می توان با برخی از حملات دشمن مقابله کرد. در هنگام خاتمه، اگر یک شکاف انرژی قرمز در مرکز آنها ظاهر شود، مسدود کردن حمله بعدی در حین برخورد، حواس دشمن را پرت می کند، روح سنج آنها را به شدت لغو می کند و آنها را برای یک ضد حمله بزرگ باز می کند. حمله شما یا حتی شاید حذف اگر حریف سطح پایین تری باشد یا سلامتی آنها به اندازه کافی ضعیف شده باشد.
تیم نینجا گفته است که Wo Long: Fallen Dynasty سخت ترین بازی آنها تا کنون خواهد بود. با این حال، این امر باعث نشد استودیو تنظیمات سختی را در نظر نگیرد.
به گفته تیم نینجا، مبارزه در Wo Long بر اساس هنرهای رزمی سنتی خواهد بود و بر حرکت برازنده و انحراف تأکید دارد. شخصیت شما دارای یک روح سنج با یک طرف منفی نارنجی و یک جنبه مثبت آبی است. هنگامی که بازی را شروع می کنید، متر خنثی خواهد بود. هیچ طرفی پر نمی شود ضربات موفقیت آمیز به دشمنان به شما روحیه مثبت می دهد.
هنگام استفاده از تواناییهای ویژه، مسدود کردن یا طفره رفتن از حملات، یا گرفتن ضربه از دشمنان، این روحیه مثبت متزلزل میشود و اگر هیچ ضربه موفقی به حریف وارد نکنید، منفی میشود. اگر جنبه منفی پر شود، شخصیت شما متزلزل می شود، که متر را به حالت خنثی تنظیم می کند، اما شما را برای مدتی بدون توانایی دفاع از خود باز می گذارد تا حمله کنید.
هسته اصلی گیم پلی Wo Long: Fallen Dynasty سیستم روحی آن است که نشان می دهد شخصیت و حریفان شما چقدر قوی هستند. با غلبه بر دشمنان با رتبه اخلاقی بالاتر از شخصیت شما، روحیه شما سریعتر افزایش می یابد و آیتم های با ارزش تر حذف می شوند. کشف پوینتهای بازرسی جدید، رتبهی اخلاقی پایه را برای بازیکن و دشمنان قفل میکند، و اگر بازیکن شکست بخورد، هنگامی که در دورترین نقطهای که اخیراً کشف شده از خواب بیدار میشوند، رتبه روحی او به همان خط پایه باز میگردد.
اگرچه ممکن است بازی تنظیمات سختی نداشته باشد، اما در گزینه چند نفره بازی یک پوشش نقره ای وجود دارد که به بازیکنان این امکان را می دهد که در نبردهای سخت دوست خود را احضار کنند.
در بازی Wo Long: Fallen Dynasty، بازیکنان این توانایی را دارند که نه تنها ظاهر شخصیت خود را به طور کامل شخصی سازی کنند، بلکه نحوه کنترل خود را نیز انجام دهند. پس از ایجاد یک شخصیت، بازیکنان میتوانند یکی از پنج «فاز» یا سبک مبارزه را انتخاب کنند: فلز، چوب، آب، آتش و زمین. اینها در نهایت آمار شخصیت، طلسمهای شروع، و اینکه کدام جانور الهی به آنها کمک خواهد کرد، دیکته میکنند.
دشمنان نیز روح سنج مخصوص به خود را دارند که عملکردی مشابه با بازیکن دارد و با فشار دادن موفقیت آمیز گیج حریف به سمت منفی، آنها را برای حذف پس از پر شدن باز می کند.
گیمپلی سریع، گزینههای مختلف حمله، و ماهیت فشار و کشش سیستم روح باعث میشود که Wo Long شبیه یک بازی جدید شبیه به Souls باشد. در حالی که نوع متفاوتی از احساس بازی اکشن را ارائه می دهد، به برخی از عناوین دیگر Team Ninja نزدیک تر است. در حالی که ما هنوز همه Wo Long را در اکشن ندیده ایم، نسخه ی نمایشی Team Ninja کار بسیار خوبی برای ارائه بینش به یک بازی چالش برانگیز انجام می دهد. که از همان جایی شروع میشود که دیگر سوللایکها شروع میشوند و در مسیری جدید و هیجانانگیز پیش میروند.”
هر مرحله یک هدف منحصر به فرد دارد. فلز دشمنان را تضعیف می کند، چوب شفا می دهد و حفظ می کند، آب مخفی کاری است، آتش حمله است و زمین دفاع است. همانطور که شخصیت خود را در طول زمان بهبود می بخشید، می توانید تجربه خود را در هر یک از پنج عنصر سرمایه گذاری کنید، بنابراین اگر در نهایت می خواهید شخصیتی را مشخص کنید که هدف آن با مرحله خروج شما متفاوت است، می توانید این کار را انجام دهید.
علاوه بر این، بازیکنان همچنین میتوانند سلاحی را که میخواهند استفاده کنند، از میان مجموعه بزرگی از شمشیرها، شمشیرها و غیره انتخاب کنند، که هر سلاح دارای نقاط قوت و ضعف متفاوتی است که در مراحل مختلف بازی میکنند.
در پیشنمایش Wo Long: Fallen Dynasty از GameSpot، فیل هورنشاو مبارزات بازی را تحسین کرد و نوشت: