یک کنترلر رسمی جدید Steam در راه است. بله، واقعا

سازنده کنترلر Hori اعلام کرده است که یک کنترلر بی سیم جدید متمرکز بر Steam را در اواخر سال جاری عرضه خواهد کرد. کنترلر بخار بی سیم Hori به طور رسمی توسط Valve مجوز گرفته است و این دو شرکت با یکدیگر همکاری کرده اند تا اطمینان حاصل کنند که گیم پد و تمام ویژگی های آن با Steam روی دسکتاپ و Steam Deck سازگاری کامل دارند.

Valve کنترلر رسمی Steam خود را در سال 2019 حذف کرد، بنابراین این همکاری جدید با Hori قابل توجه است. در حال حاضر، این تنها کنترل کننده برای Steam است که در حال تولید فعال است، که با توجه به بزرگی Steam بسیار دیوانه کننده است.

بر خلاف کنترلر Steam متوقف شده، که از صفحه نمایش لمسی به جای چوب شست و یک طرح دکمه منحصر به فرد استفاده می کرد، پد Hori طراحی سنتی تری شبیه به اکثر کنترلرهای بی سیم دیگر ارائه می دهد. همه دکمه‌های مورد انتظار صورت، ماشه‌های شانه و کنترل‌کننده‌ها وجود دارند، اما چند ویژگی اضافی نیز وجود دارد، از جمله چهار دکمه قابل جابجایی: دو دکمه در جلو و دو پدل در پشت. همچنین دارای دکمه های اختصاصی برای پوشش Steam Big Picture Mode و منوی دسترسی سریع Steam است.

کنترلر بخار هوری
کنترلر بخار هوری

کنترلر Steam Hori از قرار دادن انگشت شست افست مانند کنترلرهای استاندارد Xbox یا Nintendo Switch Pro استفاده می کند. متأسفانه، کنترل‌کننده‌ها از سنسورهای اثر هال ضد رانش استفاده نمی‌کنند، اما مانند کنترل‌کننده‌های Steam Deck دارای قسمت بالایی کنترلرهای لمسی هستند. همچنین فاقد پشتیبانی rumble است. با این حال، بسیاری از ویژگی های دیگر از جمله حالت توربو و پشتیبانی از ژیروسکوپ وجود دارد.

بخوانید  نقد سریال نفرین (The Curse) | اما استون در سریال کارگردان Uncut Gems

در مورد اتصال، کنترلر بخار بی سیم Hori از ورودی Steam از طریق بلوتوث یا USB سیمی پشتیبانی می کند، بنابراین باید به صورت بومی با Steam و Steamdeck کار کند. همچنین یک حالت XInput وجود دارد تا بتوانید از کنترلر در ویندوز با بازی های غیر Steam استفاده کنید، اما این حالت فقط با اتصالات سیمی کار می کند و کنترل های ژیروسکوپی را غیرفعال می کند. گفته می شود، کاربران ویندوز می توانند از برنامه دسکتاپ Hori برای تنظیم تنظیماتی مانند حساسیت چسب، نقشه برداری دکمه ها و موارد دیگر استفاده کنند. عمر باتری این کنترلر در حالت بلوتوث 12 ساعت تخمین زده می شود.

کنترلر بخار بی سیم Hori راه اندازی شد 31 اکتبرتاکنون فقط برای ژاپن اعلام شده است. مشخص نیست که این کنترلر در خارج از ژاپن در دسترس خواهد بود یا نه، اما در حال حاضر، پیش‌سفارش‌ها در فروشگاه آنلاین Hori با قیمت 7980 ین یا حدود 50 دلار آمریکا باز است. این در رنگ های سفید، مشکی، زرد فلورسنت و بنفش فلورسنت موجود است. اگر این کنترلر در آمریکای شمالی در دسترس قرار گیرد، مطمئناً به شما اطلاع خواهیم داد. جالب اینجاست که یک کنترلر Xbox (سیمی) از Hori وجود دارد که طراحی بسیار مشابهی دارد.

در همین حال، اگر به دنبال توصیه‌های ما برای کنترلرهای سازگار با Steam بیشتر هستید، فهرست بهترین کنترل‌کننده‌های ما را برای رایانه شخصی بررسی کنید.

طرفداران بازی های مبارزه ای باید پد مبارزه جدید اعلام شده Hori را برای رایانه شخصی نیز در نظر بگیرند. Hori Fighting Commander Octa که در ماه آگوست منتشر شد و اکنون برای پیش‌سفارش در آمازون در دسترس است، دارای دو تم مختلف Street Fighter است: Cammy و Juri. همچنین می توانید برخی از معاملات فعلی کنترلر را در زیر بررسی کنید. تمامی این کنترلرها با Steam Deck نیز سازگار هستند.

بخوانید  COD Mobile Weapons Inspection یک تجربه کامل سینمایی از جنگ جهانی دوم است

تخفیف های کنترلر برای Steam Deck (26 ژوئن)

تخفیف های کنترلر بی سیم Xbox

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر