هوش مصنوعی در راه آیفون است. هر آنچه از رویداد WWDC 2024 اپل انتظار داریم

اپل به زودی کنفرانس توسعه دهندگان بعدی خود را برگزار می کند تا از بزرگترین به روز رسانی سیستم عامل خود رونمایی کند. WWDC 2024 از 10 تا 14 ژوئن (21 تا 25 ژوئن) برگزار می شود، اما نکته اصلی که طرفداران فناوری این روزها منتظر آن هستند، ساعت 20:30 روز 21 ژوئن خواهد بود.

اپل در گذشته نشان داده است که پیش بینی همه رویدادهایش غیرممکن است، اما به احتمال زیاد در WWDC 2024 شاهد هیچ خبر سخت افزاری مهمی نخواهیم بود. البته، نباید فراموش کنیم که اپل هدست Vision Pro خود را در WWDC به نمایش گذاشت. گذشته

با وجود محافظه کاری اپل، اطلاعات زیادی در مورد پروژه های جدید این شرکت فاش شده است.

تیم کوک در کنفرانس اپل با پس زمینه ربات

با توجه به موضوع داغ فناوری این روزها، حدس زدن اینکه رویداد WWDC امسال اپل بیشتر بر حوزه هوش مصنوعی مولد تمرکز خواهد کرد، چندان سخت نیست.

اگر اتفاقات سال های اخیر اپل را دنبال کرده باشید، حتما می دانید که اپل از اصطلاح هوش مصنوعی راضی نیست و تا همین اواخر سعی می کرد از موضوعات مرتبط با آن کناره گیری کند. اما وقتی نوبت به رقابت می رسد، نام اپل نیز باید بدرخشد.

هوش مصنوعی ستاره WWDC 2024 خواهد بود

ممکن است اپل هنوز چت ربات هوش مصنوعی خود را نداشته باشد، و به نظر می رسد که با OpenAI برای ادغام ChatGPT در iOS 18 به توافق رسیده است. اگرچه با توجه به مارک ژرمن طبق گزارش بلومبرگ، اپل احتمالا با گوگل در مورد معرفی دستیار هوش مصنوعی Jamnai در آیفون ها به توافق می رسد.

رویکرد اپل به هوش مصنوعی در iOS 18 و macOS 15 مبتنی بر کمک به مردم برای رفع نیازهای روزمره است و احتمالاً خبری از امکان تولید متون طولانی، تهیه کتاب های الکترونیکی و مواردی از این دست نخواهد بود. در عوض، ویژگی‌های کاربردی مانند پیام‌های پیشنهادی، خلاصه‌سازی متن، رونویسی یادداشت صوتی و ابزارهای ویرایش عکس بهبودیافته را خواهیم دید.

بخوانید  اسم رمز Assassin's Creed قرمز تغییر نام داد، رونمایی رسمی اواخر این هفته، تاریخ انتشار لو رفت

اپل تمایل دارد بیشتر پردازش های هوش مصنوعی خود را روی دستگاه انجام دهد، اما برای پردازش های پیچیده تر، به یک مرکز داده ابری نیاز است. باید ببینیم که اپل چگونه به شعار همیشگی خود یعنی محافظت از حریم خصوصی کاربران در فرآیند انتقال اطلاعات از دستگاه به مراکز داده پایبند است.

آیفون اپل با نماد iOS 18

iOS و iPadOS دستخوش تغییرات زیادی خواهند شد که شاید مورد انتظارترین آنها اضافه شدن RCS باشد. سرویسی که همه امیدوارند نبرد بین حباب های سبز و آبی بین اندروید و iOS را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

پروتکل RCS که با هدف جایگزینی سرویس پیام کوتاه در دهه‌های گذشته توسعه یافته است، امکان اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدئوهای با کیفیت بالا، پیام‌های صوتی طولانی و چت‌های گروهی، علاوه بر رمزگذاری سرتاسر پیام‌ها را فراهم می‌کند. . علاوه بر این، امکان ویرایش پیام ها تا 15 دقیقه پس از ارسال به RCS اضافه شده است.

یکی از تغییرات عمده در iOS 18، ارائه پشتیبانی از پروتکل پیام رسانی RCS خواهد بود.

اپل در سال های اخیر سعی کرده از آوردن RCS به دستگاه های خود جلوگیری کند تا iMessage سرویس اصلی آن باقی بماند و حتی … تیم کوکمدیر عامل اپل یک بار به کسی که از او خواسته بود پیام‌های متنی بین اندروید و iOS را بهبود بخشد تا بتواند راحت‌تر ویدیوها را با مادرش به اشتراک بگذارد، گفت: «یک آیفون برای مادرت بخر». اما اکنون به نظر می رسد که قوانین اتحادیه اروپا دست و پای اپل را بسته است.

به گفته Mark Jarman، اپل از قابلیت تغییر رنگ آیکون ها و ایجاد ایموجی های سفارشی در iOS 18 رونمایی خواهد کرد. علاوه بر این، Apple Music انتظار می رود لیست های پخش پیشنهادی خودکار را با استفاده از ابزار مبتنی بر OpenAI (که Spotify در سال 2023 اضافه خواهد کرد) ارائه دهد.

از دیگر انتظارات از کنفرانس توسعه دهندگان 2024 اپل در سیستم عامل می توان به اضافه شدن مسیرهای سفارشی و نقشه های توپوگرافی (که سال گذشته به اپل واچ آمد) در نقشه اپل اشاره کرد. علاوه بر این، برنامه Notes در سیستم عامل های اپل از ابزار ضبط صدا با پشتیبانی از نمایش نمادهای ریاضی برای سهولت در ضبط یادداشت برای کاربران بهره خواهد برد.

بخوانید  نرخ فریم Dragon's Dogma 2 روی کنسول‌ها لو رفت
اپل آیپد با ماشین حساب

خبر خوب برای کاربران iPad این است که بالاخره پس از 14 سال، اپل تصمیم گرفت یک برنامه ماشین حساب به iPadOS اضافه کند تا کاربران را از بارگیری برنامه هایی مانند PCalc و Calcbot و همچنین محتوای طنزآمیز ناشی از عدم وجود ماشین حساب نجات دهد. این کار را برای او آسان تر می کند.

طبیعتا نرم افزار ماشین حساب آیفون و مک نیز با نرم افزار Notes یکپارچه خواهد شد و پیشرفت های زیادی را برای ارمغان به همراه خواهد داشت.

صفحه نمایش لپ تاپ Apple MacBook Pro 14 inch 2021 / Apple MacBook Pro 14 2021 M1 Max

این احتمال وجود دارد که بسیاری از ویژگی‌های آینده iOS که در مقاله به آنها اشاره کردیم، به MacOS 15 راه پیدا کنند. علاوه بر این، انتظار می‌رود اپل استفاده از برنامه‌های Pages و Keynote را گسترش دهد و یک نسخه پیشرفته از سیری را معرفی کند که با مدل‌های زبان بزرگ آموزش داده شده است. در آیفون و مک

بخش سخت افزار

اگرچه WWDC سال گذشته از نظر سخت افزاری سال پرکاری برای اپل بود و ویژن پرو، مک بوک ایر 15 اینچی، مک بوک پرو و ​​مک استودیو M2 اولترا را به همراه داشت، اما انتظار نداریم که سخت افزار جدیدی در سال جاری معرفی شود.

اپل اخیراً مجموعه آی‌پد خود را تازه‌سازی کرده است و با توجه به به‌روزرسانی‌های مک‌بوک پرو و ​​مک‌بوک ایر، احتمالاً به این زودی مدل لپ‌تاپ جدیدی از اپل عرضه نخواهد شد. در فضای آیفون و اپل واچ، تا سپتامبر شاهد هیچ چیز بزرگی نخواهیم بود. البته ممکن است اپل از کنفرانس توسعه دهندگان 2024 برای ارتقای سیستم های دسکتاپ خود از تراشه M2 به M3 یا حتی M4 استفاده کند.

در ژانویه 2023، مارک ژرمن اعلام کرد که ستاپ باکس جدید اپل می تواند در سال 2024 رونمایی شود. اپل تی وی جدید احتمالا مجهز به دوربین خواهد بود تا کاربران برای برقراری تماس تصویری نیازی به استفاده از آی پد یا آیفون نداشته باشند.

بخوانید  پوسترهای جدیدی از فصل دوم خانواده Dragon منتشر شده است که تاریخ نمایش آینده را اعلام می کند

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، هر لحظه این احتمال وجود دارد که مدل جدید AirPods Max با درگاه شارژ USB-C به صورت رسمی رونمایی شود.

مرد جوانی که از هدست اپل ویژن پرو استفاده می کند

فکر می کنم کاربران اپل از دیدن ادامه هدست ویژن پرو هیجان زده هستند. زیرا این هدفون تاکنون فقط در ایالات متحده موجود است. این روند احتمالا در هفته ها یا ماه های آینده تغییر خواهد کرد.

طبق گزارش ها، مرحله بعدی راه اندازی Vision Pro در استرالیا، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ژاپن، سنگاپور، کره جنوبی و بریتانیا خواهد بود. هنوز اطلاعات زیادی در مورد VisionOS 2 فاش نشده است، بنابراین نمی دانیم دقیقاً چه به روز رسانی هایی را شامل می شود.

گزارش های اخیر در مورد watchOS حاوی اطلاعات جدیدی نیست. قطعاً شاهد برخی به روز رسانی ها در سیستم عامل نیز خواهیم بود، اما احتمالاً شاهد تغییرات عمده ای نخواهیم بود.

شاید به ندرت دیده باشیم که اپل در WWDC در مورد tvOs صحبت کند، اما امسال احتمالاً شاهد بروز رسانی هایی در این زمینه نیز خواهیم بود. البته، ممکن است باید منتظر بمانیم تا پلتفرم های State of the Union در ساعت 23:30 بعد از سخنرانی اصلی شروع شود. احتمالاً همین امر در مورد Apple CarPlay و HomePod نیز صدق می کند.

مقالات مرتبط

اپل هیچ اطلاعات رسمی از رویداد WWDC 2024 خود را فاش نکرده است، اما طبق گفته افشاگران، بسیاری از برنامه های فوق احتمالاً به نتیجه خواهند رسید.

برای اطلاع از جزئیات کنفرانس های اپل، چاره ای جز صبر و تماشای این رویداد نداریم. زیرا همیشه ممکن است یک اتفاق جدید و غیرمنتظره بیفتد.

Zoomit به طور جامع رویداد اپل در 21 ژوئن را پوشش خواهد داد.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر