خلف وظیفه در یک پرونده تیراندازی در مدرسه در آمریکا متهم شد

پرونده حقوقی تیراندازی در مدرسه ایالات متحده، Activision را به آماده سازی، آموزش و سوق دادن تیرانداز به سمت خشونت متهم کرد.

با گذشت دو سال از تیراندازی غم انگیز مدرسه Uvalde که 21 کشته و 17 مجروح برجای گذاشت، خانواده های قربانیان شکایت جدیدی علیه اکتیویژن بلیزارد، متا و شرکت اسلحه گرم دانیل دیفنس، هرکدام به دلیل نقش خود در این حادثه تشکیل داده اند. متهم شدند

بازی های ویدیویی در درجه اول منبع سرگرمی هستند و کسانی که به هر شکلی به خشونت یا اعمال وحشتناک دیگر متوسل می شوند ذاتاً با بازی های ویدیویی مرتبط نیستند. البته گزارش شده که تیرانداز این حادثه از 15 سالگی مشغول بازی های کال آف دیوتی بوده است. او علاقه مند بود و از همان سلاحی که در بازی بود استفاده می کرد.

متا همچنین به تبلیغ این نوع فعالیت در شبکه های مجازی متهم شده است، اما بیشتر این اتهامات متوجه اکتیویژن بلیزارد و سازنده سلاح دانیل دیفنس بود.

کوسکوف سه متهم از این پرونده با عنوان «هیولا سه سر» یاد می‌کنند و ادعا می‌کنند که تیرانداز مدرسه را در معرض سلاح و خشونت قرار داده‌اند، نحوه استفاده از آن را یاد گرفته‌اند و در نهایت از آن‌ها به عنوان راهی برای حل آرام مشکلاتش استفاده کرده‌اند.

یادبود قربانیان تیراندازی در مدرسه

اکتیویژن به این اتهامات پاسخ داده و ضمن ابراز همدردی عمیق خود با افراد آسیب دیده، همچنان معتقد است که میلیون ها نفر بدون توسل به اعمال خشونت آمیز وحشتناک، بازی های خود را انجام می دهند. اگر این پرونده علیه اکتیویژن بلیزارد به پایان برسد، می تواند تأثیر زیادی بر آینده صنعت بازی داشته باشد. اما در گذشته موارد مشابه زیادی وجود داشته که به نتیجه نرسیده است.

بخوانید  انتشار Assassin's Creed Jade به تعویق افتاد

در حال حاضر اکتیویژن در شرف عرضه بازی جدیدی به نام Kalaf Duty است. طبق شایعات، بازی وقایع جنگ خلیج فارس را روایت خواهد کرد که ممکن است به نقطه اختلاف دیگری تبدیل شود. اکتیویژن این بازی را یک “فصل جدید تاریک” برای این سری توصیف کرد و رسما آن را Call of Duty نامید: Black Ops 6 معرفی شد. طبق شایعات، این بازی از روز عرضه بر روی Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.

اکتیویژن Call of Duty: Black Ops 6 را در رویداد Xbox Games Showcase آینده معرفی خواهد کرد و دمو دقیق بازی بلافاصله پس از پایان کنفرانس آغاز خواهد شد. کنفرانس ایکس باکس ساعت 20:30 یکشنبه 30 خرداد 1403 به وقت ایران برگزار می شود و علاقه مندان به احتمال زیاد می توانند منتظر دیدن آثاری مانند Indiana Jones و Flight Simulator 2024 و Avowed باشند.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر