دو کشور شد.

بخوانید  Gex به دلایلی بازگشته است

تصویری از گزارشگر جنگ روسیه و اوکراین در مستند 20 روز در ماریوپول

در حال حاضر، اوکراین مدعی است که حمله روسیه به Novoprokpiuka در منطقه Zaporizhzhia را دفع کرده و در Verbovo به موفقیت نسبی دست یافته است. از سوی دیگر، روسیه بمباران شهرهای اوکراین مانند کیف، خارکف و اودسا را ​​با استفاده از موشک و هواپیماهای بدون سرنشین تشدید کرده است. اوکراین برخی از اهداف را سرنگون کرد، اما تلفات و خسارات زیادی نیز متحمل شد. اوکراین همچنین به عملیات زمینی خود در کرانه شرقی رودخانه دنیپر ادامه داد، منطقه ای که می تواند به آن اجازه دهد تجهیزات حیاتی را در عرض رودخانه منتقل کند و به سمت کریمه، شبه جزیره ای که به طور غیرقانونی به روسیه در سال 2014 ضمیمه شد، پیشروی کند. روسیه پیشروی های خود را در شمال شرقی کوپیانسک تأیید کرد. در شمال باخموت و جنوب غربی آودیکا در شرق منطقه دونباس در تلاش برای حمایت از نیروهای جدایی طلب.

مستند 20 روز در ماریوپل حول محور چرنوف و همکارانش که در شهر محاصره شده گیر افتاده اند و تلاش می کنند به کار خود در زمینه مستندسازی جنگ ادامه دهند. آنها تصاویری را ثبت کردند که بعداً به تصاویر تعیین کننده ای از جنگ تبدیل شدند، از جمله کودکان در حال مرگ، گورهای دسته جمعی، بمباران یک زایشگاه و موارد دیگری که هر جنگی را همراهی می کند. این فیلم مستند برگرفته از اخبار روز است چرنوف و فیلم های شخصی از کشورش در طول زمان جنگ، ارائه گزارشی واضح و تکان دهنده از غیرنظامیان تحت محاصره، و همچنین دریچه ای جدید به چگونگی پوشش یک منطقه درگیر درگیری و تأثیر حضور این روزنامه نگاران در سراسر جهان. این فیلم مستند شامل مصاحبه با کارشناسان و فراریان سابق از جمله لی هیونسونویسنده کتاب “دختری با هفت نام” است که اکنون برای حقوق بشر کمپین می کند لی هیونسو در مقدمه مستند درباره فراتر از اتوپیا صحبت کردیم.

بخوانید  2K فروش اطلاعات فاش شده‌ی کاربران در هک ماه گذشته را تأیید کرد

میستلاو چرنوف، کارگردان مستند 20 روز در ماریوپل

مستیسلاو چرنوف روزنامه‌نگار، فیلم‌ساز، خبرنگار جنگی و رمان‌نویس اوکراینی است که برنده جوایز متعددی برای پوشش خود از جنگ در اوکراین، به ویژه محاصره ماریوپل در سال 2023 است. او همچنین برنده جایزه پولیتزر، عضو انجمن عکاسان حرفه‌ای از اوکراین و اخیرا یکی از رهبران جشنواره فیلم ساندنس شد. مستندی که او کارگردانی کرد در جشنواره معتبر ساندنس در زمره بهترین مستندهای سال قرار گرفت و اشاره کردیم که برنده جایزه بهترین فیلم مستند از نگاه مخاطبان در این جشنواره شد. این مستند در سال 2023 بسیار موفق بود و جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین مستند سال را از سینمای صلح و جایزه بهترین مستند از جشنواره بین المللی فیلم کلیولند دریافت کرد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر