لیک که آثارش مانند مکس پین و مکس پین 2: سقوط مکس پین در کارنامه کاری خود می درخشد، از زمان انتشار آلن ویک در سال 2010، دائماً با آلن ویک 2 درگیر بوده است. حتی اگر این کشمکش چندین سال از این دوره 13 ساله فقط بر روی فکر کردن به این دنباله متمرکز شده باشد. او می گوید که این فاصله طولانی بین انتشار Alan Wake و Alan Wake 2 دائما Alan Wake 2 را چاق تر می کرد:
آثار مختلف Remedi از جمله Quantum Break به مرور زمان اینطور به نظر می رسد که تمامی بازی های اصلی متعلق به این استودیوی فنلاندی در نقاط مختلف یک دنیای روایی مشترک اتفاق می افتد. البته با رسیدن بسته الحاقی AWE بازی Control مشخص شد که داستان فراتر از وجود چند ایستراگ در بازی های مختلف است. زیرا در آنجا شاهد تلاقی بین کنترل و الن ویک بودیم. سم لیک می گوید پس از عرضه کامل بازی کنترلر، بالاخره همه چیز برای توسعه Alan Wake 2 آماده است.
“تا زمانی که به یک رویا فکر می کنید، آن رویا را زنده نگه می دارید. شما دائما سعی می کنید آن را هیجان انگیز و تازه نگه دارید. رویای الن ویک 2 در طول سال ها جاه طلبانه تر و منحصر به فردتر شده است. کار روی یک بازی مانند این بسیار پیچیده است. Ellen Wake 2 بزرگترین پروژه ما تا به امروز است [برای ارائهی آن به گیمرها] خیلی چیزها باید کنار هم جمع شوند. نه تنها مفهوم بازی [باید به درستی شکل میگرفت]اما زمان کار روی پروژه و یافتن شرکای مناسب برای تولید این بازی نیز مهم بود.»