Become Gambit معرفی بازی جدید سازندگان Shodo Tactics


استودیو mimimi با عرضه بازی Shadow Tactics: Blades of the Shogun در سال 2016 بازی های استراتژی مخفی کاری خود را روانه بازار می کند و دیری نمی گذرد که این تازه وارد که به سبک آشنای بازی های کماندویی طراحی شده است، توجه ها را به خود جلب می کند. بازیکنان Shadow Tactics با استقبال مثبت منتقدان و گیمرها مواجه شد و اولین موفقیت برای این استودیو نوپا بود.

این موفقیت استودیو MiMiMi را بر آن داشت تا عنوان دیگری را به سبک مشابه بسازد. استودیو برای پروژه بعدی به سراغ سری بازی های قدیمی Desperados رفته و وظیفه ساخت نسخه سوم این سری بازی معروف و پرطرفدار را بر عهده می گیرد. خوشبختانه بازی Desperados 3 پس از عرضه در سال 2020 با استقبال گرم همگان مواجه خواهد شد و به این ترتیب این استودیوی آلمانی به عنوان یکی از بهترین توسعه دهندگان بازی های استراتژی مخفی کاری که قبلا به نام بازی های تاکتیکی شناخته می شد، نامی برای خود دست و پا کرده است. . ثابت می کند. حالا و پس از انتشار بسته الحاقی Shodo Tactics، سازندگان بالاخره از آخرین پروژه خود با نام Shadow Gambit: The Cursed Crew رونمایی کردند. این بار انگار قرار است در دنیای دزدان دریایی پنهان شویم و برنامه ریزی کنیم!

در Shadow Gambit با گروهی از دزدان دریایی برای یافتن گنج کاپیتان مردخای افسانه ای سفر می کنیم. گفته می شود این گنج منبعی از قدرت های جادویی است! اعضای حزب برای یافتن این گنج به زنجیره ای از جزایر به نام جزایر کارائیب سفر می کنند. این جزایر تحت کنترل نیروهای تفتیش عقاید قرار دارند. اعضای این فرقه با نیروهای ماوراء طبیعی و هرکسی که از این نیروها استفاده می کند دشمنی دارند. از آنجایی که تیم ما از گروهی از دزدان دریایی نفرین شده تشکیل شده است، بدون شک طعمه خوبی برای نیروهای تفتیش عقاید خواهیم بود!

برای جابجایی بین جزایر، اعضای حزب از یک کشتی “تسخیر شده” به نام رد مارلی استفاده می کنند که به عنوان یک مرکز عمل می کند. این به این معنی است که در بین مراحل می توانیم در اطراف کشتی قدم بزنیم و با خدمه صحبت کنیم.

مرد لاغر اندام

در طول معرفی بازی، سازندگان توانایی های سه عضو تیم را آشکار کردند. شخصیت اصلی Shodo Gambit زنی به نام Afia است که شمشیری درست وسط سینه اش گیر کرده است! به نظر می رسد شخصیت آفیا از توانایی خط تیره قابل توجهی برخوردار است که کمی بیش از حد قدرتمند به نظر می رسد. شخصیت بعدی یک زن فرانسوی به نام Gaëll است که سلاح اصلی او یک توپ جنگی است. با استفاده از این توپ می توانید یکی از اعضای دوست یا دشمن را قورت دهید و آن را به جایی دورتر پرتاب کنید! شخصیت سوم آقای مرکوری است که یک لنگر بزرگ بر روی شانه خود حمل می کند. با استفاده از این لنگر می توانید یک پورتال روی زمین باز کنید و از مکان دیگری خارج شوید.

با پیشرفت بازی و یافتن “مروارید سیاه” افراد بیشتری به تیم اضافه می شوند. به این ترتیب در نهایت به یک تیم هشت نفره دزدان دریایی می رسیم که هر کدام قدرت جادویی خود را دارند. علاوه بر این، در طول بازی و برای آشنایی بیشتر با تاریخچه شخصیت ها، به ماموریت های ویژه ای نیز برای هر یک از آن ها برمی خوریم.

شخصیت های بازی Shodo Gambit

یکی از تغییرات اصلی در بازی Shodo Gambit امکان انتخاب شخصیت های مورد نظر برای انجام هر ماموریت است. در واقع، قبل از شروع ماموریت، بازی تعداد شخصیت های مورد نیاز برای انجام ماموریت را به ما می گوید و ما می توانیم از بین اعضای تیم، فردی را انتخاب کنیم که فکر می کنیم بهترین توانایی ها را برای انجام ماموریت دارد. در این میان، برخی از شخصیت ها با هم بهتر عمل می کنند و توانایی های برخی شخصیت ها ممکن است برای مراحل خاصی بهتر باشد.

البته، شما هنوز هم می توانید هر مرحله را با هر ترکیبی از اعضای تیم تکمیل کنید، اما کار منطقی این است که توانایی های شخصیت را بر اساس چالش های هر ماموریت انتخاب کنید. این بدون شک یکی از بزرگترین تغییرات Meimei جدید نسبت به بازی های قبلی خود خواهد بود.

شخصیت های بازی Shodo Gambit

علاوه بر آزادی عمل در انتخاب شخصیت ها، در Shodo Gambit می توانیم نحوه ورود و خروج از مراحل را نیز انتخاب کنیم. از آنجایی که ماموریت ها در این بازی در جزایر مختلفی انجام می شود یعنی قبل از شروع هر مرحله می توانید نقطه ورود هر جزیره را انتخاب کرده و سپس شخصیت های خود را بر اساس مسیری که انتخاب کرده اید بچینید. هر یک از جزایر بازی بسته به اندازه و ابعاد خود از چندین ماموریت مختلف تشکیل شده است. انتخاب بازه شب یا روز برای عبور از مرحله که به نظر می رسد تغییرات کوچکی در چالش های هر ماموریت دارد، از دیگر تازگی های این بازی است.

ساختار و چیدمان دشمنان اما به نظر می رسد که از همان منطق بازی های قبلی پیروی می کند. البته این بار دشمنان بازی نیز از قدرت های ماورایی برخوردارند. مثلا در این بازی با دشمنی روبرو هستیم که می تواند چند ثانیه قبل حرکات ما را ببیند و حدس بزند! اگر ساخته‌های قبلی MiMiMi را تجربه کرده باشید، حتماً خوب می‌دانید که در بازی‌های این استودیو، از مکانیزمی برای کاهش یا توقف زمان استفاده می‌شد تا برنامه‌ای را ترسیم کرده و به مناسبت آن را اجرا کنید. در Shadow Gambit، بار دیگر، سازندگان از مکانیک مشابهی برای توقف زمان استفاده کردند. این بار اما استفاده از این مکانیسم توجیهی نیز حکایتی دارد. ظاهرا دزدان دریایی از قدرت جادویی کشتی خود برای متوقف کردن زمان استفاده می کنند.

بازی Shodo Gambit قرار است در سال 2023 برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس منتشر شود. در زیر می توانید اولین تریلر گیم پلی بازی را مشاهده کنید:

در پایان بد نیست تغییرات جدید اعمال شده را کمی بیشتر مرور کنیم. یکی از انتقاداتی که به بازی های قبلی استودیوی Mimey می شد این بود که تنها یک مسیر برای تکمیل هر سطح وجود داشت. Shodo Gambit جدیدترین بازی استودیو Mimei است در حالی که هنوز یک بازی استراتژیک مخفیانه است اما این بار قرار است یک محیط sandbox را در اختیار ما قرار دهد. درست است که این تنها به حق انتخاب بیشتر برای ورود و خروج از هر ماموریت محدود می شود، اما همچنان می تواند ارزش تکرار ماموریت های بازی را افزایش دهد.

یکی دیگر از تغییرات این بازی جدید که جلب توجه می کند و باعث نگرانی می شود، مربوط به قدرت جادویی شخصیت ها است. اگر به خاطر داشته باشید، در بازی Desperados، هر سه شخصیت ایزابل از قدرت های جادویی مانند کنترل ذهن استفاده می کردند. کارگردان بازی قبلا در مصاحبه خود با یک گیمر گفته بود:

کاری که ما با Desperados انجام دادیم و کمی جنبه های جادویی به بازی اضافه کردیم، فکر کردیم که شاید بتوانیم بیشتر روی آن قسمت کار کنیم، و من احساس می کنم این به ما آزادی بیشتری در طراحی می دهد و بنابراین می توانیم کارهای جدیدی ارائه کنیم. مهارت ها و مکانیک های مبتنی بر Create Magic در بازی.چون فکر می کنم اگر همیشه بخواهیم به واقعیت تکیه کنیم، ممکن است ایده های کمتری داشته باشیم. این یکی از دلایلی است که ما از شخصیت ایزابل (که دارای قدرت جادویی است) در Desperados 3 استفاده کرده ایم. درست است که حضور او در واقعیت منطقی به نظر نمی رسید، اما در نهایت، عموم مردم می توانند قدرت های او را بپذیرند. می تواند ذهن ها را کنترل کند و دشمنان را به هم متصل کند.

درست است که نتیجه این کار همانطور که اعضای استودیو به دنبال آن بودند، منجر به ایجاد تنوع در گیم پلی بر اساس واقعیت بازی می شود، اما باید پذیرفت که ایزابل شخصیت قوی تری نسبت به بقیه به حساب می آمد. شخصیت های بازی:

ما از قبل می دانستیم که این توانایی بسیار قوی خواهد بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مکانیسم ارتباطی بین دو شخصیت را به شخصیت ایزابل اضافه کنیم. چون می‌دانستیم که می‌توانیم این مکانیسم را در هر زمانی بلند کنیم. به همین دلیل به دشمنان بیشتری نیاز داشتیم، بنابراین مشکلی برای اضافه کردن بیشتر نداشتیم. اما برای کنترل ذهن باید تصمیم سختی می گرفتیم، اما در نهایت گفتیم که استفاده از این قدرت را محدود می کنیم و با ایجاد این محدودیت، اکنون می دانیم که اکثر آنها این توانایی را برای بعد حفظ می کنند.

ایزابل تنها شخصیتی بود که در بازی Desperados از قدرت های جادویی استفاده کرد، اما در نسخه جدید Mime انتظار می رود همه اعضای تیم از قدرت جادویی خود استفاده کنند. قدرت هایی که حتی در تریلرهای بازی کمی بیش از حد قوی به نظر می رسند.برای درک تاثیر این مکانیزم های جدید در بازی و اینکه چقدر توانسته اند چالش های گیم پلی را ساده کنند، احتمالا باید منتظر انتشار نسخه باشیم. تا آن زمان، امید است که سازندگان با اضافه کردن تعداد دشمنان یا پیچیده کردن ساختار طراحی هر مرحله، این حجم از توانایی های شخصیتی جدید و قدرتمند را تعدیل کرده باشند.

جدا از قدرت های جدید، دادن حق انتخاب شخصیت ها به بازیکن بدون شک یکی از بهترین تصمیماتی بوده که میمی برای ساخته جدیدش تاکنون گرفته است! البته بازیکنان باید چندین بار با هر ماموریت آزمایش کنند تا ترکیب بهتری پیدا کنند و به ماموریت های بازی ارزش تکرار بالایی ببخشند.

شخصیت های بازی Shodo Gambit

به گفته کارگردان بازی، یکی از چالش های ایجاد همزمان بازی های تاکتیکی، طراحی مکانیزم ذخیره و بارگذاری در این بازی ها است. اگر از طرفداران این سبک هستید، بدون شک با این مکانیسم مهم آشنا هستید. در بازی. به اصطلاح طراحی ذخیره و بارگذاری دستی در این زمان و زمان به نظر می رسد کمی در حال دمیدن است. کارگردان بازی در این رابطه گفت:

چیزی که همیشه به آن فکر می کنم حذف مکانیسم ذخیره و بارگذاری سریع از این بازی ها است. من شخصاً این کار را دوست دارم و در مورد آن زیاد صحبت می کنیم. بسیاری از مردم فکر می کنند که این مکانیک واقعا قدیمی است و فکر می کنند که اگر ما بخواهیم یک بازی RTT بسازیم، ابتدا این مکانیک ذخیره و بارگذاری را تغییر می دهیم. اما همه فکر می کنند که ایجاد چنین تغییری بسیار آسان است، در حالی که با این کار، باید کل روند طراحی صحنه را تغییر دهید. اما شاید در نهایت نتیجه بهتر شود و بازی به بازی بهتری تبدیل شود.

به نظر می رسد اعضای MiMiMi سرانجام در ساخته جدید خود این تغییر اساسی را در بازی ایجاد کرده اند، هرچند به جای حذف مکانیسم ذخیره و بارگذاری، تصمیم به تغییر نام آن گرفته اند. به این ترتیب در طول بازی می توانید از قدرت کشتی جادویی خود استفاده کنید (مثلاً) فعالیت های خود را از هر زمان ذخیره کنید و (مثلاً) هر زمان که اشتباه کردید زمان را به عقب برگردانید. این بدان معناست که سازندگان مانند مکانیک زمان توقف در بازی، به سادگی یک منطق داستانی برای مکانیک ذخیره تنظیم کرده اند تا این مکانیک در دنیای بازی نیز معنا پیدا کند.البته به نظر می رسد که بازیکن مجبور نیست از این استفاده کند. “حالت” جدید و می تواند بازی را با همان مکانیزم ذخیره و بارگذاری سنتی کامل کند.

اعضای استودیوی MiMei از ابتدا به دنبال راهی برای ساده سازی ارتباط کاربر با بازی های مخفی کاری همزمان بودند و سعی کردند این سبک از بازی ها را برای تعداد بیشتری از بازیکنان در دسترس قرار دهند. چالش در دسترس قرار دادن بازی برای تعداد بیشتری از بازیکنان، به خصوص بازیکنانی که تا به حال با این سبک بازی مواجه نشده بودند، به یکی از چالش های اصلی استودیو تبدیل شد. با این حال، اعضای استودیو تأکید کردند که این دسترسی نباید به قیمت ساده‌سازی بازی و حذف چالش‌های آن تمام شود. از سوی دیگر، این بار به نظر می رسد اولین بار است که استودیو انتشار بازی را به عهده می گیرد. اعضای استودیو تاکید کردند که این به آنها آزادی عمل کامل در هنگام طراحی و توسعه بازی و تصمیم گیری بر اساس علایق و سلایق خود می دهد. حال باید منتظر ماند و امیدوار بود که این آزادی عمل با تغییرات جدید نتیجه مثبتی داشته باشد.