کتابخانه Steam شما با شما از بین می رود

گیمرهای مدرنی که به طور کامل بازی های دیجیتال را پذیرفته اند ممکن است بر این باور باشند که عناوینی که خریداری کرده اند برای همیشه مال آنها خواهد بود. اما اگر کسی امیدوار است تاخیر Steam خود را به نزدیکان خود منتقل کند، معلوم می شود که Valve اجازه نمی دهد حقوق منتقل شود. به عبارت دیگر، کتابخانه Steam شما با شما از بین می رود.

از طریق Ars Technica، یکی از کاربران ResetEra پاسخی را که از پشتیبانی Steam در رابطه با سؤال خود در مورد انتقال کتابخانه Steam خود در وصیت نامه خود دریافت کرده بود، ارسال کرد. یکی از نمایندگان Valve پاسخ داد: «متاسفانه حساب‌ها و بازی‌های Steam قابل انتقال نیستند. “پشتیبانی Steam نمی‌تواند دسترسی دیگران را به حساب یا محتوای آن با حساب دیگری ادغام کند. متأسفم که به شما اطلاع می‌دهم که حساب Steam شما از طریق وصیتنامه قابل انتقال نیست.”

برخی از گیمرها مقدار قابل توجهی پول در کتابخانه‌های Steam خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند، و دانستن اینکه این بازی‌ها ممکن است به سادگی پس از مرگ صاحب حساب Steam ناپدید شوند، می‌تواند ناامیدکننده باشد. با این حال، شاید ساده ترین راه حل این باشد که به سادگی اطلاعات نام کاربری و ورود به سیستم را بدون اطلاع Steam به وراث احتمالی منتقل کنید. این سوال سخت در مورد اینکه چه کسی واقعاً صاحب بازی های دیجیتال است باقی می ماند، اما حداقل عناوین هنوز قابل بازی خواهند بود.

یکی دیگر از راه‌های حفظ بازی‌های Steam، فوروارد کردن تمام رایانه‌هایی است که عناوین آنها قبلاً دانلود شده‌اند. با این حال، بدون دسترسی به حساب اصلی Steam، این بازی‌ها برای نصب در دستگاه دیگری در دسترس نیستند یا حتی برای نصب مجدد در رایانه‌ای که در حال حاضر روی آن هستند، در صورت خرابی هارد دیسک یا سایر سخت‌افزارها قابل دسترسی نیستند. تنها به همین دلیل، این راه حل ممکن است بهینه نباشد. اما تا زمانی که Valve روش بهتری برای پخش جریانی بازی‌ها به کاربران ارائه ندهد، گزینه‌های دیگری در دسترس نیست.

بخوانید  اشاره احتمالی تبلیغ تلویزیونی پلی استیشن 5 به بازی Uncharted 5

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر