در نگاه اول، Ra Ra Boom مانند یک جنگجوی پرانرژی به نظر می رسد با گروهی از زنان بدجنس که مشت ها، لگدها و گلوله ها را به سمت امواج ربات های شرور شلیک می کنند، هر ضربه با انفجارهای رنگین کمانی همراه است. آسمان در حالی که قطعات بدنه فلزی روی صفحه می چرخند. کاملاً همان چیزی است که به نظر می رسد: پر جنب و جوش، پرانرژی و پر از شخصیت. اما کمی دقیقتر نگاه کنید و درست در کنار رنگبندی لیزا فرانک و زیباییشناسی کارتون صبح شنبه، داستان گروهی از زنان جوان را خواهید دید که نه تنها با روباتها میجنگند، بلکه بر غم و اندوه و کشمکشهای درونیشان غلبه میکنند.
در طول پیشنمایش دستآف، نگاهی اجمالی به این بخش بازی beat-’em-up، بخشی از بازی دویدن و تفنگ و استودیوی تعادل ظریفی که Gylee Games مجبور به ساخت آن بود و داستانی صمیمی از دست دادن و زندگی شخصی داشت، دیدم. . رشد در ژانری که به ندرت جایی برای طنین عاطفی باقی می گذارد. کریس برگمن، مدیر عامل و نویسنده، به من گفت: «این یک عمل متعادل کننده دائمی است. در یکی از سطوح ابتدایی که دیده بودم، شخصیتهای کاریزماتیک در میان انفجار روباتهای رزمی به شکل مهرهها و پیچها شوخی میکردند. ما احتمالاً 40 دقیقه کات سین و دیالوگ را از سطح اول قطع کردیم تا بتوانیم سرعت را ادامه دهیم، اما [kept] فقط به اندازه ای است که به بازیکن ایده بدهد که این دختران چه کسانی هستند.”
در Ra Ra Boom، مردم زمین تغییرات آب و هوایی را با استفاده از هوش مصنوعی حل کرده اند. پس چگونه هوش مصنوعی گرمایش جهانی را حل کرد؟ خوب، با از بین بردن اصلی ترین علت آن: انسانیت. در تلاش برای نجات جهان، انسان ها هوش مصنوعی ایجاد کردند که به نوبه خود ارتشی از روبات ها را ایجاد کرد که شروع به از بین بردن نژاد بشر کردند. بنابراین، در تلاش برای زنده ماندن، انسان ها از سیاره فرار کردند و شروع به استعمار سفینه های فضایی کردند. علیرغم روند رو به رشد ابزارهای هوش مصنوعی که دائماً سرفصلهای اخبار سال 2023 را به خود اختصاص میدهند، برگمن به من اطمینان داد که این یک اتفاق کاملاً تصادفی است، زیرا تولید سالها قبل، در سال 2020 آغاز شده بود. اما همه موضوعات ناخواسته نبودند، به ویژه غم و اندوه و رشد شخصی.
برگمن در سال 2018 یک شخصیت محوری در زندگی خود را از دست داد، بنابراین با بیان این داستان شروع به یافتن شفا کرد. این فیلم به چهار دختر می پردازد که در محیطی پس از زمین به دنیا آمده و بزرگ شده اند و هرگز پا به این سیاره نگذاشته اند. برای آنها، این فقط یک رویا است – یک مکان افسانه ای که اکنون توسط یک نژاد از روبات های حساس تسخیر شده است. یعنی تا زمانی که یک روز همه چیز خراب شود و گونه هوش مصنوعی راه خود را به فضا پیدا کند تا انسان های باقی مانده را شکار کند. در این روند، چهار دختر متحمل ضایعه ویرانگری می شوند که آنها را در حالت غم و اندوه قرار می دهد، در حالی که باید با ارتش روبات هایی که در افق ظاهر می شوند مقابله کنند.
اما با وجود تمام داستانهایش، گیمپلی آنطور که از یک بیت مدرن انتظار دارید، هیجانانگیز و اکشن به نظر میرسد. وی را تماشا کردم، ضربهزن سنگین سپر، که با رباتها در هوا شعبدهبازی میکرد و آنها را با مشت به انبوهی از خمیر فلز خرد شده میکوبید. و سعیده، جنگنده زره پوش نقره ای را دیدم که در حالی که دو خنجر در دست داشت، از موشک انداز خود موشک شلیک کرد. سعیدا یک متر مخصوص را پر می کرد که دیواری از آتش رنگین کمان را آزاد می کرد و وی مسلسل خود را از دور شلیک می کرد. در حالی که بازی از چهار بازیکن پشتیبانی می کند، من فقط دو شخصیت را در یک زمان در حال اجرا دیدم.
Ra Ra Boom همچنین مکانیک های دویدن و تفنگ را اضافه می کند و برگمن از Contra و Metal Slug به عنوان الهام بخش یاد می کند. با ترکیب این دو ژانر، Gylee به سطوح یک طرح مبتنی بر خط داد. در کف هر سطح، خطوطی را دیدهام که نشاندهنده فضایی است که بازیکن در آن قرار دارد، که تشخیص اینکه از کجا تیراندازی میکنید آسانتر میشود، که به حفظ حرکت کمک میکند (و حتی اگر من واقعاً بازی نمیکردم، به نظر می رسید خطوط به سرعت با محیط ترکیب می شوند و به طور طبیعی در عمل قرار می گیرند).
جدای از Contra و Metal Slug، برگمن سریعاً سایر تأثیرات بیتآپ خود را فهرست کرد. Castle Crashers، Scott Pilgrim vs. the World، و Streets of Rage 4 همگی بازیهایی بودند که کارکنان Gylee Games در طول توسعه Ra Ra Boom بازی کردند. در حالی که بیتآپهای دهه گذشته بهعنوان راهنمای دوران مدرن این ژانر عمل میکردند، برگمن همچنین خاطرنشان کرد که دوران کودکی که در دهه 90 در بازیهای آرکید گذرانده شده، نقش مهمی را ایفا کرده است، به خصوص با رنگ عمدی لیزا-فرانک. جعبه رنگ نقاشی. بهجای استفاده از هنر کامل با پیکسلهای یکپارچه، تیم از ظاهری گویا و کارتونی با تأکید بر زیباییشناسی دهه 90 استفاده کرد. صفحههای منو شبیه به Trapper Keepers هستند و صفحه نمایش ارتقا یافته دارای تصاویری است که مستقیماً از دفترچه یادداشت نوجوانان کشیده شدهاند. حتی رابط کاربری آن الگوی سیاه و سفید خالدار را دارد.
Gylee Games متوجه شکافی در بازار بازی برای “زنان بدجنسی غیرجنسی” شده بود و از نویسنده Ak Fedeau کمک گرفت تا آن طرف داستان را مشخص کند. اما علیرغم تاکید بر گروهی از شخصیتهای زن، برگمن تاکید کرد که “این بازی برای همه است، چه شما یک دختر 12 ساله باشید، چه مادر یا یک طرفدار کتک خورده مانند من.” Ra Ra Boom در حال شکل دادن به یک بازی در مورد دلشکستگی و زنانگی است که در یک جنگجوی اکشن پیچیده شده است و درباره انسانیتی که برای موجودیتش علیه خلق خود می جنگد. اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که چگونه میتواند تمهای سنگین خود را به یک بیتآپ مدرن در پاییز ۲۰۲۳ برای رایانه شخصی متعادل کند.
محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.