Capcom برخی از سیستمهای گیمپلی جدید معرفی شده در Monster Hunter Wilds را در مجموعهای از ویدیوهای کوتاه معرفی کرده است. مانند قسمت قبلی، Monster Hunter Rise، ناشر میخواهد این قسمت جدید در سری Monster Hunter را برای تازه واردان قابل دسترستر کند، زیرا هر کسی که میخواهد مهارتهای خود را کامل کند میتواند از حالت Focus جدید برای وارد کردن ضربات قدرتمند و مرگبار استفاده کند.
با استفاده از حالت فوکوس، میتوانید حملات خود را هدف قرار دهید یا یک محافظ دقیقتر تنظیم کنید، زیرا این حرکات به سمت جایی که دوربین رو به رو است هدایت میشوند. همچنین میتوانید از حالت فوکوس برای برجسته کردن زخمهای یک هیولا استفاده کنید (آنها با حمله چند بار به یک نقطه ایجاد میشوند) و در هنگام برخورد با آن نقاط آسیبپذیر آسیب بیشتری وارد کنید. علاوه بر این، میتوانید روی نقاط ضعف آشکار تمرکز کنید و حملات ویرانگرتری را با حملات متمرکز انجام دهید.
ویدیوی دیگری چند مکانیزم اصلی گیم پلی دیگر مانند کمان پولادی «Slinger» مچ را نشان می دهد. با جمعآوری مواد از محیط، میتوانید گلولههایی شلیک کنید که میتوانند هیولاهایی را که شکار میکنید منحرف کنند و همچنین میتوانید از آن برای جمعآوری اقلام نزدیک شخصیت خود استفاده کنید. همچنین میتوانید یک نمای کلی از مانت Secreit شخصی خود، که از نظر قانونی از Chocobos Square Enix متمایز است، و نحوه استفاده صحیح از شمشیر بزرگ در نبرد پیدا کنید.
Monster Hunter Wilds در حال حاضر برای عرضه در سال 2025 برای رایانه های شخصی، PS5 و Xbox Series X|S برنامه ریزی شده است و Capcom قصد دارد از قدرت کنسول های نسل فعلی استفاده کند تا حیوانات بیشتری را در طول شکار بازیکنان به سمت آنها پرتاب کند.
یویا توکودا، کارگردان بازی در مصاحبهای با گیم اسپات فاش کرد که با گلههایی از موجودات بزرگ روبرو میشویم و هیولاهای سطح بالا به خلق لحظاتی پویا در بازی کمک خواهند کرد ، از آنجایی که Capcom چندین پیشرفت را در خواستگاری چند نفره ایجاد کرده است.