Spencer: خرید اکتیویژن بلیزارد روی Call of Duty متمرکز نیست، بلکه روی Candy Crush متمرکز شده است.


فیل اسپنسر بار دیگر به این نکته اشاره کرد که خرید اکتیویژن بلیزارد بیشتر به دلیل توسعه فعالیت های مایکروسافت در بازار موبایل است.

اسپنسر در مصاحبه‌ای با The Verge گفت که بازی‌های موبایل بسیار سریع‌تر از بازی‌های کنسول یا رایانه شخصی در حال رشد هستند. بنابراین، او می گوید که تمرکز اصلی مایکروسافت در خرید اکتیویژن بلیزارد مربوط به بازی های موبایلی مانند Candy Crush است. اسپنسر همچنین اظهار داشت که ایکس باکس نقش بسیار کمی در بازار موبایل ایفا می کند. به همین دلیل است که فیل اسپنسر معتقد است حضور جدی‌تر مایکروسافت در بازار موبایل ضروری است.

اسپنسر توضیح داد: «اگر نتوانیم مشتریانی را روی موبایل و همه صفحه‌هایی که کسی می‌خواهد روی آن‌ها بازی کند پیدا کنیم، بخش بسیار مهمی از صنعت بازی را از دست می‌دهیم که اداره یک تجارت جهانی را بسیار دشوار می‌کند.

علاوه بر این اسپنسر اعلام کرد که با افزایش رشد بازی های موبایل و توقف رشد بازی های کنسولی، سهم مایکروسافت در این بازار کاهش می یابد. او ادامه داد: «اگر می‌خواهید یک کسب‌وکار بزرگ را در مقیاس جهانی اداره کنید، پیدا کردن مشتریان خود در جایی که می‌خواهند بازی کنند بسیار مهم است. “به دلایل بیشتر و بیشتر، پلت فرم تلفن همراه جایی است که مردم می خواهند بازی کنند.”

اسپنسر سپس به طور غیرمستقیم به انتقاد سونی نسبت به مالکیت آینده مایکروسافت بر سری Call of Duty پاسخ داد: «این ایده که Activision فقط در مورد سری Call of Duty روی کنسول ها است، ایده ای است که احتمالاً توسط رقیب ما در کنسول ها ایجاد شده است.

بازی Candy Crush

نظرات اسپنسر یادآور گفته های او در گذشته است. او در مصاحبه ای در ماه آگوست گفت موبایل بزرگترین پلتفرم بازی روی کره زمین است. در ماه اکتبر، او اشاره کرد که این شرکت قصد دارد با سری Call of Duty مانند Minecraft رفتار کند و آن را در چندین پلتفرم نگه دارد. در پرونده مایکروسافت به اداره رقابت و بازار بریتانیا نیز اشاره شده است که ایکس باکس قصد دارد یک فروشگاه موبایل افتتاح کند.

می توانید نظرات خود را در مورد اخبار بازی با تیم یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.