The Last Of Us از HBO ایده درخشانی دارد که بازی ها می توانند از آن استفاده کنند



قبل از انتشار سریال The Last of Us از HBO، اقتباسی تلویزیونی از یکی از تحسین‌برانگیزترین بازی‌های تمام دوران، بسیاری از کاربران اینترنتی آماده بودند تا قبل از دیدن یک قسمت سریال را مسخره کنند، تا حدی به این دلیل که تاریخچه اقتباس‌های لایو اکشن بازی‌های ویدیویی در بهترین حالت ترکیب شده‌اند، اما بیشتر به این دلیل که بسیاری از مفسران آنلاین از دشمنان درجه A لذت می‌برند.

پس از واکنش‌های مثبت مطبوعات به فصل اول سریال، دو قسمت اول پخش شده از آن زمان برای بسیاری از افراد آنلاین تغییری ایجاد کرده است. به نظر می رسد یک اجماع کلی وجود دارد که این سری نه تنها به طور صادقانه داستان بازی را اقتباس می کند، بلکه جهان، شخصیت ها و ضربات داستانی را به روش های قابل توجهی گسترش می دهد. در عرض چند هفته، مکالمه پیرامون سریال The Last of US شبکه HBO از «بد خواهد بود» به «آیا واقعاً بهتر از بازی است؟» تبدیل شد.

در حال پخش: قسمت دوم The Last of Us، مصاحبه آنا تورو، واکنش های اجتماعی

نظراتی از این دست ذهنی هستند، اما من یک مورد را دیده ام پست در توییتر که به نکته خوبی در مورد مقایسه این دو اشاره کرد: شما نمی توانید یکی را بهتر از دیگری بنامید زیرا یکی یک برنامه تلویزیونی و دیگری یک بازی ویدیویی است. نسخه قابل پخش The Last of Us دارای مکانیزم‌های گیم‌پلی است که می‌توانید با آن‌ها تعامل داشته باشید و خوب بودن یا نبودن آن را ارزیابی کنید، در حالی که برنامه تلویزیونی این گزینه را دارد که به داستان بپرد و دیدگاه‌های شخصیت‌های مختلف را دنبال کند. این یک استدلال محکم است.

با این حال، پس از پخش قسمت 2 سریال، چیزی برای من روشن شد: این فقط این نیست که داستان سریال، در بیشتر موارد، یک پله بالاتر از «اصلی» بود، بلکه «گیم‌پلی» هم بود.

از آنجایی که تور مطبوعاتی The Last of Us HBO در هفته‌های منتهی به اولین نمایش خود شروع به کار کرد، یکی از نکات مهم برای گیمرها این بود که این سریال یکی از عناصر نحوه عملکرد عفونت کوردی سر را تغییر می‌دهد. در بازی، نواحی اشباع شده خاصی در داخل قارچ، هاگ های موجود در هوا را تولید می کنند که شخصیت ها را ملزم می کند هنگام عبور از آن فضا، ماسک گاز بزنند.

نمایش به چند دلیل این مکانیک را ندارد به گفته سازندگان آن– هاگ ها کاملاً از نظر علمی دقیق نیستند و ماسک های ضد گاز در لحظات کلیدی صورت بازیگران را می پوشاندند. بنابراین، در عوض، کریگ مازین و نیل دراکمن، مجریان برنامه تصمیم گرفتند که عفونت قارچی را از طریق پیچک ها پخش کنند. رشته‌های میسلیوم که قارچ‌هایی را که از دهان یک فرد آلوده بیرون می‌آیند، به هم متصل می‌کنند و برای یافتن میزبان بعدی خود کشیده می‌شوند.

نه تنها من شخصاً این طرح را از نظر بصری بسیار ترسناک‌تر برای عفونت اسپور می‌دانم، بلکه این مکانیک یکی از جالب‌ترین مفاهیم جدیدی را که این سری معرفی کرده است را فعال می‌کند، و این همان چیزی است که اکنون ناراحتم که بخشی از بازی ویدیویی نیست.

در قسمت دوم، زمانی که تس و جوئل الی را در میان زمین‌های بایر خطرناک خارج از منطقه قرنطینه بوستون اسکورت می‌کنند، تس کودک را از بخش وحشتناکی از عفونت آگاه می‌کند: میسلیوم نه تنها در بدن افرادی که آلوده می‌کند، بلکه مانند واقعی گسترش می‌یابد. قارچ، از طریق زمین پخش می شود و یک شبکه به هم پیوسته ایجاد می کند که کیلومترها امتداد دارد. این به این معنی است که اگر در یک مکان روی چیزی که به شبکه متصل است قدم بگذارید، به عنوان مثال یک جسد آلوده تازه مرده یا حتی فقط یک سر قارچ در حال رشد، می تواند هر فرد دیگری را که به شبکه متصل است تا مایل ها دورتر هشدار دهد. این در آخرین لحظات اپیزود نشان داده می شود، زمانی که گروه یک فرد آلوده را می کشد و گروهی که قبلاً از آنها دوری می کردند ناگهان فعال می شود و از مکان خود آگاه می شود.

این یک تغییر بزرگ در عفونت است که آن را بی‌نهایت وحشتناک‌تر و کشنده‌تر از نسخه‌ای است که ما در بازی دریافت می‌کنیم. یک مرحله اشتباه در برنامه تلویزیونی می‌تواند به این معنا باشد که همه افراد آلوده تا کیلومترها می‌دانند شما کجا هستید، و شما حتی تا زمانی که بالای سر شما نباشند نمی‌دانید.

گیم‌پلی بازی The Last of Us نسبتاً عمومی است: با پیشرفت در جهان برای حل پازل‌های محیطی سفر کنید و زمانی که درگیری‌ها شروع می‌شود، از مخفی کاری استفاده کنید تا از آنها اجتناب کنید، آیتم‌هایی را برای پرت کردن حواس یا حمله یا برخورد با اسلحه بسازید. سوزش. The Last of Us این مکانیک‌های بازی را در سطح فنی بالایی اجرا می‌کند و آنها را در یک جعبه شنی فوق‌العاده خوب قرار می‌دهد، اما تجربه بسیار کمی وجود دارد که قبلاً در دیگر بازی‌های آخرالزمانی پس از زامبی‌ها انجام نشده است.

گنجاندن عنصری که در آن شما باید مراحل خود را در حین حرکت تماشا کنید، نه تنها برای جلوگیری از ایجاد صدا، بلکه برای جلوگیری از هشدار دادن به ذهن گسترده کندوهای میسلیوم، گیم پلی The Last of Us را به شدت افزایش می دهد. مدیریت منابع آنها و تصمیم گیری بین استفاده از آنها برای مخفی کاری. /مبارزه یا پاکسازی محیط از تله‌های قارچی یک چین و چروک پویا اضافه می‌کند که جریان مکانیکی بازی را بسیار منحصربه‌فردتر می‌کند.

جالب است که ببینیم دراکمن و تیم Naughty Dog چگونه با توسعه بازی‌های The Last of Us رو به جلو حرکت می‌کنند، به خصوص که دراکمن در مصاحبه‌ها به وضوح گفته است که کارهایی در سریال انجام می‌دهند که او از فکر نکردن آنها پشیمان است. در طول بازی ها برای من، معرفی این عنصر گیم پلی باید در بالای لیست باشد.

و من فکر نمی کنم انجام آن، حداقل در سطح روایی، چندان دشوار باشد! همانطور که نمایش مشخص کرد، تغییر در عوامل محیطی باعث شد تا کوردیسپس تکامل یابد و بشریت را در سطح فاجعه‌باری آلوده کند. بیست سال پس از شیوع اولیه نیز به سرعت جهان را تغییر داده است، بنابراین منطقی است که قارچ با این تغییرات بیشتر تکامل یابد. با توجه به این که مجموعه انسان های آلوده به سرعت در حال کاهش است، Cordyceps در حال توسعه راه جدیدی برای تسهیل مکان قربانی می تواند با این عوامل در حال تغییر همسو باشد.

همچنین یک بازی در حال حاضر در Docket Naughty Dog وجود دارد که کاندیدای عالی برای اجرای این تغییر خواهد بود. بازی چند نفره مستقل Last of Us، که سازنده تایید کرده است که امسال بیشتر درباره آن خواهیم آموخت، می تواند یک میدان آزمایشی عالی برای این مکانیک باشد. نه تنها بازیکنان باید نگران حرکات خود باشند، بلکه باید نگران اقدامات هم تیمی های خود و همچنین بازیکنان حریف باشند. ما نمی دانیم که این بازی چند نفره در زمان نگارش چگونه به نظر می رسد، اما اگر شبیه حالت Online Factions بازی اول به نظر می رسد، این عنصر گیم پلی یک تناسب کامل است که به طور پویا مسیر یک مسابقه آنلاین را تغییر می دهد. .

همانطور که قبلاً اشاره کردم، ضربات کلی این سری با آنچه که در بازی‌ها دیده‌ایم گره خورده‌اند، اما موارد زیادی قبلاً توسعه و گسترش یافته است. اگر این سری با این سرعت ادامه پیدا کند، باید تصور کنید که روی توسعه اپیزودهای بعدی بازی تاثیر می گذارد، به خصوص که این سری به وضوح افراد جدیدی را برای تجربه عنوان اصلی ترغیب کرده است. این مکانیک‌هایی مانند شبکه ذهن Mycelium Hive است که به من این احساس را می‌دهد که با وجود اینکه نمی‌توانم برنامه تلویزیونی را بازی کنم، کاش می‌توانستم.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.