انویدیا Project G-Assist را معرفی کرده است، برنامهای که برای کمک به کاربران رایانههای شخصی از طریق دسترسی به دانش بازی بیشتر از طریق استفاده از هوش مصنوعی مولد طراحی شده است.
چه یک بازیکن جدید که برای اولین بار یک بازی را امتحان می کند و توسط درختان مهارت عظیم غرق شده است، یا یک کهنه سرباز کارکشته که به دنبال سلاح عالی برای به حداکثر رساندن DPS خود است، مقدار زیادی از “ما ساعت ها صرف تحقیق و جست و جو در اینترنت برای یادگیری و حفاری می کنیم. گیلرمو سیمان، مدیر ارشد پروژه انویدیا، در ویدئوی ارائه پروژه G-Assist گفت: عمیق تر و در نهایت بیشتر از آنچه بازی ارائه می دهد لذت ببرید. “این جایی است که پروژه G-Assist وارد می شود. از هوش مصنوعی استفاده می کند تا اطمینان حاصل کند که اطلاعات در هر زمان که به آن نیاز داشته باشیم به راحتی در دسترس است.”
سیمان اضافه کرد که G-Assist با گرفتن پیام های گفتار یا متن بازیکن و سپس اضافه کردن زمینه از صفحه کار می کند. سپس به یک مدل زبان بزرگ که توسط پایگاه داده دانش بازی توسعهدهنده تقویت شده است، وارد میشود و این مدلهای هوش مصنوعی میتوانند روی ابر اجرا شوند یا بهصورت محلی توسط یک GPU GeForce RTX شتاب داده شوند. برای نشان دادن پتانسیل خود، انویدیا با استودیو Wildcard همکاری کرد تا این فناوری را از طریق Ark: Survival Ascended به نمایش بگذارد. پروژه G-Assist به پاسخگویی به سؤالات مربوط به موجودات، آیتم ها، اطلاعات علمی، اهداف، باس های دشوار و خیلی چیزهای دیگر در بازی بقا کمک می کند.
جایی که G-Assist می تواند در رایانه شخصی مفیدتر باشد، بهینه سازی بازی است. اگرچه انویدیا یک ابزار بهینه سازی رایانه شخصی را از طریق برنامه GeForce Experience خود ارائه می دهد، پروژه G-Assist می تواند به طور بالقوه سیستم بازی را برای عملکرد و کارایی مطلوب بر اساس سخت افزار هر کاربر تنظیم کند. انویدیا ادعا میکند که بسته به سیستم، Project G-Assist میتواند اورکلاک ایمن را اعمال کند و حتی به صورت هوشمندانه مصرف انرژی را کاهش دهد و در عین حال هدف عملکرد را هدف قرار دهد.
این اولین باری نیست که یک شرکت تلاش میکند راهنماها و راهحلهای بازی را توسعه دهد. کنسول پلیاستیشن 5 با یک ویژگی کمکی برای پشتیبانی از عناوین راهاندازی شد. سونی همچنین در ماه مارس اعلام کرد Community Game Help برای PS5، یک “بهبود” جدید برای Game Help با استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر برای کمک به بازیکنان برای رهایی از موقعیتهای سخت در بازیها. اواخر امسال پخش می شود.