آکیرا توریاما خالق بازی Dragon Ball درگذشت

آکیرا توریاما با ساخت مانگای ژاپنی Dragon Ball و شخصیت های سری Dragon Quest او به شهرت رسید و در 68 سالگی درگذشت.

آکیرا توریاماخالق Dragon Ball و طراح Dragon Quest وی در آخرین روزهای زندگی خود دچار خونریزی زیر جنینی شد. وی پس از تحمل یک بیماری شدید در 11 مارس 1402 (اول مارس 2024) درگذشت.

استودیو برد اعلام کرد که خانواده توریاما مراسم تشییع جنازه خصوصی برگزار خواهند کرد و گل، تسلیت یا ملاقات در ملاء عام را نمی پذیرند. برنامه های آینده برای جشن گرفتن دستاوردهای زندگی او هنوز مشخص نشده است، اما در آینده اعلام خواهد شد. آنها از حمایت هواداران بسیار قدردانی می کنند و از درک آنها در این دوران سخت تشکر می کنند.

در بیانیه ای از وب سایت رسمی دراگون بال در این بیانیه آمده است: «با کمال تأسف شما را از مرگ آکیرا توریاما، نویسنده مانگای Dragon Ball در اول مارس به دلیل… او بر اثر هماتوم ساب دورال حاد درگذشت. او 68 ساله بود که ما را ترک کرد. متاسفیم که او هنوز چند کار در میانه ساخت داشت و با اشتیاق زیادی روی آنها کار می کرد. او همچنین هنوز دستاوردهای زیادی در پیش دارد. با این حال، او مانگا و آثار هنری زیادی را برای این دنیا به یادگار گذاشت.

به لطف حمایت افراد زیادی از سراسر جهان که از توریاما حمایت کردند، او توانست بیش از 45 سال به فعالیت هنری خود ادامه دهد. ما امیدواریم که دنیای منحصر به فرد ایجاد شده توسط توریاما برای مدت طولانی مورد قدردانی قرار گیرد. این خبر غم انگیز را با قدردانی از محبت شما نسبت به او در طول زندگی اش به اشتراک می گذاریم.»

بخوانید  CoD: Modern Warfare 3 Campaign Spoilers Begin To Leak

آکیرا توریاما و مانگای اژدها

در حالی که توریاما بیشتر به خاطر ساخت سریال Dragon Ball شناخته می شود، او همچنین مجموعه های مانگا موفق دیگری مانند Dr. همچنین Slump and Sand Land را در مجموعه خود دارد. او همچنین در طول زندگی خود شخصیت های زیادی را در دنیای بازی های ویدیویی خلق کرد، از جمله شخصیت های سری Dragon Quest و Chrono Trigger، علاوه بر اژدهای آبی.

توریاما در ماه‌های گذشته مشغول ساخت یک سریال تلویزیونی به نام Dragon Ball Daima بوده است و مانگا Dragon Ball Super موفق شد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر