Kunitsu-Gammi: Path of the Goddess به من احساس باهوشی داد که کمتر بازی اکشن قبلاً داشته است

زمانی که سال گذشته برای اولین بار تریلر بازی Kunitsu-Gammi: Path of the Goddess را دیدم، گیم پلی بازی احساس می کرد کپکام در حال بازگشت به اکشن هک ان اسلش Onimusha است. سبک تریلر در یک محیط فانتزی هیولایی در سنگوکو ژاپن لنگر انداخته بود و یک قهرمان نقابدار و شمشیر به دست در میان انبوه جانوران عجیب و غریب هجوم آورد. واقعاً نیازی به رمزگشایی آن فراتر از آن وجود نداشت – این یک بازی دعوای قدیمی از یک توسعه دهنده بود که در گذشته تعداد زیادی از آنها را ساخته بود. اکنون که مدتی با بازی وقت گذرانده ام، متوجه می شوم که فرض اولیه من از یک سال پیش – اگرچه کاملاً اشتباه نیست – فقط نیمی از واقعیت را داشته است. Kunitsu-Gammi: Path of the Goddess چیزی بیش از بازگشت به یک ژانر آزمایش شده و واقعی است و در عوض نوید یک چرخش کاملاً جدید در دو ژانر مورد علاقه من است.

Kunitsu-Gammi: مسیر الهه
Kunitsu-Gammi: مسیر الهه

برای توضیح Kunitsu-Gammi: Path of the Goddess در ابتدایی ترین سطح خود، این یک بازی استراتژیک نیمه برج دفاعی و نیمه هک ان اسلش است که در آن هر دو در زمان واقعی عمل می کنند و به روشی جدید یکدیگر را تکمیل می کنند. به عنوان سو، شما باید الهه یوشیرو را از طریق دهکده های ژاپنی که توسط حضور شیطانی آلوده شده اند راهنمایی کنید. برای خلاصی از شر سرزمین، یوشیرو باید دروازه‌های توری دهکده را تمیز کند، که هیولاهای ترسناک و ترسناک Seethes در تلاش برای جلوگیری از پاکسازی الهه از زمین بیرون می‌آیند. هر سطح در یک چرخه روز و شب عمل می کند. در طول روز، منابع را جمع آوری می کنید و روستاییان گرفتار در پیله های وحشتناک را پاکسازی می کنید، که سپس به حزب شما می پیوندند تا در کنار شما بجنگند. در شب، نبرد با ترکیدن Seethes از دروازه های Torii آغاز می شود و شما باید به هر قیمتی از یوشیرو محافظت کنید.

همانطور که اولین شب من تمام شد، در حالی که انبوهی از هیولاها ظاهر شدند، بیرون دروازه توری نگهبانی می‌دادم. من از یک سری ترکیب برای رقصیدن بین جانوران، پایین آوردن آنها و جمع آوری کریستال ها (منبع اصلی بازی) استفاده کردم. با فشردن یک دکمه، توانستم بازی خود را متوقف کنم و برخی از روستاییانم را تغییر مکان دهم تا بهتر از مسیرهای دو طرف یوشیرو بی پناه محافظت کنند، و از حمله دشمنانم به او جلوگیری کنم. همانطور که به جلو و عقب می رفتم، استراتژی ها را تغییر می دادم، گاهی اوقات نقش هایی را به روستاییان اختصاص می دادم تا موضع دفاعی بیشتری داشته باشند، سپس به نبردهای بلادرنگ برای شکار هیولاها با استفاده از یک سری حملات سبک که با یک ضربه خشن ختم می شد، بازگشتم.

بخوانید  ثبت بالاترین نمره یک بازی انحصاری PS5 در متاکریتیک توسط God of War Ragnarok

ترکیبی از این ژانرها برای کسی که مانند من جریان بازی های استراتژیک را دوست دارد، به همان اندازه که من دوست دارم از میان انبوهی از دشمنان برش بزنم، هم افزایی بسیار مفیدی ایجاد می کند. این تلفیقی از تضادها است که به گونه‌ای همگام می‌شوند که برای نواختن احساس تازگی و یادگیری بصری است. در 45 دقیقه زمان عملی که با بازی داشتم، فقط زمان کوتاهی طول کشید تا سیستم های عملیاتی متعدد بازی را یاد بگیرم، از مدیریت منابع و فرماندهی گروهی از روستاییان در نبرد تا تسلط بر ترکیب سرد او. سیستم. این ممکن است زیاد به نظر برسد، اما باید اذعان داشت که بسیاری از سیستم‌های موجود به اندازه کافی ساده هستند که به تنهایی می‌توان درک کرد که در هم تنیدگی آن‌ها به خوبی متعادل و قابل درک است. هنگامی که پاهایم را پیدا کردم، پاداش اجرای یک نقشه خوب و به دنبال آن نبردی سخت، سرکوب کردن کنترلر را دشوار کرد.

Kunitsu-Gammi: مسیر الهه
Kunitsu-Gammi: مسیر الهه

کارگردان بازی، Shuichi Kawata، اعتراف کرد که درک آن فقط از طریق یک تریلر می تواند کمی پیچیده باشد، اما ترکیب ژانرهای آن از ابتدای شروع به کار اساس بازی بود و Kawata -san فکر می کند دلیلی وجود ندارد. تقریباً هر چیزی شبیه به آن در حال حاضر. او گفت: «من بازی‌های دفاع از برج و بازی‌های استراتژیک را دوست دارم. “اما احساس می کردم چیزی کم است، چیز دیگری که می توانستم به آن اضافه کنم.”

برای کاواتا سان، او احساس غرق شدن در یک نبرد استراتژیک را دوست داشت، اما می خواست احساس فوریت را ایجاد کند تا بتواند نبرد را در لحظات پایانی خود برگرداند. با اضافه کردن مبارزات اکشن، این پتانسیل را افزایش داد که به بازیکن آزادی بیشتری در درگیر کردن مستقیم خود در نبرد بدهد.

با نزدیک شدن به شب در هر سطح، در پایان روز یک حس وحشتناک ترس وجود دارد. هنگامی که من عجله داشتم تا مطمئن شوم که به اندازه کافی کریستال جمع آوری کرده ام، صدای موسیقی با صدای تیره پخش می شد – ارزی که هم برای تعقیب تاریکی از مسیر استفاده می شود تا یوشیرو بتواند به دروازه نزدیک تر شود و هم برای اهدای نقش به روستاییان برای کمک به آنها. در مبارزه در طول اقامتم، فقط توانستم نگاهی اجمالی به سه نقشی که می‌توان به روستاییان اختصاص داد، بیابم: هیزم شکن، دعواگر دست به دست. زاهد، یک نوع عرفانی که منطقه ای از اثر را انجام می دهد که به طور موقت دشمنان را کند می کند. و کمانداران تهیه کننده یوشیاکی هیرابایاشی به من گفت که پنج نقش در تریلرها فاش شده است، از جمله یک کشتی گیر و یک شمن، اما هنوز چند نقش دیگر وجود دارد که منتظر آن باشیم که فاش نشده اند.

بخوانید  نگاهی به بازه‌های زمانی متفاوت انتشار بازی‌ها، از عرضه سالانه تا موارد طولانی

یک تعادل استراتژیک در تصمیم گیری برای استفاده از کریستال ها برای نزدیک تر کردن الهه به دروازه وجود دارد تا سطح زودتر تکمیل شود، اما ممکن است شما کریستال های کافی برای تبدیل روستاییان خود به مبارز را نداشته باشید. به این ترتیب شما باید شخصاً تا آخر شب از یوشیرو دفاع کنید. همراه با محاصره شدن توسط هیولاهایی کاملاً مثله شده، وحشت بازی به طرز قابل توجهی موثر است و به نوبه خود، پاکسازی یک دهکده و بازگرداندن آن به زیبایی سابقش، پاداش بیشتری دارد.

پاکسازی یک دهکده یادآور همان احساس آرامشی است که من با ورود به یک اتاق امن در مجموعه Resident Evil دریافت می کنم. وقت آن است که مراقبم را کنار بگذارم، زیرا موسیقی آرام و باشکوه با یک سری نت های درخشان پیانو موج می زند. این زمانی است که می توانید نقش ها، توانایی ها و غیره روستاییان را ارتقا دهید. همچنین زمانی برای ارتباط با خود روستاییان است. هر روستایی نام ها و داستان های متمایز خود را دارد. آنها در یک زندگی عادی روال هایی دارند، مانند چرت زدن در چمن یا خرد کردن چوب. حیوانات – مانند سگ، گربه، آهو و خوک، برای نام بردن از چند مورد – در منطقه پر جمعیت هستند، جایی که می توانید با آنها تعامل داشته باشید و آنها را نوازش کنید، و این فوق العاده است.

داشتن حیواناتی که بتوانید آنها را نوازش کنید و با آنها وقت بگذرانید بخش مهمی از دیدگاه کارگردان شویچی کاواتا است، حتی اگر هیرابایاشی سان تهیه کننده اغلب آن را زیر سوال ببرد. «آیا تعداد حیواناتی که می‌توانید در بازی با آنها ارتباط برقرار کنید معنی دارد؟ هیرابایاشی سان می پرسد. اما پس از پخش آن، من با گنجاندن Kawata-san برای داشتن مجموعه ای از دوستان پشمالو برای تعامل موافق هستم. بیرون آمدن از یک نبرد پرتنش و وقت گذاشتن برای حیوانات وحشی در حین پرسه زدن در یک دهکده شلوغ، شبیه به داشتن حیوانات درمانی است، قبل از رفتن به درگیری بعدی علیه تاریکی که زمین را ویران کرده است، احساس تنش را کاهش می دهد. با ترکیب دو ژانر متضاد بازی، Kunitsu-Gammi همچنین موفق می شود تعادل فوق العاده ای بین آرامش و وحشت ایجاد کند.

بخوانید  نام سازندگان بازی Metroid Prime در تیتراژ نسخه بازسازی شده نیست

با ورود به پروژه، کاواتا سان همیشه می دانست که نه تنها در فولکلور یوکای ژاپنی (ارواح و موجودات فراطبیعی سنتی ژاپنی)، بلکه در طرح های هیولایی آن نیز ریشه خواهد داشت. هیولاها، مانند بازی های استراتژی و اکشن، نقطه کانونی دیگری از علایق کاواتا هستند. در طول مصاحبه ما، کاواتا سان تلفن خود را به من داد تا ده ها و ده ها مجسمه خودش را به من نشان دهد، که مدل هایی با جزئیات دقیق از موجودات عضلانی، گروتسک و رگدار بود. Kunitsu-Gammi، از هر نظر، به نظر می رسد یک پروژه پرشور برای Kawata است، و تقریبا در هر جنبه ای نشان می دهد.

Kunitsu-Gammi: مسیر الههKunitsu-Gammi: مسیر الهه
Kunitsu-Gammi: مسیر الهه

به نوعی، Kunitsu-Gammi: Path of the Goddess یادآور Brutal Legend، کلاسیک فرقه Double Fine است که استراتژی بلادرنگ، کنترل‌های brawler و کاوش در دنیای باز را در هم آمیخته است. Brutal Legend یک ناهنجاری بود که سعی داشت چندین ژانر را با هم ترکیب کند و در نتیجه هیچ کدام را به خوبی اجرا نکرد. از سوی دیگر، من را به یاد یکی از سریال های مورد علاقه من، Pikmin می اندازد، یک RTS که عمدتاً بر اساس مدیریت زمان، کاوش و کنترل جمعیت ساخته شده است. Kunitsu-Gammi جایی در همان دسته از موارد عجیب و غریب استراتژی کنسول قرار می گیرد، اما به گونه ای اصلاح شده و بر روی ژانرهای خود متمرکز شده است که به خوبی درک شده، الهام گرفته شده است، و بر اساس سطوح معدودی که من توانستم بازی کنم، به نظر هیچ چیز نیست. من اخیرا بازی کردم.

در حالی که ممکن است با رونمایی اولیه از Kunitsu-Gammi: Path of the Goddess غافلگیر شده باشم، اما ثابت شد که این بازی بسیار جذاب تر از یک بازی ساده هک-ان-اسلش است، همانطور که برای اولین بار ظاهر شد. من همیشه در مورد این بازی هیجان‌زده بودم، اما کاری که کاواتا و تیمش انجام می‌دهند برای من جذاب‌تر است، زیرا واقعاً جدید و تازه است و آن را به یکی از موردانتظارترین بازی‌های من در سال تبدیل می‌کند. Kunitsu-Gammi: Path of the Goddess در 19 جولای 2024 برای PS5، Xbox Series X|S، PC، PS4 و Xbox One عرضه می‌شود.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر