جورج لوکاس می گوید دیزنی ایده های جنگ ستارگان او را رد کرد

جورج لوکاس خالق جنگ ستارگان در جشنواره فیلم کن تایید کرد که دیزنی به ایده ها و پیشنهادات او علاقه ای ندارد.

آخرین بار جورج لوکاس او در جشنواره فیلم کن به سال 1971 و با اکران فیلم THX 1138 در کن حضور داشته است و 53 سال بعد، امسال برای دریافت نخل طلای افتخاری به هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن بازگشت. این کارگردان بزرگ 80 ساله در بخشی از برنامه های خود مسترکلاس هایی با مخاطبان زیادی داشت و در موضوعات مختلف سخنرانی کرد. بیشتر صحبت های جورج لوکاس به جنگ ستارگان و دفاع از سه گانه پیش درآمد اختصاص داشت و او همچنین از عدم استفاده از ایده هایش پس از اینکه لوکاس فیلم را به قیمت 4 میلیارد دلار به دیزنی فروخت، ابراز تاسف کرد.

جورج لوکاس به وضوح از رویکرد دیزنی پس از خرید IP Wars در سال 2012 راضی نیست و در مورد آن چنین صحبت کرد: “من کسی بودم که می‌دانستم جنگ ستارگان واقعا چیست و از قبل آن دنیا را می‌شناختم، زیرا مضامین موجود در آنجا بسیار بود. به عنوان مثال، هیچ کس ماهیت قدرت را درک نکرد.

جورج لوکاس در جشنواره فیلم کن 2024

لوکاس از چی؟ کاتلین کندی رئیس کنونی لوکاس فیلم و همکارانش از کاری که مجموعه جنگ ستارگان انجام می‌دهد چندان راضی به نظر نمی‌رسد، و برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که جورج لوکاس به‌ویژه تحت تأثیر The Force Awakens قرار نگرفت و آن را «فیلم‌سازی ارتجاعی» نامید. او حتی در یکی از مصاحبه ها به کنایه از فروش فیلم جنگ ستارگان به دیزنی یاد کرد و آن را معادل فروش فرزندانش به بردگی دانست و به این ترتیب نارضایتی خود را اعلام کرد.

بخوانید  بسته الحاقی Elden Ring در مراحل نهایی توسعه است

باب ایگر، مدیرعامل دیزنی نیز در تبلیغ کتابش اعتراف کرد که جورج لوکاس در تلاش بود از جنگ ستارگان جدا شود و از اینکه این شرکت ایده های او را برای سه گانه جنگ ستارگان جدید توسعه نداده بود، از خودش ناامید شد. وقتی لوکاس در آن زمان بالاخره «جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد» را دید، منفی بودن پشت صحنه برای او به اوج خود رسید. ایگر ماجرا را چنین توضیح می دهد:

درست قبل از اکران جهانی، کاتلین (کندی) The Force Awakens را به جورج (لوکاس) نشان داد. او ناامیدی خود را از دیدن فیلم پنهان نکرد. او گفت در حالی که هیچ چیز جدیدی در هر فیلم در سه گانه اصلی وجود ندارد. برای او مهم بود که دنیاهای جدید، داستان های جدید، شخصیت های جدید، فناوری های جدید (در حال توسعه) را ارائه دهد، اما جهش های بصری یا فنی کافی برای این فیلم وجود ندارد.

جورج لوکاس با دارث ویدر

اما جورج لوکاس ظاهرا Rogue One را بسیار دوست داشت. بسیاری بر این باورند که Rogue One بهترین فیلم جنگ ستارگان است که دیزنی تا به حال تولید کرده است گرت ادواردز کارگردان فیلم گفت که وقتی فیلم را به طور خصوصی به لوکاس نشان داد، «واقعاً فیلم را دوست داشت». در حال حاضر هیچ نشانه ای وجود ندارد که دیزنی آماده است جورج لوکاس را به دنیای خلاقیت و مفاهیم فیلم های آینده جنگ ستارگان بازگرداند.

اما اگر این اتفاق بیفتد، آن دسته از طرفدارانی که از عناوین قبلی ارائه شده توسط دیزنی شکایت داشتند، مطمئناً منتظر پروژه های جدید با تایید جورج لوکاس، خالق این مجموعه خواهند بود. آخرین فیلم جنگ ستارگان در سال 2019، جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر به کارگردانی جی جی آبرامز دوباره بازگشته است و از آن زمان، پروژه های فیلم جنگ ستارگان دائماً در برزخ تولید، لغو یا به تعویق افتاده اند، اما ماندلورین و گروگو سرانجام پس از 7 سال این طلسم را خواهند شکست.

بخوانید  مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد می‌گوید بازی‌های ابری «بی‌اهمیت» است، تصمیم CMA بی‌معنی است

The Mandalorian and Grogu برای اکران در تاریخ 1 ژوئن 1405 (22 مه 2026) برنامه ریزی شده است.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر