گوگل و صدها میلیون دلار برای جلوگیری از ایجاد پلی استور رقیب پرداخت کرد

اپیک گیمز همچنین درگیر شکایتی مشابه علیه اپل است، جایی که قاضی سال گذشته در مورد 9 مورد از 10 اتهامی که سازنده Fortnite علیه اپل مطرح کرده بود، رای داد.

مایکروسافت اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد نسل جدیدی از فروشگاه های بازی را برای رقابت با اپل و گوگل راه اندازی کند و خرید Activision Blizzard در معامله ای به ارزش 68.7 میلیارد دلار نیز بخشی از این برنامه ها بود.

علاوه بر این، در این مورد گفته می شود که گوگل با خرید اپیک گیمز و بدون رقابت باقی ماندن فروشگاه توسعه دهندگان فورتنایت، سعی کرده از قدرت گرفتن فروشگاه توسعه دهندگان فورتنایت جلوگیری کند. گوگل به دنبال شراکت با Tencent است که 40 درصد از Epic را در اختیار دارد تا بتواند این شرکت را تصاحب کند.

بر اساس اسناد جدیدی که به دست آمده است، گوگل چیزی حدود 360 میلیون دلار به Activision Blizzard پرداخت تا از راه اندازی یک اپ استور رقیب توسط شرکت های دیگر جلوگیری کند.

شخصیت های اکتیویژن بلیزارد

رویترز در گزارش جدید خود درباره اسناد دادگاه 2020 اپیک گیمز علیه گوگل مدعی شده است که گوگل صدها میلیون دلار به شرکت های مختلف پرداخت کرده تا رقبا را از ساخت فروشگاه های اپلیکیشن اندرویدی باز دارد. به نظر می رسد بیشترین سهم بین این دو به اکتیویژن بلیزارد با 360 میلیون دلار گره خورده است. علاوه بر این، گوگل با استودیوی Riot Games، توسعه دهنده League of Legends و متعلق به Tencent به توافق رسیده است که در مدت یک سال 30 میلیون دلار به آنها بپردازد.

بخوانید  PS5 System Update Out Now, Doesn't Do Much
در این دادخواست که گوگل را به ایجاد محدودیت در فضای رقابتی برای فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل متهم می‌کند، نینتندو و یوبی‌سافت را نیز در فهرست ۲۴ شرکتی که گوگل در تلاش برای جلوگیری از ایجاد رقیبی برای Play Store خود به آنها غرامت پرداخت کرده است، معرفی می‌کند. . این مبالغ شامل پرداخت از طریق اعتبار YouTube، تبلیغات Google و خدمات ابری است.