ارائه مستند یک حقیقت ناخوشایند درباره گرمایش زمین از دیدگاه ال گور

رویدادهای مستند “حقیقت ناخوشایند” ساخته کارگردان دیویس گوگنهایم حول کمپین ال گور معاون رئیس جمهور سابق ایالات متحده برای افزایش آگاهی در مورد گرمایش جهانی می چرخد.

یک حقیقت ناخوشایند یک فیلم مستند آمریکایی محصول سال ۲۰۰۶ به کارگردانی… دیویس گوگنهایم او هست. اتفاقات این فیلم حول محور کمپین تبلیغاتی می چرخد ال گور، معاون سابق رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برای آگاهی عمومی در مورد گرمایش جهانی. آلبرت آرنولد گور جونیور، معروف ب ال گوراو یک فعال محیط زیست و سیاستمدار آمریکایی است که برنده جایزه صلح نوبل شد. وی از سال 1977 تا 1985 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از تنسی و از سال 1985 تا 1993 نماینده مجلس سنا از این ایالت بود. او همچنین در دوران ریاست جمهوری خود بین سال های 1993 تا 2001 معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بود. بیل کلینتون او خدمت کرد و به آن زمان به شهرت رسید.

ال گور در مستند An Inconvenient Truth

مستند «یک حقیقت ناخوشایند» به صورت اسلاید نمایشی قابل ارائه است ال گور خند که نزدیک به 1000 بار برای مخاطبان سراسر جهان اجرا داشته است. او این اسلایدها را در سال 1989 با استفاده از تصاویر نمودار ساخت (فلیپچارت تابلویی است که قابلیت افزودن کاغذ به صورت دستی یا مغناطیسی را دارد. اگرچه فلیپچارت ها یک ابزار سنتی در موضوع ارائه هستند، اما همچنان ساده و قابل اعتماد هستند. البته وجود ندارد. برای یادگیری به مهارت های خاصی نیاز دارید). ایده مستندسازی تلاش ها ال گور تولید شده توسط محصولی به نام لری الن دیوید گاد گفت که پس از دیدن اسلایدها در جلسه شورای شهر درباره گرمایش جهانی، از روی اسلایدها ال گور او آن را دوست داشت.

مستند “حقیقت ناخوشایند” در واقع یک صحبت فیلمبرداری شده درباره آب و هوا توسط یک نفر است ال گور هدف آن هشدار دادن به مردم از افزایش آگاهی، اهمیت و نگرانی در مورد پدیده ای به نام گرمایش جهانی است. این مستند همچنین شامل اتفاقاتی از زندگی شخصی است ال گور که ارتباط مستقیمی با دغدغه های او در مورد مسائل زیست محیطی داشت. ال گور فیلم با خوشامدگویی به حضار با عبارت معروف او در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2000 آغاز می شود: «من ال گور قرار بود من رئیس جمهور بعدی ایالات متحده باشم.

بخوانید  بهترین بازی‌های Wii U | از مس افکت 3 تا سری زلدا

ذوب شدن یخ های قطبی در مستند An Inconvenient Truth

این مستند در سال 2006 منتشر شد جشنواره فیلم ساندنس این فیلم در جشنواره فیلم ساندنس با تحسین منتقدان به نمایش درآمد. فیلم مستند بلند دیویس گوگنهایم، برنده بهترین فیلم مستند بلند در بخش مستند بلند در جوایز اسکار و همچنین بهترین آهنگ اورجینال برای این مراسم شد. یک حقیقت ناخوشایند با فروش 24 میلیون دلاری داخلی و 26 میلیون دلاری در خارج از کشور، یازدهمین فیلم مستند پرفروش در ایالات متحده در آن زمان بود. حالا این مستند با ال گور فراتر از این شخصیت، او به خاطر چیزی که ما آن را افزایش آگاهی عمومی بین المللی در مورد گرمایش جهانی و فعال شدن مجدد جنبش زیست محیطی می نامیم، شناخته شده است. لازم به ذکر است که این مستند اکنون در بسیاری از مدارس جهان در برنامه های درسی علوم گنجانده شده است که البته خود این گنجاندن بحث های زیادی را برانگیخته است. همچنین دنباله ای بر مستند اصلی با عنوان An Inconvenient Sequel: Truth to Power در سال 2017 تولید و منتشر شد.

به طور خلاصه، یک حقیقت ناخوشایند یک فراخوان قدرتمند برای اقدام برای همه است، نه فقط تجارت هشتگ، و از بینندگان می‌خواهد که فوریت انجام اقدامات عملی، مانند تغییرات آب و هوایی، و اقدامات لازم برای محافظت از سیاره پس از تبدیل شدن به آن را تشخیص دهند. آنها از یک مشکل آگاه هستند. ال گور این امر با مخاطبان در سطح جهانی طنین انداز شد و بر نیاز به تلاش های جمعی برای انجام اقدامات مؤثر در مورد این موضوع تأکید می کند.

این فیلم بر نیاز فوری برای پرداختن به تغییرات آب و هوایی تأکید می کند و شواهد علمی را نشان می دهد که تأثیر فعالیت های انسانی بر آب و هوای زمین را نشان می دهد. دیویس گوگنهایم تمرکز بر حرف های شخصیت ال گور این به طور برجسته تغییرات آب و هوایی را در رابطه با افزایش دمای جهانی، ذوب شدن یخچال‌های طبیعی و رویدادهای شدید آب و هوایی برجسته می‌کند. همچنین در این مستند پدیده گرمایش زمین و اینکه برخی گازها (مانند دی اکسید کربن) گرما را در جو زمین به دام می اندازند، توضیح داده شده است. این امر نقش انتشار کربن ناشی از سوزاندن سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی را در تشدید گرمایش جهانی تأیید می کند.

بخوانید  Borderlands 3 16 میلیون نسخه فروخت

ال گور، سیاستمدار و فعال محیط زیست در مستند An Inconvenient Truth

مستند «یک حقیقت ناخوشایند» پیامدهای بالقوه تغییرات آب و هوایی کنترل نشده، از جمله بالا آمدن سطح آب دریاها، طوفان‌های شدیدتر از قرن‌های گذشته و اختلال در اکوسیستم‌ها را تشریح می‌کند. در عین حال، ال گور او هشدار می دهد که عدم اقدام می تواند منجر به آسیب های جبران ناپذیری به سیاره ای شود که در آن زندگی می کنیم. این مستند بینندگان را تشویق می‌کند تا مسئولیت کاهش ردپای کربن خود را بپذیرند، حتی اگر اکنون می‌دانیم که سهم کوچکی در این قلمرو وسیع داریم که بزرگسالان آن را کنترل می‌کنند، مسئول آن هستند و از آن سود می‌برند. با این حال، اقدامات کوچکی مانند صرفه جویی در انرژی، استفاده از حمل و نقل عمومی و حمایت از منابع انرژی پاک می تواند تغییرات کوچکی را حداقل روی کاغذ ایجاد کند و نخی بر لبان دولت ها و افرادی باشد که همیشه انگشت اتهام را به سوی مردم نشانه رفته اند. ال گورخواستار اقدام سیاسی و همکاری بین المللی برای مبارزه همه جانبه و امید به دولت هایی است که درس هایی را برای مبارزه با تغییرات شدید آب و هوایی که همه ما در این سال های اخیر شاهد اثرات آن بوده اند، آموخته اند. وی بر اهمیت اجرای پروتکل کیوتو و سایر توافقات جهانی با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تاکید کرد و به دولت ها آنچه را که حداقل یک بار با آن توافق کرده بودند یادآوری کرد.

علیرغم هشدارهای فراوان و حقایق غم انگیز، فیلم با امیدی به پایان می رسد و تهیه کننده با اشاره به اینکه دانش و فناوری لازم برای مقابله با تغییرات اقلیمی را داریم، نور امیدبخشی را به مخاطب نشان می دهد. این مستند مانند زنگ هشداری است که از ما به عنوان بیننده و بخش کوچکی از یک میلیارد نفر می خواهد که در حفاظت از محیط زیست خود آگاه، مشارکت و فعال باشیم.

بخوانید  سازنده خدای جنگ: سونی باید یوبی سافت را بخرد

دیویس گوگنهایم، کارگردان این مستند

دیویس گوگنهایمفیلمنامه نویس، کارگردان و تهیه کننده آمریکایی. حرفه او در تلویزیون و سینما با تمرکز ویژه بر مستند است. به نام است فیلیپ دیویس گوگنهایممتولد 3 نوامبر 1963 در سنت لوئیس، میسوری. او فرزند کارگردان نام دارد چارلز گوگنهایم و ماریون دیویس (خیابان نام خانوادگی)؛ پدرش یهودی و مادرش از پیروان کلیسای اسقفی بود. گوگنهایم در تولید برنامه های پرمخاطب و متنوع تلویزیونی از جمله NYPD آبی ،نام مستعار و سپر او در سال 2008 شرکت کرد، گوگنهایم فیلم بیوگرافی در مورد باراک اوباما او این برنامه را در طول کنوانسیون ملی دموکرات ها کارگردانی کرد و در اواخر همان سال، در یک آگهی تبلیغاتی بازی کرد اوباما همچنین کارگردانی شده است.

از جمله کارهای مختلف این کارگردان آمریکایی می توان به ساخت مستند دنیای موسیقی راک با عنوان It Might Get Loud اشاره کرد. او در سال 2008 مرد منحصر به فرد دنیای موسیقی بود. جیمی پیج، تهیه کننده، آهنگساز، گیتاریست معروف انگلیسی و یکی از بنیانگذارانبنیانگذاران گروه افسانه ای کشتی هوایی او و یکی دیگر از چهره های معروف در آن مستند حضور داشتند. جک وایت او بود. دیویس گوگنهایم او میراث ماندگاری در سینما و تلویزیون به ویژه از طریق مستندهای تأمل برانگیز خود در زمینه مسائل مهم اجتماعی و زیست محیطی از خود به جای گذاشته است.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر