Prince of Persia: The Lost Crown در ابتدا قرار بود متفاوت باشد


یوبی سافت در ابتدا قصد داشت بازی Prince of Persia: The Lost Crown را به صورت سه بعدی توسعه دهد.

مانند بسیاری از سریال های محبوب و کلاسیک در صنعت بازی های ویدیویی، سری شاهزاده ایرانی نیز با نسخه های دو بعدی شروع به کار کرد و سپس شاهد توسعه بازی های سه بعدی بود. زمانی که یوبی سافت سال گذشته تایید کرد که بازی جدید شاهزاده ایرانی در حال توسعه است، بسیاری از طرفداران انتظار رونمایی از یک بازی سه بعدی به سبک Sands of Time را داشتند.

با این حال، یوبی سافت مونپلیه برخلاف انتظار طرفداران، بازی Prince of Persia: The Lost Crown را که در سبک اکشن و ماجراجویی دوبعدی توسعه یافته ارائه کرد. طبق آخرین مصاحبه کارگردان بازی، به نظر می رسد که برنامه های دیگری برای قسمت بعدی سری شاهزاده ایرانی وجود دارد. منیر رادی، کارگردان بازی Prince of Persia: The Lost Crown در مصاحبه ای با مجله GameInformer تایید کرد که این بازی در ابتدا قرار نبود یک بازی دو بعدی باشد.

رودی گفت: «این بازی از ابتدا دو بعدی نبود. با این حال، من این شانس را داشتم که روی چند نمونه اولیه دو بعدی کار کنم. علاوه بر این، قبل از شروع ساخت این بازی، ما در مورد تاریخچه سری شاهزاده ایرانی تحقیق کردیم تا مطمئن شویم که درک خوبی از میراث این سری داریم.

به نظر می رسد رودی و تیمش سعی کرده اند در مطالعه خود هر آنچه را که طرفداران سریال شاهزاده ایرانی در طول 35 سال زندگی آن دوست داشته اند، گرد هم بیاورند. به گفته رودی، اینها شامل تمام ویژگی ها و عناصری است که طرفداران نسخه های دو بعدی و سه بعدی قدیمی دوست دارند. کارگردان The Prince of Persia: The Lost Crown در ادامه توضیح داد: «می‌خواستم به احساس ترس و انزوایی که در بازی‌های دوبعدی احساس می‌کردم بپردازم و در عین حال ویژگی‌های زیادی را بر اساس قدرت Sands of Time تجربه کنم.»

بخوانید  اجرای Need For Speed Unbound با نرخ 60 فریم و رزولوشن 4K تا اطلاعات بیشتر

قدرت جادویی شاهزاده ایرانی در محاصره دشمنان بازی Prince of Persia: The Lost Crown

اگرچه ساخت بازی Prince of Persia: The Lost Crown به عنوان یک بازی دو بعدی آغاز نشد، اما تیم سازنده آن مهارت بالایی در خلق آثار موفق در این سبک دارند. این تیم شامل چندین توسعه دهنده کهنه کار است که روی Rayman Origins و Rayman Legends کار کرده اند. رودی خاطرنشان کرد که در بازی‌های پلتفرم دو بعدی، گیم‌پلی ارتباط زیادی با موسیقی دارد و ریتم این دو با هم هماهنگ است.

اگرچه دو مجموعه Prince of Persia و Rayman شباهت زیادی به هم ندارند، اما سابقه سازندگان در توسعه بازی های Rayman می تواند سهم زیادی در موفقیت Prince of Persia: The Lost Crown داشته باشد. کارگردان بازی توضیح داد که چگونه ریتم موسیقی با گیم پلی مطابقت دارد: «برای من و برای بسیاری از اعضای تیم، اکشن روی صفحه با موسیقی هماهنگ است. زمانی که روی بازی‌ای مانند Rayman کار می‌کردیم، به خوبی می‌دانیم که چگونه ریتم موسیقی را به گیم‌پلی منتقل کنیم.»

بازی Prince of Persia: The Lost Crown در 28 دسامبر (18 ژانویه) روی رایانه های شخصی، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | Xbox Series S منتشر شد. دموی رایگان این بازی یک هفته قبل از انتشار در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

تحریریه مجله بازی یک گیمر