یوبی سافت می تواند قربانی جدید حملات سایبری شود


یوبی سافت احتمالا در روزهای اخیر قربانی یک حمله سایبری شده است.

پس از حمله سایبری گسترده اخیر که حجم عظیمی از اطلاعات مهم در مورد پروژه های آینده استودیوی Insomniac Games را فاش کرد و در آن حدود یک ترابایت اطلاعات به بیرون درز کرد، به نظر می رسد که توسعه دهندگان دیگر نیز با حملات مشابهی مواجه شده اند. طبق گزارشی جدید، ادعا شده است که یوبی سافت تنها چند روز پس از حمله سایبری به اینسومنیاک گیمز قربانی یک هک خطرناک شد، اما در نهایت موفق شد از سرقت اطلاعات خود جلوگیری کند.

طبق گزارش‌ها، تیم‌های امنیت سایبری یوبی‌سافت موفق شدند داده‌های سیستم را قبل از سرقت توسط هکر پاک کنند. بر اساس این گزارش، در 20 دسامبر، یک هکر به سیستم یوبی سافت نفوذ کرد و تقریباً 48 ساعت به داده های آن سیستم دسترسی داشت. اگرچه هکر به اطلاعات زیادی از جمله تیم‌های مایکروسافت، شیرپوینت و سایر داده‌های داخلی دسترسی پیدا کرد، اما تنها توانست چند اسکرین شات تقریباً ناچیز را فاش کند.

به نظر می رسد که این هکر قصد سرقت حدود 900 گیگابایت داده را داشته است، اما تیم حفاظت سایبری یوبی سافت در نهایت آن را شناسایی و از سیستم حذف کردند. هنوز مشخص نیست که این فرد چه اطلاعاتی به دست آورده است، اما گزارش حاکی از شکست این حمله سایبری است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر
بخوانید  بهبود مکانیسم‌های بازی خدای جنگ در God of War Ragnarok