Path Tracing SDK فقط با پردازندههای گرافیکی GeForce قابل استفاده است و بهترین عملکرد خود را هنگام استفاده از پردازندههای گرافیکی سری RTX 40 Gen Ada نشان میدهد. افزونههای منتشر شده برای موتورهای گرافیکی Unity و Unreal Engine.
Nvidia’s Path Tracing SDK برای توسعه دهندگان بازی منتشر شد
در حال حاضر، فناوری ردیابی مسیر تنها در دموهای اولیه مانند Quake RTX و Portal RTX استفاده شده است و بازیهای محبوب هنوز فاقد آن هستند. انویدیا فکر میکند زمان مناسبی برای استفاده از ردیابی مسیر در بازیهای ویدیویی به همراه سایر فناوریهای محبوب آن شرکت، از جمله وضوح فوقالعاده، تولید فریم و غیره است.
اولین قدم انویدیا در ارائه فناوری ردیابی مسیر برای بازی های ویدیویی SDK این فناوری را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است.
نرم افزاری که به تازگی منتشر شده است به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا از طریق RTX Path Tracing SDK از این فناوری بهره ببرند. البته انتظار نمی رود که بازی های ویدیویی به این زودی ها از این فناوری بهره مند شوند.
فناوری Path Tracing هنوز به عنوان یک روش بسیار پیچیده و از نظر محاسباتی گران برای استفاده در گرافیک های مدرن مصرف کننده در نظر گرفته می شود. این روش به عنوان تکنیکی برای ایجاد تصاویر سه بعدی واقع گرایانه در محیطی با طراحی بصری و یا در طراحی محصول در صنایع مختلف مانند معماری استفاده می شود و هنوز در بازی های ویدئویی به این روش استفاده نشده است.
در GDC یا کنفرانس توسعه دهندگان بازی امسال، انویدیا بر دو موضوع متمرکز شد، یعنی فناوری ردیابی مسیر و فناوری تصویربرداری در بازیهای ویدیویی. نسل دوم فناوری کیس یا فریم در بازیهای با استفاده از هوش مصنوعی در کارتهای گرافیک RTX 40 برای گیمرها کاملاً شناخته شده است، اما Path Tracing هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته است. انویدیا امروز Path Tracing SDK یا Developer Software Development Kit را منتشر کرد تا شروع به تغییر آن کند.
این روش بسیار پیشرفته تر از روش هایی مانند ردیابی پرتو است که در آن یک الگوریتم باید مسیرهای مختلف پرتوهای نور را محاسبه کند و یک صحنه کامل ایجاد کند. پس از آن یک میانگین از این مسیرهای متعدد گرفته می شود و پس از رنگ آمیزی و تنظیم میزان روشنایی و نحوه تابش نور، پیکسل ها با دقت محاسبه و ایجاد می شوند.