Fear The Spotlight یک بازی ترسناک بقا در سبک PS1 بدون بقا است

Fear The Spotlight مانند بسیاری از داستان های ترسناک خوب شروع می شود. چند نفر از دوستان – ویویان ناز ناز و دوست گوتش امی – پس از ساعت‌ها برای اجرای یک جلسه به مدرسه می‌روند. به هر حال، مدرسه تاریخچه ترسناکی دارد، به لطف آتش سوزی چند سال قبل که جان چند دانش آموز را گرفت. تلاش برای تماس با روحیه گروهی از بچه های کتابخانه مدرسه کمی بیمارگونه و بی احترامی است، اما هی، نوجوانان بیمارگونه و بی احترامی هستند.

من یک نسخه نمایشی کوتاه از Fear The Spotlight را در طول رویداد Play Days در Summer Game Fest 2024 بازی کردم، و در ابتدا، این چیزی بود که بیش از همه برای من – حداقل در ابتدا، جلب توجه کرد. در راهروهای مدرسه و شنود مکالمات بین قهرمان داستان ویویان و امی، همه چیز کاملا طبیعی و واقعی به نظر می رسید. یک بچه گوت با یک نرد دوست می شود و آن دو با هم دچار مشکل می شوند – مطمئنم که بسیاری از مردم این داستان دقیق را در زندگی خود دارند.

Fear The Spotlight داستان ترسناک نوجوانان دهه 1990 را با زیبایی شناسی ترسناک بقا در دهه 1990 ترکیب می کند. جلوه‌های بصری با وضوح پایین به خوبی با محیط تاریک دبیرستان کار می‌کند و به کل بازی یک غیرواقعی عجیب و عالی برای داستان ارواح می‌دهد.

این بازی که محصول تیم دو نفره زن و شوهر Cozy Game Pals است، در سال 2023 به صورت اولیه منتشر شد. از آن زمان برای انتشار توسط Blumhouse Games، بازوی بازی های ویدیویی استودیوی سازنده بازی، انتخاب شده است. فیلم ها. Blumhouse، و در پاییز 2024 با محتوای داستانی اضافی دوباره منتشر خواهد شد. اما با وجود اینکه حدود 9 ماه است که وجود دارد، Fear The Spotlight بازی‌ای نیست که قبل از Summer Game Fest آن را اجرا کرده باشم، و بعد از چند دقیقه امتحان کردن آن، من ناامید شدم قبل از.

کتابخانه به سرعت تاریک، ترسناک و وهم انگیز می شود.
کتابخانه به سرعت تاریک، ترسناک و وهم انگیز می شود.

دمو با قدم زدن ویویان و امی در سالن ها و رفتن به سمت کتابخانه شروع شد. در طول راه، یک بخش مخفی کاری سریع وجود داشت که در آن دختران زیر یک میز پنهان شدند تا از چشم دوربین مداربسته دور شوند. این نقطه قوت عنوان خواهد بود، در سایه باقی ماندن برای اجتناب از دیده شدن به عنوان عنصر اصلی گیم پلی.

بخوانید  یاد بگیرید مثل میمون حرکت کنید | پادشاهی سیاره میمون ها

وقتی به کتابخانه می رسیم، عنصر اصلی دیگر گیم پلی را می بینیم: حل پازل اول شخص. ویویان به دنبال یک تخته روح (که به عنوان تخته Ouija شناخته می شود) می رود که در یک ویترین شیشه ای در کتابخانه نگهداری می شود. برای باز کردن آن، Vivian به یک کلید از میز کتابخانه نیاز دارد. برای ورود به دفتر، او نیاز به یک کارت دسترسی دارد. هر بار که او با یکی از اینها تعامل می کند، بازی از دیدگاه سوم شخص به دیدگاه اول شخص تغییر می کند. شما یک مکان نما را در اطراف یک نسخه ثابت از ویترین هدایت می کنید تا قطعاتی را پیدا کنید که می توانید حرکت کنید یا با آنها تعامل داشته باشید. برای مثال، با لمس قفل صفحه، موجودی Vivian ظاهر می شود تا یک مورد را برای استفاده با آن انتخاب کنید، مانند یک کلید.

این لحظات تعاملی همچنین به شما این فرصت را می دهد که درباره دنیای اطراف خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. مانند Resident Evil یا Silent Hill، با فشار دادن دکمه فعال‌سازی روی هر یک از آیتم‌های موجود در کادر، متنی در مورد آن‌ها ظاهر می‌شود و بخشی از مونولوگ درونی ویویان درباره هر چیزی که می‌بیند یا رختخوابش را ارائه می‌دهد. برخی از این لحظات کاملاً روشنگر هستند و بینش بیشتری در رابطه با ویویان و امی می‌دهند. به نظر می رسد Fear The Spotlight توجه زیادی به جزئیات دارد و اطلاعات کمی را ارائه می دهد که درک شما از داستان را افزایش می دهد. به عنوان مثال، وقتی ویویان کارت دسترسی به میز اطلاعات را دریافت می‌کند، متوجه می‌شویم که ویویان یک حشره‌ای است: این کارت دسترسی خودش است، زیرا او یکی از بهترین دانش‌آموزان داوطلب در کتابخانه است.

به نظر می رسد که معماها به طور کلی به صورت اول شخص حل می شوند، جایی که می توانید با اشیاء تعامل داشته باشید.
به نظر می رسد که معماها به طور کلی به صورت اول شخص حل می شوند، جایی که می توانید با اشیاء تعامل داشته باشید.

ویویان تخته روح را به میزی می آورد که امی در آن منتظر است، جایی که در آنجا کمی تعامل اول شخص وجود دارد. وقتی امی کتابی از کبریت را به شما می دهد، تعدادی از موجودی خود را حذف می کنید و برای شروع جلسه شمع ها را روشن می کنید. قرار دادن مکان نما روی تخته و نگه داشتن یک دکمه، نحوه تعامل شما با تخته روح در زندگی واقعی را شبیه سازی می کند، اما وقتی امی شروع به پرسیدن سوال می کند، شروع به حرکت نامنظم در اطراف تخته می کند. یک چهره تاریک در پشت امی ظاهر می شود و شمع ها خاموش می شوند و اتاق را در تاریکی کامل فرو می برند.

بخوانید  نیل دراکمن درباره نقدهای منفی درباره The Last of Us قسمت 2: "من اهمیتی نمی دهم"

از آنجا، Fear The Spotlight، حتی برای چنین دمو کوتاهی، یک چرخش شدید پیدا می‌کند. شمع ها را به آرامی و دردناک روشن می کنم و هر کدام را جداگانه از جعبه کبریت جدا می کنم. هنگامی که نور در نهایت بازیابی می شود، نشان می دهد که امی رفته است. ویویان شمعی را برای روشن کردن راه برداشته و شما می توانید به جستجوی کتابخانه برای یافتن دوست گمشده خود بپردازید.

حتی در تاریکی، به سرعت آشکار می شود که کتابخانه تغییر کرده است. اول از همه، این همان راهی است که شما آمده اید، با قفسه های برگردانده شده تا راه را مسدود کنند. سپس به نظر می رسد که خود کتابخانه تغییر کرده و بزرگتر و پیچ در پیچ تر شده است. خود فضا خیلی بزرگ به نظر می رسد. این نکته دیگری است که در آن گرافیک قدیمی پلی استیشن، عجیب بودن Fear the Spotlight را تقویت می کند. در حین سفر در یک مسیر یا مسیر دیگر، اغلب یک شکل را در تاریکی می بینید – یا فکر می کنید می بینید. گاهی اوقات، شما قطعا امی را از طریق پشته ها تعقیب می کنید، اما او به نوعی در فضای غیر طبیعی ناپدید می شود. در حالی که چیزهای ترسناک زیادی در جریان است، طبق مطالب مطبوعاتی به اشتراک گذاشته شده برای بازی، ارواحی که از Fear The Spotlight دریافت خواهید کرد جوی هستند – در اینجا جای نگرانی وجود ندارد، اگر این مورد شما نیست. .

برای اینکه دیده نشوید باید به صورت مخفیانه پشت اشیا و زیر میزها بچرخید.برای اینکه دیده نشوید باید به صورت مخفیانه پشت اشیا و زیر میزها بچرخید.
برای اینکه دیده نشوید باید به صورت مخفیانه پشت اشیا و زیر میزها بچرخید.

همانطور که ویوین با امی تماس می گیرد و به جستجو ادامه می دهد، یک منطقه دور از نور قرمز ظاهر می شود و یک شکل در داخل آن ظاهر می شود، اما هر چه نزدیکتر می شویم ناپدید می شود و ناگهان آتش در کتابخانه پخش می شود.

بخوانید  علاقه هیدتاکا میازاکی به ساخت یک اقتباس سینمایی یا تلویزیونی از الدن رینگ

در این مرحله، Fear The Spotlight از ریل خارج می شود. ما با عجله از داخل کتابخانه عبور می کنیم و از آتش فرار می کنیم، اما اتاق کاملاً پیچ خورده است، قفسه ها و میزها جای خود را به دیوارهای مختلف داده اند. پرده‌های قرمز در جلو آویزان هستند، که یادآور اتاق قرمز فوق‌العاده از مجموعه تلویزیونی Twin Peaks هستند. با فرار ویویان، دیوار روبروی او باز می شود و پلاک یادبود دانش آموزان کشته شده در آتش را خراب می کند و مسیری ایجاد می کند. ویویان به داخل شکاف فرار می کند و دوربین پشت سر می ماند و روی عکس های دانش آموزان تمرکز می کند – چهره ها از دانش آموزان خندان به شیاطین فریاد تغییر کرده اند.

اینجاست که نسخه ی نمایشی Fear The Spotlight به پایان می رسد و به اندازه کافی احساس Fear The Spotlight را می دهد تا واقعاً فریبنده باشد. در حالی که شدت بازی‌های ترسناک بقا را ندارد، اما حس ترسناکی که توسط سبک گرافیکی و جهت هنری بازی ایجاد می‌شود، کاملاً با داستان ترسناکی که شخصیت‌ها در آن قرار می‌گیرند جفت می‌شود. نسخه ی نمایشی به اندازه کافی خوب نبود. برای دریافت ایده کامل از هر چیزی که Fear The Spotlight ارائه می دهد، اما این باعث شد که بخواهم بیشتر ببینم.

طبق صفحه Steam، Fear The Spotlight در سال 2024 با یک تا دو ساعت محتوای جدید دوباره منتشر خواهد شد. این بازی برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 4، PS5، نینتندو سوییچ، ایکس باکس سری X|S، و ایکس باکس 360

ادامه پوشش بازی تابستانی GameSpot را از دست ندهید.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر