بازی Flathead; تجربه ای عجیب در ژانر وحشت

FLATHEAD برداشتی متفاوت و عجیب از ژانر وحشت است که با وجود سادگی ظاهری، می تواند طرفداران این ژانر را خوشحال کند. با تماشای این بازی با یک گیمر همراه باشید.

در دنیای بازی های ویدیویی به مرور زمان بازی های کوچک و بزرگ منتشر می شود و طبیعی است که در این بین بسیاری از آثار عموماً مورد بی توجهی بازیکنان قرار می گیرند و مورد توجه قرار نمی گیرند. FLATHEAD ساخته یک بازی‌ساز مستقل به نام Tim Oxton است که احتمالاً یکی از همین آثار برای اکثر گیمرها است. اقدامی که تبلیغات خاصی روی آن نباشد، حتی با دیدن عکس یا فیلم آن شخص، تشویق به تجربه بازی می شود. با این حال، اگر از طرفداران ژانر وحشت هستید، این اکشن 2 دلاری ارزش دیدن آن را دارد. به خصوص که بازی یک تجربه بسیار کوتاه به حساب می آید اما ارزش تکرار و امتحان را دارد و می توانید هر از چند گاهی از آن دیدن کنید.

FLATHEAD شروع بسیار مبهم دارد. شما و تلویزیون مقابلتان، خود بازی به شما نمی‌داند که قرار است با آن چه کاری انجام دهید. وقتی کمی به چپ و راست بپیچید و محیط اطراف را بررسی کنید، متوجه سوئیچی با علامت Exit می شوید و با فشردن اهرم کنار این سوئیچ از محیط خارج شده و وارد فضای دیگری در مقابل یک دستگاه می شوید.

ماشین شانس در بازی FLATHEAD

از این به بعد این شما و این ماشین هستید که مثل ماشین های پارک هاست. ساختار کلی بازی به این خلاصه می شود که یک عدد در دستگاه مذکور نمایش داده می شود و شما باید حدس بزنید که آیا شماره دستگاه بعدی بزرگتر یا کوچکتر از شماره اول خواهد بود. اگر درست حدس زدید یک امتیاز به امتیاز شما اضافه می شود و وقتی مجموع امتیازها به تعداد لازم برای خروج از محیط رسید می توانید آنها را خرج کنید و به مرحله بعدی بروید البته در مرحله بعد دقیقاً خودتان همان دستگاه و مکانیسم آن را خواهد داشت و برای عبور از این سطح چالش فقط به امتیاز بیشتری نیاز دارید.

بخوانید  جمع‌آوری بیش از نیم میلیارد دلار در بازی Star Citizen

شاید این روند چیز عجیب و پیچیده ای به نظر نرسد، اما زمانی ترسناک می شود که بدانیم شکست در این بازی به ظاهر ساده و حدس زدن نادرست اعداد عواقب چندان جالبی ندارد! من قصد ندارم بازی را از نظر لحن و سبک مقایسه کنم من رمزگذاری ندارم چون ماهیت این دو بازی کاملا متفاوت است و از نظر سبک اصلا شبیه هم نیستند. اما اگر Inscryption را بازی کرده باشید، جو و حال و هوای عجیبی در اولین اقدام آن بازی وجود داشت که ترس دیگری را در دل بازیکن ایجاد می کرد. نوعی انتظار برای وقوع یک اتفاق غیرمنتظره، گویی در سایه محیط قرار گرفته و مدام شخصیت را تعقیب می کند و منتظر فرصتی برای تعقیب اوست. خب، این حس دقیقاً در FLATHEAD نیز یکسان است، و وحشت ثابت و واقعاً آزاردهنده دائماً در شخصیت بازی و مهمتر از آن، خود بازیکن نهفته است.

شانس افزایش دستگاه در بازی FLATHEAD

بدون شک نقطه قوت اصلی FLATHEAD در ارائه آن حس خاص وحشت است که بازیکن را در موقعیت های مختلف غافلگیر می کند و نشان می دهد که در پس ظاهر ساده بازی و همان مکانیک های به ظاهر ابتدایی سرهم بندی کردن با یک وسیله مبتنی بر شانس، چیزهای زیادی وجود دارد. اتفاقات غیرمنتظره ای که بازیکن منتظر است تا آنها را خراب نکند و من لذت بازی را برای شما خراب می کنم. همچنین در طول بازی یک سری مکانیسم های جدید ظاهر می شود که با آن می توانید تغییراتی در شرایط خود ایجاد کنید و مثلا آن عواقب ترسناک را کمی به تعویق بیندازید.

بخوانید  پسران جنگل - آیا باید آن را بازی کنید؟

هر دور در FLATHEAD حدود نیم ساعت طول می کشد، اما طراحی بازی به شما این امکان را می دهد که هر از گاهی به جلو و عقب بروید. در هر دور بازی ممکن است اتفاقات غیرمنتظره مختلفی برای شما بیفتد و این مشکل ارزش امتحان آن را چندین برابر می کند. FLATHEAD همچنین از طراحی های بصری و صوتی استفاده کرده تا فضای خود را وحشتناک تر کند و یکی از مواردی که احساس ترس را قوی تر می کند صداها و جلوه های صوتی است.

موجودی ترسناک در بازی FLATHEAD

به طور کلی، FLATHEAD با توجه به قیمتش یک برداشت متفاوت و جالب از ژانر ترسناک است، و اگر از طرفداران این ژانر هستید، پیشنهاد می کنم زمانی را برای امتحان کردن آن اختصاص دهید. شاید برای مدتی درگیر تکرار اعتیادآور بازی شوید و از آن لذت زیادی ببرید. تیم Oxton همچنین یک بازی بزرگتر به نام Silkbulb در دست ساخت دارد که FLATHEAD به طرفداران ترسناک امیدوار می کند.

کد بازی FLATHEAD توسط ناشر برای یک گیمر ارسال شد.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر