نینتندو پیش از عرضه سوییچ 2 استودیوی Hogwarts Legacy و Mortal Kombat Port را خریداری می کند.

نینتندو از خرید Shiver Entertainment، استودیوی بازی سازی مستقر در میامی که به خاطر پورت های سوییچ Hogwarts Legacy و Mortal Kombat 1 شناخته می شود، خبر داد. این استودیو قبلاً متعلق به Embracer بود.

نینتندو گفت: “نینتندو 100٪ سهام موجود Shiver را به دست خواهد آورد و آن را به یک شرکت تابعه کاملاً تحت مالکیت تبدیل خواهد کرد. نینتندو با استقبال از تیم توسعه مجرب و کارآمد Shiver قصد دارد منابع سطح بالا را برای انتقال و توسعه عناوین نرم افزار ایمن کند.”

این شرکت اضافه کرد که هدف Shiver پس از پیوستن به نینتندو، یعنی ادامه پورت و توسعه بازی‌ها برای پلتفرم‌های مختلف، از جمله سوییچ، «همان‌طور باقی خواهد ماند».

نینتندو قیمت خرید Shiver را مشخص نکرده است. این شرکت گفت که این خرید “تنها تاثیر جزئی” بر نتایج تجاری نینتندو برای سال مالی خواهد داشت.

مدیر عامل Shiver جان شاپرت است که بنیانگذار EA Tiburon، غول بازی سازی که به خاطر فرنچایزهای Madden و NCAA Football شناخته می شود، بود. او سپس در رتبه‌های بالاتر در EA به معاونت رئیس‌جمهور Worldwide Studios در EA رفت و سپس به Xbox پیوست و سپس به EA بازگشت.

نینتندو به ندرت شرکت هایی را تصاحب می کند. آخرین خرید بزرگ این شرکت قبل از این، خرید یک همکار قدیمی SRD در سال 2022 بود. در سال 2021، نینتندو یک همکار قدیمی دیگر، Next Level Games را خریداری کرد.

تصمیم برای خرید Shiver قبل از انتشار برنامه ریزی شده سوییچ 2 در سال 2025 یا هر سیستمی که نامش می رود، گرفته می شود.

بخوانید  عجیب ترین گجت دنیا; چرا همه دیوانه Rabbit R1 هستند

در مورد Embracer، گروه بازی سوئدی در حال فروش فرنچایز و استودیوها به عنوان بخشی از تلاش برای کاهش هزینه و بازسازی است و به نظر می رسد Shiver بخشی از آن باشد.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر