مایکروسافت از هوش مصنوعی کمک خلبان خود در بازی هایی مانند Minecraft استفاده می کند

این روزها هوش مصنوعی در حال افزایش است و به نظر می رسد مایکروسافت در حال اضافه کردن فناوری خود به برخی از بازی های Xbox و PC است. در رویداد اخیر سرفیس و هوش مصنوعی این شرکت، هوش مصنوعی Copilot جدید خود را به نمایش گذاشت که پیچش منحصر به فرد مایکروسافت در مورد آنچه از شرکت های بزرگ فناوری مانند OpenAI (ChatGPT) و Google (Gemini) دیده ایم، است.

در X/Twitter، مایکروسافت یک ویدیوی نمایشی از یک بازیکن با استفاده از Copilot برای یادگیری نحوه ساخت شمشیر در Minecraft منتشر کرد. طبق گفته Windows Central، این هوش مصنوعی به زبان طبیعی (مانند اکثر LLM ها) پاسخ می دهد و به شما می گوید که چگونه از منابعی که در اختیار دارید استفاده کنید و حتی شما را به آنها راهنمایی می کند. مایکروسافت تاکید کرد که داده‌های مورد استفاده برای Copilot روی دستگاه باقی می‌مانند و در فضای ابری آپلود نمی‌شوند یا برای آموزش بیشتر مدل‌های زبان بدون رضایت کاربر استفاده نمی‌شوند.

مانند تمام مدل‌های هوش مصنوعی، این در تئوری خوب به نظر می‌رسد، اما اینکه آیا واقعاً کار می‌کند یا خیر، باید دید. به اصطلاح “توهمات” هوش مصنوعی (یعنی مدل اطلاعات نادرست ایجاد می کند یا گزارش می کند) از همان ابتدا با LLM ها مشکل داشتند که می تواند منجر به سناریوهای خسته کننده شود. اما به طور کلی، این به طور بالقوه می تواند یک تغییر بازی برای کسانی باشد که ترجیح می دهند از جستجوی ویکی های بازی و جستجوهای گوگل برای یافتن پاسخ این معمای دشوار اجتناب کنند.

بخوانید  بازیگر نقش Supergirl در Superman: Legacy فاش شد

در این رویداد، مایکروسافت آنچه را که «رایانه‌های شخصی Copilot+» می‌نامد، معرفی کرد که دارای فناوری اختصاصی هوش مصنوعی است. با این حال، آنها برای بهره برداری کامل از این فناوری به سخت افزار بهتری از جمله پردازنده عصبی و 16 گیگابایت رم نیاز خواهند داشت. لپ تاپ های ویندوزی با هوش مصنوعی از 18 ژوئن عرضه خواهند شد.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر