مدتی است که شایعات در مورد یک بازی جدید Doom منتشر شده است، اما در Summer Game Fest، Id Software و Bethesda رسماً Doom: The Dark Ages، دنباله Doom Eternal در سال 2019 را معرفی کردند Slayer به عنوان آخرین امید یک پادشاهی در برابر انبوهی از جهنم. در حالی که سلاحهای غوغا و تجربههای اژدها سواری بازی برای این سری جدید هستند، کارگردانان The Dark Ages هوگو مارتین و مارتی استراتن به GameSpot گفتند که آخرین دنباله از هر دو Doom 1 و Doom 2 الهام گرفته است.
استراتون گفت: «در ابتدای پروژه، همه به نوعی به عقب برمیگردند و Doom اصلی را بازی میکنند. چیزهای زیادی در آن بازی اصلی وجود داشت که به ما انرژی داد… هنوز هم این تکامل است، اما DNA بسیار زیادی وجود دارد، حتی با توجه به نحوه رشد ما و اندازه تیممان.
“زمانی که ما در مورد اینکه Doom چیست (در حال توسعه) صحبت می کردیم، به نوعی شبیه به عاریت گرفتن ایده هایی از Doom و Doom 2 اصلی بود. همانطور که نام تجاری تکامل یافت و ایده ها در طول داستان و تمام مکانیک های مختلف بازی تکامل یافتند … شگفت انگیز است وقتی بازی را انجام می دهید، مانند “این شگفت انگیز است” هستید.
علاوه بر این، کارگردانان توضیح دادند که کندترین پرتابه های این بازی نیز از دو عنوان اول Doom به دست آمده است.
مارتین توضیح داد: «فکر میکنم در Doom اصلی، در ساعات افتتاحیه، همه ما به یاد میآوریم که امثالها یا سربازان پرتابههای آهسته شلیک میکنند… و آنها به شدت ضربه میزنند. “و اگر مورد اصابت یکی از آنها قرار گرفتید، دچار مشکل شدید… اینجاست که حرکت وارد می شود. به جای ساختن یک عرصه چند سطحی… اگر آن را بی حرکت کنیم، بیایید سرعت پرتابه ها را کم کنیم، آنها را بسیار محکم تر کنید و الگوهایی را در فضا ایجاد کنید، سپس این ورزشگاه جنگلی است که در آن حرکت خواهید کرد.
مارتین و استراتن از پادشاه لئونیداس از 300 و آراگورن از سه گانه ارباب حلقه ها به عنوان الهام بخش اصلی خود برای Doom Slayer در این بازی یاد کرده اند، به ویژه برای اینکه بازیکنان احساس قدرت و مهارتی را که این شخصیت ها به صفحه نمایش منتقل کرده اند، به نمایش بگذارند. مارتین همچنین خاطرنشان کرد که لئونیداس به طور خاص از این سپر الهام گرفته است که بعداً با یک اره برقی برای Doom Slayer ترکیب شد.
Doom: The Dark Ages در سال 2025 برای Xbox Series X|S، PlayStation 5 و PC منتشر خواهد شد.