DFC Intelligence: انحصاری های Xbox برای تأثیرگذاری بر بازار پلی استیشن کافی نیستند

برعکس، اگر بازی ای مانند Starfield نتواند انتظارات را برآورده کند، می تواند به فروش نسل نهم ایکس باکس آسیب برساند. بزرگترین مشکل درازمدت این است که تاثیر انحصار نرم افزار در بازار بین پلتفرمی ادامه خواهد داشت. در حال حاضر، بازیکنان می‌توانند کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و نینتندو سوییچ را خریداری کنند و برای عضویت رایانه‌های شخصی یک Game Pass خریداری کنند تا بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس را تجربه کنند. بنابراین، گیمرها نیازی به خرید کنسول ایکس باکس ندارند.

به گفته یک موسسه تحقیقاتی، محصولات انحصاری مایکروسافت قدرت کافی برای ورود به بازار پلی استیشن را ندارند.

کنترلرهای ایکس باکس و پلی استیشن

از بین 200 بازی بعدی که منتشر خواهند شد، 26 بازی انحصاری کنسول های نسل 9 ایکس باکس و 22 بازی انحصاری پلی استیشن 5 خواهد بود. در این آمار، بازی های کراس پلتفرم منتشر شده بر روی رایانه شخصی یا نینتندو سوییچ محاسبه نمی شود.

توجه به این نکته نیز ضروری است که شرکت‌هایی مانند الکترونیک آرتز و اکتیویژن بلیزارد بیشتر بر گسترش بازی‌های مبتنی بر خدمات متمرکز هستند تا عرضه بازی‌های جدید. با توجه به ماهیت این بازی‌ها، معمولاً به صورت کراس پلتفرم در دسترس خواهند بود. بنابراین، کار شخص اول، محرک اصلی برای انتخاب یک پلت فرم سخت افزاری خاص است.

نینتندو به خوبی بر این تجربه مسلط شده است. بدیهی است که خرید اکتیویژن بلیزارد می تواند فضای رقابتی بلندمدت را متعادل کند. در حال حاضر، به نظر می رسد که این معامله انجام خواهد شد و در صورت عدم تایید، جایگاه مایکروسافت در صنعت بازی به خطر خواهد افتاد. بله، ایکس‌باکس انحصاری‌های بزرگی در دست تولید دارد، اما در حال حاضر آن‌ها برای تصاحب بازار پلی‌استیشن کافی نیستند.»

بخوانید  بهترین فیلم های جنیفر لارنس | ۲۲ فیلم جذاب + امتیاز IMDB
DFC Intelligence در بیانیه خود ادامه داد: «سوال بزرگ این است که آیا این بازی های شخص اول برای تشویق مصرف کنندگان به خرید Xbox Series X/S در پلی استیشن 5 کافی هستند یا خیر. در حال حاضر، ما فکر می کنیم که پاسخ منفی است. زیرا پیشنهاد این بازی ها توسط خریداران تایید شده و در تصمیم گیری برای خرید کنسول قرار گرفته اند.

شرکت تحقیقاتی DFC Intelligence معتقد است که علیرغم انحصاری های قوی Xbox در سال جاری، مایکروسافت هنوز قدرت کافی برای رقابت در بازار پلی استیشن را نخواهد داشت. به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی این نتیجه گیری مربوط به تاخیر و عدم عرضه بخش بزرگی از بازی های انحصاری ایکس باکس در سال های اخیر باشد. این شرکت تحقیقاتی توضیح داد که با وجود عرضه دو بازی بزرگ Starfield و Redfall از Bethesda، سهم بازار سونی در صنعت بازی چندان تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت. DFC Intelligence در ادامه خاطرنشان کرد که در انتظار خرید Activision Blizzard برای این نتیجه گیری نقشی نداشته است.

شما می توانید نظرات خود را در مورد این خبر با تیم یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

گیمرهای انحصاری جدید مایکروسافت ایکس باکس که منتظر بودند تجربه کنند، بازی Co-op و شوتر اول شخص استودیوی Arkin Redfall است که در تاریخ 12 می (2 مه) سال جاری بر روی کنسول های رایانه شخصی و Xbox Series X منتشر خواهد شد. Xbox Series S منتشر خواهد شد. .