ترکیب فناوری‌های ساخت فریم Nvidia و AMD نرخ فریم Cyberpunk 2077 را 3 برابر افزایش داد.


استفاده همزمان از فناوری فریم Nvidia DLSS 3 و AMD FMF پرش 3 برابر نرخ فریم Cyberpunk 2077 پیشتاز است.

فناوری نسل فریم انویدیا در DLSS 3 و قاب‌های حرکتی سیال AMD هر دو وظیفه ایجاد تصاویر مصنوعی و در نتیجه اجرای روان‌تر بازی‌های ویدیویی را بر عهده دارند. اگرچه چندین سال است که از این تکنیک برای بهبود کیفیت و افزایش نرخ فریم محتوای ویدیویی استفاده می شود، اما کاربرد آن در بازی های ویدیویی به دلیل ماهیت پویا و تولید محتوای بلادرنگ پیچیدگی های خاص خود را دارد.

تولید فریم بخشی از فناوری DLSS 3 است که فقط در کارت‌های گرافیک Nvidia RT 40 پشتیبانی می‌شود. برخلاف فناوری Fluid Motion Frames AMD که بخشی از فناوری FSR 3 است. و HYPR-RX در قالب درایورهای کارت گرافیک این شرکت فعال شده و برای بازی های پشتیبانی شده قابل استفاده است.

برخی از تست ها نشان می دهد که ترکیب این دو فناوری باعث بهبود عملکرد بازی می شود

حال به نظر می رسد سایت کره ای QuasarZone با ترکیب این دو فناوری و بررسی عملکرد آنها ایده جالبی داشته است. از نظر فنی، عملکرد این دو فناوری در کارت گرافیک مورد استفاده باعث بهبود عملکرد بازی ها بیشتر خواهد شد. در واقع در برخی تست ها همین اتفاق می افتد، اما یکسری مسائل وجود دارد که می تواند مانع از اجرای این ایده شود.

فناوری نسل فریم (FG) انویدیا در DLSS 3 و قاب‌های حرکتی سیال (FMF) AMD هر دو مسئول ایجاد تصاویر مصنوعی و در نتیجه اجرای روان‌تر بازی‌های ویدیویی هستند.  اگرچه این تکنیک چندین سال است که برای بهبود کیفیت و نرخ فریم محتوای ویدیویی استفاده می شود، اما کاربرد آن در بازی های ویدیویی به دلیل ماهیت پویا و تولید محتوای بلادرنگ پیچیدگی های خاص خود را نشان می دهد.  همانطور که گفته شد، تولید فریم بخشی از فناوری DLSS 3 است که فقط بر روی کارت های گرافیک Nvidia RT 40 پشتیبانی می شود، از سوی دیگر، فناوری Fluid Motion Frames AMD که بخشی از فناوری FSR 3 و HYPR-RX است، در آن فعال است. فرم درایورهای کارت گرافیک این شرکت و قابل استفاده برای بازی های پشتیبانی شده توسط آنهاست.  حالا به نظر می رسد QuasarZone ایده جالبی برای ترکیب این دو فناوری و بررسی عملکرد آنها دارد.  از نظر فنی، عملکرد این دو فناوری در کارت گرافیک مورد استفاده تجدید شده و منجر به بهبود بیشتر عملکرد بازی می شود.  در واقع در برخی تست ها این کار انجام شده است اما یک سری مشکلات وجود دارد که می تواند مانع از اجرای این ایده شود.  برای فعال کردن فناوری FG در دو پردازنده گرافیکی مورد بررسی در این تست، باید از دو کارت گرافیک در یک سیستم استفاده شود.  به عنوان مثال، در این تست، کاربر باید به صورت جداگانه انتخاب کند که بازی روی کارت گرافیک RX 6600 یا RTX 4090 اجرا شود. هنگام اجرای بازی بر روی کارت گرافیک RTX 4090 که از فناوری DLSS 3 استفاده می کند، خروجی تصویر دوباره پردازش می شود. توسط فناوری AFMF و متوسط ​​نرخ فریم را تا 290 درصد در مقایسه با حالت بومی افزایش می دهد.  اما بدون استفاده از AFMF و تنها با استفاده از FG، این مقدار در بازی هایی مانند Cyberpunk 2077 حدود 200 درصد است، همانطور که گفته شد این مجموعه خالی از اشکال نیست و همیشه بهترین عملکرد ممکن را ارائه نمی دهد.  در واقع، میانگین نرخ فریم افزایش می‌یابد، اما ممکن است تعداد کندترین فریم‌ها (یا همان ضریب ۱٪) کندتر شود.  معمولا از این عامل به عنوان یکی از شاخص های روان بازی استفاده می شود.  به عبارت دیگر، با وجود افزایش میانگین نرخ فریم بازی، ممکن است تجربه کاربری بازی همچنان بدتر شود.  به علاوه استفاده از دو کارت گرافیک به معنای افزایش مصرف انرژی و سیستم رندر تمام صفحه قدرتمند است و به همین دلیل AFMF در حالت های دیگر کار نمی کند و به کاربر تحمیل می شود.  در واقع برای این منظور باید حداقل از یک کارت گرافیک میان رده Radeon استفاده کنید.  زیرا AFMF از حدود 90 درصد از قدرت پردازش کارت گرافیک RX 6600 استفاده می کند و کارت های گرافیکی مانند RX 6500 XT ممکن است برای این کار کافی نباشند.  باید دید که موددرها و بازیکنان در آینده چگونه از این دو فناوری استفاده خواهند کرد.  خیلی بعید است که انویدیا و AMD تصمیم بگیرند که فناوری های خود را به صورت رسمی یا غیر رسمی ترکیب کنند، اما این ایده در هر صورت جالب به نظر می رسد.  در نهایت، نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

فناوری نسل فریم (FG) انویدیا در DLSS 3 و قاب‌های حرکتی سیال (FMF) AMD هر دو مسئول ایجاد تصاویر مصنوعی و در نتیجه اجرای روان‌تر بازی‌های ویدیویی هستند.  اگرچه این تکنیک چندین سال است که برای بهبود کیفیت و نرخ فریم محتوای ویدیویی استفاده می شود، اما کاربرد آن در بازی های ویدیویی به دلیل ماهیت پویا و تولید محتوای بلادرنگ پیچیدگی های خاص خود را نشان می دهد.  همانطور که گفته شد، تولید فریم بخشی از فناوری DLSS 3 است که فقط بر روی کارت های گرافیک Nvidia RT 40 پشتیبانی می شود، از سوی دیگر، فناوری Fluid Motion Frames AMD که بخشی از فناوری FSR 3 و HYPR-RX است، در آن فعال است. فرم درایورهای کارت گرافیک این شرکت و قابل استفاده برای بازی های پشتیبانی شده توسط آنهاست.  حالا به نظر می رسد QuasarZone ایده جالبی برای ترکیب این دو فناوری و بررسی عملکرد آنها دارد.  از نظر فنی، عملکرد این دو فناوری در کارت گرافیک مورد استفاده تجدید شده و منجر به بهبود بیشتر عملکرد بازی می شود.  در واقع در برخی تست ها این کار انجام شده است اما یک سری مشکلات وجود دارد که می تواند مانع از اجرای این ایده شود.  برای فعال کردن فناوری FG در دو پردازنده گرافیکی مورد بررسی در این تست، باید از دو کارت گرافیک در یک سیستم استفاده شود.  به عنوان مثال، در این تست، کاربر باید به صورت جداگانه انتخاب کند که آیا بازی بر روی کارت گرافیک RX 6600 یا RTX 4090 اجرا می شود. هنگام اجرای بازی بر روی کارت گرافیک RTX 4090 با استفاده از فناوری DLSS 3، خروجی تصویر توسط فناوری AFMF پردازش مجدد می شود. ، افزایش متوسط ​​نرخ فریم 290٪ در مقایسه با حالت بومی.  اما بدون استفاده از AFMF و تنها با استفاده از FG، این مقدار در بازی هایی مانند Cyberpunk 2077 حدود 200 درصد است، همانطور که گفته شد این مجموعه خالی از اشکال نیست و همیشه بهترین عملکرد ممکن را ارائه نمی دهد.  در واقع، میانگین نرخ فریم افزایش می‌یابد، اما ممکن است تعداد کندترین فریم‌ها (یا همان ضریب ۱٪) کندتر شود.  معمولا از این عامل به عنوان یکی از شاخص های روان بازی استفاده می شود.  به عبارت دیگر، با وجود افزایش میانگین نرخ فریم بازی، ممکن است تجربه کاربری بازی همچنان بدتر شود.  به علاوه استفاده از دو کارت گرافیک به معنای افزایش مصرف انرژی و سیستم رندر تمام صفحه قدرتمند است و به همین دلیل AFMF در حالت های دیگر کار نمی کند و به کاربر تحمیل می شود.  در واقع برای این منظور باید حداقل از یک کارت گرافیک میان رده Radeon استفاده کنید.  زیرا AFMF حدود 90 درصد از توان پردازشی کارت گرافیک RX 6600 را استفاده می کند و ممکن است کارت های گرافیکی مانند RX 6500 XT برای این کار کافی نباشند.  باید دید که موددرها و بازیکنان در آینده چگونه از این دو فناوری استفاده خواهند کرد.  خیلی بعید است که انویدیا و AMD تصمیم بگیرند که فناوری های خود را به صورت رسمی یا غیر رسمی ترکیب کنند، اما این ایده در هر صورت جالب به نظر می رسد.  در نهایت، نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

استفاده همزمان از این دو فناوری پرش 3 برابر نرخ فریم Cyberpunk 2077 پیشتاز است

برای فعال کردن فناوری FG در هر دو پردازنده گرافیکی مورد استفاده در این تست، باید از دو کارت گرافیک در یک سیستم استفاده شود. به عنوان مثال، در این تست کاربر باید به صورت جداگانه انتخاب کند که بازی روی کارت گرافیک RX 6600 یا RTX 4090 اجرا شود.

بخوانید  Balder's Gate 3 بهترین بازی سال در مراسم New York Game Awards 2024 بود

هنگام اجرای بازی روی کارت گرافیک RTX 4090 که از فناوری DLSS 3 استفاده می کند، خروجی تصویر توسط فناوری AFMF پردازش مجدد می شود و متوسط ​​نرخ فریم را تا 290 درصد نسبت به حالت اصلی افزایش می دهد. اما بدون استفاده از AFMF و فقط با استفاده از FG، این مقدار در بازی هایی مانند Cyberpunk 2077 حدود 200 درصد است.

همانطور که گفته شد، این بدون اشکال نیست و همیشه بهترین عملکرد ممکن را ارائه نمی دهد. در واقع، میانگین نرخ فریم افزایش می‌یابد، اما ممکن است تعداد کندترین فریم‌ها (یا همان ضریب ۱٪) کندتر شود. این فاکتور معمولا به عنوان یکی از شاخص های روان بازی استفاده می شود. به عبارت دیگر، با وجود افزایش میانگین نرخ فریم بازی، همچنان می توان تجربه کاربری بازی را بدتر کرد.

علاوه بر این، استفاده از دو کارت گرافیک به معنای افزایش مصرف انرژی و سیستم رندر تمام صفحه قدرتمند است که به دلیل کار نکردن AFMF در حالت های دیگر به کاربر تحمیل می شود. در واقع باید حداقل یک کارت گرافیک Radeon میان رده باشد برای این منظور استفاده می شود؛ چرا اینطور است AFMF از حدود 90 درصد قدرت پردازش کارت گرافیک RX 6600 استفاده می کند و کارت های گرافیکی مانند RX 6500 XT ممکن است برای این کار کافی نباشند.

باید دید سازندگان و بازیکنان مود چگونه در آینده تمایل دارند از این دو فناوری استفاده کنند. خیلی بعید است که انویدیا و AMD تصمیم بگیرند که فناوری های خود را به صورت رسمی یا غیر رسمی ترکیب کنند، اما این ایده همچنان بسیار جالب به نظر می رسد.

بخوانید  مانیتورهای بازی سامسونگ در هنگام فروش روز یادبود آمازون با تخفیف شدید روبرو شدند
تحریریه مجله بازی یک گیمر