بررسی HyperOS; بیشترین رابط کاربری iOS شیائومی


پس از مدت ها گمانه زنی در مورد مهاجرت شیائومی به یک سیستم عامل اختصاصی، لی جونموسس و مدیرعامل این شرکت، در ارسال شده در 17 اکتبر (25 مهر) نوشت: امروز یک لحظه تاریخی است. پس از سال ها کار جمعی، سیستم عامل جدید ما، HyperOS، به طور رسمی در سری Xiaomi 14 معرفی شد.

شیائومی بیش از یک دهه است که از رابط کاربری MIUI مبتنی بر اندروید در گوشی های خود استفاده می کند. رابط کاربری، اگر بخواهیم صادق باشیم، چندان مورد استقبال کاربران نیست. مشکلاتی مانند باگ ها و تبلیغات آزاردهنده، بسیاری از برنامه های غیر ضروری که برخی از آنها قابل حذف نیستند، به روز رسانی های کمتر نسبت به رقبا، مدیریت ضعیف رم و عملکرد کند در طول سال ها باعث شده است که MIUI از کار بیفتد. مورد انتقاد بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

به دلیل همین مشکلات است که خبر سیستم عامل جدید شیائومی ما را به وجد آورده است. با ما همراه باشید تا نگاهی به HyperOS بیندازیم تا ببینیم آیا علاوه بر رفع این مشکلات، تغییرات بزرگ وعده داده شده به اندازه‌ای بزرگ هستند که ما را وادار به انجام آن‌ها به نام خود کنیم. خرمنکوبی شدن یا نشدن

ویدیوی بررسی HyperOS

در یوتیوب تماشا کنید

حالا، هایپر موج!

شیائومی برای اولین بار نسخه چینی HyperVas را در دسامبر 2023 برای شیائومی 14 منتشر کرد و انتظار می‌رود بیش از 100 گوشی شیائومی، ردمی و پوکو و همچنین تبلت‌های شیائومی، ساعت‌های هوشمند شیائومی و لوازم خانگی به این رابط کاربری به‌روزرسانی شوند. نسخه جهانی به تدریج در سه ماهه اول سال 2024 برای گوشی هایی مانند سری Xiaomi 13، Xiaomi 13T، Redmi Note 12 و Tablet Pad 6 منتشر خواهد شد.

بخوانید  چهره شخصیت اصلی بازی Silent Hill Remake 2 دوباره طراحی شده است

من بررسی فوق را با به روز رسانی نسخه چینی 1.0.8.0 روی Redmi K70 Pro مجهز به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 انجام دادم. در سه هفته ای که Hypervas را بررسی کردم، با هیچ باگ آزاردهنده ای مواجه نشدم و تنها موردی که توجه من را به خود جلب کرد اشکال تقریباً بی‌اهمیت کاغذ دیواری که در آن برای برخی از دسته‌ها، از جمله الگوهای طبیعی، نماد فلش برای ورود به صفحه مجموعه اصلی وجود ندارد. نمایش داده نشد

اسکرین شات از صفحه اصلی HyperVas
آیکون های برنامه های کاربردی سیستم در فضای ابری
تصویر صفحه اصلی MIUI 14
نمادهای برنامه سیستم در MIUI 14

از طرفی استفاده از پردازنده قدرتمند و صفحه نمایش قدیمی 120 هرتزی باعث شد تا تجربه کاربری HyperVas بسیار رضایت بخش باشد و جابجایی از یک صفحه به صفحه دیگر یا آیکون های اپلیکیشن Moving به سرعت و به راحتی انجام شود. مدیریت رم نیز بهبود یافته است و برنامه های بیشتری برای مدت طولانی تری در پس زمینه فعال می مانند.

تجربه کاربری با HyperVas رضایت بخش است

HyperVas یک سیستم عامل نسبتا سبک وزن است و در گوشی بررسی شده دارای 9.5 گیگابایت است و حجم فایل های سیستم به 22.2 گیگابایت می رسد، البته تعداد برنامه های پیش فرض در نسخه چینی بسیار زیاد است و تقریباً 2 گیگابایت فضای ذخیره سازی را اشغال می کند. .



تحریریه مجله بازی یک گیمر