گرافیکی ترین بازی های پلی استیشن 5 | از خدای جنگ تا آنچارتد


اگر قرار باشد یکی مهم‌ترین تفاوت‌های بین بازی‌های کنسول‌های نسل نهمی با نسل‌های قبل را بیان کنیم، باید به سراغ جلوه‌های بصری و گرافیکی آن‌ها برویم. ازاین‌رو در این مقاله نوبت به بهترین بازی های گرافیکی کنسول پلی استیشن 5 رسیده است که آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت کنسول‌های پلی استیشن همیشه بازی‌های انحصاری آن‌ها بوده است و این موضوع تاکنون در مورد پلی استیشن 5 هم تاحدودی صادق بوده است. مخصوصا بازی‌های انحصاری شرکت سونی که بدون شک عملکرد فوق‌العاده‌ای در ارائه قدرت واقعی کنسول‌های شرکت سونی داشته‌اند و در نتیجه آن شاهد عرضه آثار بسیار باکیفیت و بعضا با گرافیک‌های چشم‌گیری روی این پلتفرم بوده‌ایم. با این وجود نمی‌توان منکر این موضوع شد که با گذشت بیش از دو سال از زمان عرضه پلی استیشن 5، بازی‌های این کنسول هنوز هم نتوانسته‌اند آن‌طور که باید از قدرت واقعی این پلتفرم بهره ببرند.

درواقع به غیر از چند مورد در این مدت بیشتر شاهد عرضه مجدد نسخه‌های بهینه و ریمستر آثاری بوده‌ایم که پیش از این روی کنسول PS4 خودنمایی می‌کردند. با اینکه تعداد بازی های گرافیک بالای کنسول پلی استیشن 5 کم نیست، بااین‌حال ما به سراغ معرفی تنها ده مورد از بهترین‌های آن‌ها رفته‌ایم که می‌توانند نمایندگان مناسبی برای جلوه دادن قدرت سخت‌افزاری این پلتفرم باشند. در انتها لازم به‌ذکر است که بازی‌های این فهرست رتبه‌بندی خاصی ندارند.

گرافیکی ترین بازی های پلی استیشن 5


بازی Horizon Forbidden West

۱- بازی Horizon Forbidden West

  • سازنده و ناشر: گوریلا گیمز / سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

بازی Horizon Zero Dawn به‌تنهایی با محیط وسیع و پرجزئیات، Draw Distance فوق‌العاده، مدل‌های پرجزئیات شخصیت‌ها، پوشش گیاهی و افکت‌های مختلف خود یک بنچمارک عالی برای به چالش کشیدن موتور گرافیکی گوریلا گیمز به‌شمار می‌رفت. حال جالب است بدانید که نسخه Forbidden West آن نسبت به نسخه اصلی عملکردی به مراتب بهتری دارد و تجربه‌ لذت‌بخش‌تری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این بازی درکنار ارائه روایت داستانی و گیم‌پلی سرگرم‌کننده، بازیکنان را در دنیای زیبا و نفس‌گیر پساآخرالزمانی قرار می‌دهد که حالا حاکمان آن ربات‌های دایناسوری شکل هستند.

بازیکنان در Horizon Forbidden West این‌بار به سراغ ملاقات مناطق جدیدی در سرزمین‌های غربی می‌روند که دست سازندگان را برای ارائه محتویات متنوع‌تر نسبت به نسخه اصلی باز گذاشته است. این بازی همچنین اصلاحاتی را نسبت به نسخه اصلی در خود دیده است و حالا انیمیشن‌ها، حالات صورت و واکنش شخصیت‌ها به دیالوگ‌ها از جهات مختلف بهتر شده‌اند. تمامی موارد گفته شده درکنار عملکرد بهینه این بازی صورت می‌گیرد که شما می‌توانید آن را روی کنسول پلی استیشن 5 در رزولوشن 4K و نرخ فریم ۳۰ یا رزولوشن 1440p و نرخ فریم ۶۰ تجربه کنید.


کریتوس در God of War Ragnarok

۲- بازی God of War Ragnarök

  • سازنده و ناشر: استودیو سانتا مانیکا / سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: اکشن ماجرایی

یکی از بهترین بازی‌های چند سال اخیر پلتفرم پلی استیشن بدون شک آخرین نسخه از مجموعه محبوب گاد آف وار است که چند ماهی از زمان عرضه آن روی کنسول پلی استیشن 5 می‌گذرد. اثری که ماجراجویی‌های کریتوس در منطقه نورث را به پایان می‌رساند و طرفداران آن می‌توانند از گیم‌پلی فوق‌العاده و جلوه‌های بصری زیبای آن لذت ببرند. همه‌چیز در بازی گاد آف وار رگناروک بهینه شده و از نسخه قبلی وسیع‌تر شده است که این در مورد جلوه‌های بصری آن هم صدق می‌کند.

انیمیشن‌های صورت، مدل‌های شخصیت‌ها و طراحی‌های محیطی همگی بهبود پیدا کرده‌اند و تکسچرها، افکت‌ها و اتمسفر کلی بازی نسبت به نسخه اصلی بهبود چشم‌گیری داشته است. طراحی‌های محیطی و دنیای بازی بسیار زیبا هستند و با الهام از افسانه‌شناسی نورث، تجربه‌ و حسی بی‌مانند را به بازیکنان انتقال می‌دهد. سازندگان دو حالت تنظیمات گرافیکی مختلف را در بازی قرار داده‌اند که بازیکنان به‌واسطه آن می‌توانند God of War Ragnarok را در حالت گرافیکی با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۳۰ و در حالت عملکردی آن را با رزولوشن 1440p و نرخ فریم ۶۰ تجربه کنند.


بررسی بازی Stray استودیو BlueTwelve و شرکت آناپورنا اینتراکتیو

۳- Stray

  • سازنده و ناشر: استودیو BlueTwelve / آناپورنا اینتراکتیو
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: ماجراجویی

چه کسی فکرش را می‌کرد که یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سال کنسول PS5 مربوط‌ به زندگی یک گربه و کنترل کردن آن باشد؟ اگر کسی شناختی از گیم‌پلی بازی‌ هم نداشته باشد، باز هم طراحی‌های بصری و هنری بازی Stray استودیو BlueTwelve قبل از انتشار هم مورد تحسین همگان قرار گرفته بود. نورپردازی و سایه‌زنی زیبا، فضای پساآخرالزمانی علمی‌-تخیلی و درویدهایی که با دقیق‌ترین جزئیات طراحی شده‌اند، تنها از اندک دلایلی هستند که باعث می‌شود شما برای تجربه آن وسوسه شوید.

بخوانید  ماجراهای خطرناک وایکینگ ها در اولین تریلر فصل دوم سریال Vikings: Valhalla

البته که درکنار موارد گفته شده نباید طراحی دوست‌داشتنی شخیصت و قهرمان اصلی بازی را فراموش کنیم که لذت تجربه این اثر را چندبرابر می‌کند. این بازی با رزولوشن 4K محلی و نرخ فریم ۶۰ روی کنسول پلی استیشن 5 اجرا می‌شود که ثابت می‌کند Stray جزو بهترین بازی های گرافیکی پلی استیشن 5 به‌شمار می‌رود.


مبارزه با دشمنان در بازی Demon's Souls

۴- Demon’s Souls

  • سازنده و ناشر: بلوپرینت گیمز / سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

استودیو بلوپرینت گیمز در سال‌های گذشته به خاطر انتشار نسخه‌های ریمستر آثار مختلفی همانند The Ico & Shadow of the Colossus Collection، Metal Gear Solid HD Collection و Uncharted: The Nathan Drake Collection مورد تحسین کاربران و منتقدین قرار گرفته بود، اما کاری که آن‌ها در بازسازی بازی Demon’s Souls انجام دادند، واقعا در سطح دیگری قرار داشت.

با حفظ چارچوب اصلی گیم‌پلی، همه‌چیز در این بازی بهبود پیدا کرده است. از نورپردازی‌ها و سایه‌زنی‌ها گرفته تا تکسچرها و طراحی‌های محیطی همگی به شکل مطلوبی بهتر شده‌اند و درنهایت یک اثر نسل نهمی را در اختیار کاربران قرار داده‌اند. اثری که با لودینگ‌های بسیار سریع خود، عملکرد سازندگان در خلق اتمسفر تاریک و نفس‌گیری نزدیک به نسخه اصلی را به زیبایی به تصویر می‌کشد.


کاراکترهای بازی Final Fantasy 7 Remake Intergrade

۵- بازی Final Fantasy 7 Remake Intergrade

  • سازنده و ناشر: اسکوئر انیکس
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

نسخه ریمیک فاینال فانتزی 7 به خودی خود از عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه ارائه جلوه‌های بصری روی کنسول پلی استیشن 4 بهره می‌برد و حالا اسکوئر انیکس با عرضه نسخه بهبودیافته Intergrade آن، تجربه‌ای به‌مراتب لذت‌بخش‌تر از این بازی را روی کنسول پلی استیشن 5 ارائه داده است. از مدت‌زمان بسیار کم لودینگ‌های بازی گرفته تا اضافه شدن افکت‌های مختلف و بهبودپیدا کردن تکسچرهای بازی از جمله نقاط قوت این بازی به‌شمار می‌روند.

البته که نباید فراموش کرد که شما می‌توانید در حالت Performance بازی را روی نرخ فریم ۶۰ تجربه کرده و در حالت گرافیکی به سراغ رزولوشن 4K با نرخ فریم ۳۰ بروید. درنهایت با تمامی این بهبودها بازی Final Fantasy 7 Remake Intergrade یک تجربه نسل نهمی تمام‌عیار از دنیای جادویی فاینال فانتزی به‌شمار می‌رود که تجربه آن به‌شدت توصیه می‌شود.


پوستر بازی The Last of Us Part 1

۶- بازی The Last of Us Part 1

  • سازنده و ناشر: ناتی داگ / سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: اکشن ماجرایی

انتقادی که به بسیاری از بازی‌های ریمستر یا ریمیک وارد می‌شود معمولا این است که سازندگان فقط برای پول به جیب زدن از حس نوستالژیک کاربران سواستفاده کرده‌اند و اثری تقریبا مشابه با نسخه اصلی را با ظاهری کمی بهتر عرضه کرده‌اند. البته که این موضوع در مورد بازی The Last of Us Part 1 کمی متفاوت است و واضح است که توسعه‌دهندگان استودیو ناتی داگ زحمت زیادی برای عرضه مجدد این اثر به‌یادماندنی کشیده‌اند. به‌نحوی‌که در این بازی انیمیشن‌ها به شکل واضحی بهبود پیدا کرده‌اند، مدل کاراکترها از نو بازطراحی شده است، جزئیات فراوانی به محیطی بازی افزوده شده که می‌توانیم آن را در زمینه افزایش محسوس پوشش گیاهی و بازسازی کامل اتاق‌ها مشاهده کنیم.

بازی روی کنسول پلی استیشن 5 در حالت گرافیکی با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۳۰ و در حالت عملکردی با رزولوشن 1440p و نرخ فریم ۶۰ اجرا می‌شود که به نوبه خود تجربه لذت‌بخشی از این بازی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. ریمستر نسخه اول بازی آخرین ما شاید بهترین بازسازی از یک اثر منتشر شده نباشد، اما بدون شک روی کنسول PS5 یکی از زیباترین لحظات کاربران را رقم می‌زند.


مرد عنکبوتی مشغول بررسی شواهد در محیط خطرناک بازی Marvel's Spider-Man: Miles Morales

۷- بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

  • سازنده و ناشر: اینسامنیاک گیمز / سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: اکشن ماجرایی

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales که در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان اسپین‌آف بازی اسپایدرمن منتشر شد، از جهات بسیاری همانند طراحی هنری، تکسچرها و عملکرد مشابه با نسخه اصلی و حتی بهتر از آن است. این بازی روی کنسول پلی استیشن 5 از کیفیت بصری بسیار بالایی برخوردار است و شما می‌توانید آن را با رزولوشن محلی 4K تجربه کنید.

به‌نحوی‌که تکسچرهای لباس مایلز و لباس مرد عنکبوتی از جزئیات فوق‌العاده‌ای بهره می‌برند که درکنار آسمان برفی شهر نیویورک تجربه‌ای وصف‌ناپذیر را برای علاقه‌مندان به دنیای مرد عنکبوتی رقم زده‌اند. تمامی این موارد درکنار تکنولوژی ری تریسینگ در نقطه اوج خود قرار دارند و با ارائه تنظیمات گرافیکی مختلف روی کنسول سونی با لودینگ‌های بسیار سریع، یکی از بهترین تجربه‌های ممکن روی کنسول PS5 را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهند.

بخوانید  کرک PCB کارت گرافیک RTX 30 و RTX 40 گیگابایت

مردعنکبوتی روی شیشه در Marvel's Spider-Man Remastered

۸- بازی Marvel’s Spider-Man Remastered

  • سازنده و ناشر: اینسامنیاک گیمز / سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: اکشن ماجرایی

با اینکه بازی Marvel’s Spider-Man Remastered به‌صورت جداگانه روی کنسول PS5 عرضه نشد، اما نمی‌توان منکر این موضوع شد این نسخه یک ریمستر عالی از اثری بود که به خودی خود هم یک تجربه لذت‌بخش به‌شمار می‌رفت. در ریمستر بازی اسپایدرمن حالا انیمیشن‌های صورت بهبود پیدا کرده‌اند (فارغ از اینکه چهره پیتر پارکر در این نسخه تغییر پیدا کرده است) و قابلیت‌هایی همانند ری تریسینگ، کیفیت بهتر تکسچرها و نورپردازی بهتر همگی حس و حال یک اثر نسل نهمی را به کاربران منتقل می‌کنند.

بازی حالت‌های گرافیکی با رزولوشن 4K اجرا می‌شود و به علاقه‌مندان اجازه می‌دهد در شهر نیویورک با حس و حالی به‌مراتب واقع‌گرایانه‌تر به گشت‌وگذار بپردازند که تجربه آن خالی از لطف نیست.


پوستر Ghost of Tsushima: Director's Cut

۹- بازی Ghost of Tsushima Director’s Cut

  • سازنده و ناشر: ساکر پانچ/ سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن ماجرایی

بدون شک Ghost of Tsushima یکی از بهترین بازی‌ها در زمان طراحی هنری بود که برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه شد. از دشت‌های سرسبز گرفته تا دودهایی که از دوردست‌ها نشان از یک حمله بزرگ را می‌دهند، تنها نمونه‌هایی از جزئیات فراوان این بازی به‌شمار می‌روند که استودیو ساکر پانچ در تک‌تک نقاط بازی خود قرار داده است.

این بازی به همراه بسته گسترش‌دهنده Iki Island در سال ۲۰۲۱ تحت عنوان Director’s Cut به کنسول پلی استیشن 5 راه پیدا کرد و صاحبان این کنسول قادر بودند تا این اثر را با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ تجربه کنند. تجربه‌ای که باتوجه‌به طراحی فوق‌العاده دنیای بازی برای هر گیمری می‌تواند بسیار دلچسب و خاطره‌انگیز باشد.


تصویری از یک فراری کلاسیک در بازی Gran Turismo 7

۱۰- بازی Gran Turismo 7

  • سازنده و ناشر: پولی‌فونی دیجیتال/ سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: شبیه‌ساز رانندگی

استودیو پولی‌فونی دیجیتال در دهه‌های اخیر به‌خوبی ثابت کرده است که مهارت خاصی در ساخت یکی از بهترین و زیباترین آثار شبیه‌ساز رانندگی دنیای بازی‌های ویدیویی دارد. گرن توریسمو 7 در تک‌تک پیکسل‌های خود ویژگی‌های متعددی همانند موشن بلور، سیستم آب‌وهوای پویا، چرخه روز و شب، بازتاب‌های بهبودیافته و ری تریسینگ (که متاسفانه به بخش بازپخش و تماشای خودروها محدود شده) را قرار داده است و آن‌ها را در مسابقات هیجان‌انگیز خود به بازیکنان ارائه می‌دهد.

خودروهای بازی به زیبایی هرچه تمام‌تر جزئیات فراوانی را در خود جای داده‌اند و نورپردازی و سایه‌زنی بازی آن‌ها را به دنیای واقعی آورده است. بازی به‌خوبی از قدرت پلی استیشن 5 برای به‌تصویر کشیدن جلوه‌های بصری خود استفاده می‌کند، به‌نحوی که شما می‌توانید آن را با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ به‌راحتی روی کنسول خود تجربه کنید.


نیتن دریک، کلوئی فریزر و شخصیت های دیگر مجموعه آنچارتد استودیو ناتی داگ سونی در بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection کنسول پلی استیشن 5

۱۱- بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection

  • سازنده و ناشر: ناتی داگ، آیرون گلکسی/ سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: اکشن ماجرایی

پر بیراه نیست که بگوییم بازی‌های Uncharted 4: A Thief’s End و Uncharted: The Lost Legacy در زمان عرضه خود سطح گرافیک بصری بازی‌های ویدیویی را چندین مرتبه بالاتر بردند. آثاری که هنوز هم تجربه آن‌ها می‌تواند بسیار چشم‌نواز باشد و لحظاتی فراموش‌نشدنی را برای کاربران رقم بزند. البته که ناتی داگ با عرضه بسته Legacy of Thieves Collection که شامل نسخه‌های بهینه‌شده این دو بازی می‌شد، به کاربران اجازه داد تا آن‌ها را با کیفیت و عملکردی در حد نسل نهم از نزدیک تجربه کنند.

درواقع این بازی‌ها با تکسچرهایی بسیار واضح‌تر و باکیفیت‌تر در حالت‌های 4K/30 FPS ،1440p/60 FPS و 1080p/120 FPS به کنسول پلی استیشن 5 راه پیدا کرده‌اند که تجربه هرکدام آن‌ها می‌تواند بسیار لذت‌بخش و معرکه باشد.


بررسی بازی Returnal و سلین مقابل شیشه های شکسته کلاه های لباس فضانوری

۱۲- بازی Returnal

  • سازنده و ناشر: هاوس مارک / سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: شوتر سوم شخص، روگ‌لایک

ریترنال ساخته استودیو هاوس مارک یکی از دیگر بازی‌های خوش‌ساخت کنسول پلی استیشن 5 است که موفق شد به خوبی از قدرت این کنسول در ارائه دنیایی زیبا و پرجزئیات سربلند بیرون بیاید. اگر قرار باشد دنیای بازی Returnal را معرفی کنیم، باید به سراغ محیط‌ها و هیولاهای موجود در آن‌ها برویم که از طراحی‌های هنری بیومکانیکی H. R. Giger الهام گرفته است.

تکسچرهای دنیای بازی به‌خوبی و به‌زیبایی از رزولوشن 1080p به 1440p اسکیل شده و درنهایت به 4K ارتقا پیدا کرده است. عملکرد بازی تنها در زمانی‌که در صفحه‌نمایش تعداد زیادی گوی‌های پرتابی نشان داده می‌شود به نرخ فریم ۵۰ کاهش پیدا می‌کند و خوش‌بختانه این مورد روی تجربه بازی اصلا تأثیر منفی نمی‌گذارد. ریترنال درکنار گیم‌پلی روگ‌لایک سخت خود با ارائه جلوه‌های بصری چشم‌نوازی که بدان اشاره شد، در بین فهرست بهترین بازی های گرافیکی پلی استیشن 5 قرار می‌گیرد.

بخوانید  هریسون فورد مهمترین پاسخ هریسون فورد به شایعات MCU Red Hulk را دارد

سم پورتر بریجز در محیط نسخه کارگردان Death Stranding

۱۳- بازی Death Stranding: Director’s Cut

  • سازنده و ناشر: کوجیما پروداکشنز / سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن

در بین تمامی بازی‌های این فهرست، نمی‌توان منکر این موضوع شد که بازی Death Stranding همچنان روی کنسول PS4 از لحاظ بصری یکی از بهترین تجربه‌های ممکن را ارائه می‌دهد. ترکیب انیمیشن‌های مختلف و طراحی‌ مدل شخصیت‌ها، به همراه محیط‌های بسیار زیبا که سبزه‌های سرسبز و برفی و دنیای اتمسفریک را در خود جای داده است، تنها برخی از مواردی هستند که باعث می‌شود این بازی پس از انتشار نسخه بهینه روی کنسول پلی استیشن 5 در این فهرست قرار گیرد.

نسخه Director’s Cut این بازی دو حالت تنظیمات گرافیکی را به کنسول پلی استیشن 5 آورده است که در بخش Quality بازیکنان می‌توانند آن را با رزولوشن 4K محلی با نرخ فریم متغیر ۶۰ و در حالت Performance بازی را با رزولوشن 4K مقیاس‌پذیر با نرخ فریم ۶۰ تجربه کنند. این بازی با تمامی بهبودهایی که به خود دیده است به‌راحتی به‌عنوان یکی از گرافیکی‌ ترین بازی های پلی استیشن 5 لقب می‌گیرد که تجربه آن خالی از لطف نیست.


لبخند شخصیت دختر با عصای جادویی مشغول نگاه به موجود بامزه کوچک بازی مستقل Kena Bridge of Spirits پلی استیشن و پی سی

۱۴- بازی Kena: Bridge of Spirits

  • سازنده و ناشر: اِمبر لَب
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن ماجرایی

درکنار بازی‌های مختلف این فهرست که تجربه‌هایی واقع‌گرایانه را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، اثری همانند Kena: Bridge of Spirits قرار می‌گیرد که به واسطه طراحی هنری زیبای خود بسیار چشم‌نواز است و شباهت بسیار زیادی به انیمیشن‌ دارد. توسعه‌دهندگان استودیو امبر لب در این بازی سنگ‌تمام گذاشته‌اند و با ارائه تکسچرهای باکیفیت پوشش گیاهی و طراحی محیط جنگلی اتمسفریک، بازیکنان را برای گشت‌وگذار در جهان خلق شده خود و ارتباط با دنیای ارواح ترغیب کرده‌اند.

همان‌طور که گفته شد، انیمیشن‌های بازی بسیار زیبا هستند و این موضوع مخصوصا در زمانی‌که کاراکتر Rot در زمان نبرد‌ها درکنار شما حرکت می‌کند بیشتر به‌چشم می‌آید. در انتها لازم به‌ذکر است که Kena: Bridge of Spirits عملکرد بسیار مطلوبی روی کنسول PS5 دارد، به‌نحوی‌که شما می‌توانید در حالت گرافیکی آن را با رزولوشن 4K و با نرخ فریم ۳۰ تجربه کنید. از سویی دیگر در حالت Performance این بازی با رزولوشنی کمتر از 4K و با نرخ فریم نزدیک به ۶۰ روی این کنسول اجرا می‌شود.


بازی اکشن ترسناک GhostWire: Tokyo

۱۵- بازی GhostWire: Tokyo

  • سازنده و ناشر: تَنگو گیمز / بتسدا سافتور
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: اکشن ماجرایی

این روزها نام استودیو تنگو گیمز به‌خاطر انتشار بازی Hi-Fi Rush حسابی بر سر زبان‌ها افتاده است. درصورتی‌که این استودیو در سال ۲۰۲۲ پس از موفقیت‌هایی که به‌واسطه توسعه مجموعه Evil Within کسب کرده‌ بود، به سراغ انتشار یک بازی اول‌شخص و اکشن به‌نام Ghostwire: Tokyo رفت که به‌نوبه خود اثری منحصربه‌فرد به‌شمار می‌رود. وقایع بازی در دنیایی اتفاق می‌افتد که در شهر توکیو رویدادی فراطبیعی در حال رخ دادن است و در آن شاهد بارش بارانی بی‌انتها و حضور هیولاهای مختلفی هستیم.

بارش بی‌امان باران در شهر توکیو باعث شده است تا سازندگان به‌خوبی از قابلیت ری‌تریسینگ برای به‌رخ کشیدن جلوه‌های بصری بازی استفاده کنند که درکنار سایه‌پردازی فوق‌العاده آن باعث خلق تجربه‌ای لذت‌بخش شده است. جالب است بدانید که سازندگان روی کنسول پلی استیشن 5، ده حالت گرافیکی مختلف را در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند که باعث می‌شود دست آن‌ها برای تجربه بازی با نرخ فریم‌ها و رزولوشن‌های مختلف باز باشد.

در پایان نظر شما در مورد بازی‌های گرافیکی پلی استیشن 5 چیست؟ این لیست در آینده با انتشار بازی‌های بیش‌تر و با سلیقه خود یک گیمر کامل‌تر خواهد شد. 


پرسش‌های متداول

۱- گرافیکی ترین بازی های پلی استیشن 5 کدام‌اند؟

در بین گرافیکی ترین بازی های پلی استیشن 5 می‌توان به آثاری همچون Horizon Forbidden West و گاد آف وار رگناروک اشاره کرد. فهرست کامل‌تری از بازی‌ها را می‌توانید در یک گیمر بخوانید.

۲- بهترین رزولوشن و نرخ فریم مربوط‌به کدام بازی های پلی استیشن 5 می‌شود؟

بازی‌هایی همانند Stray ،Ghost of Tsushima Director’s Cut و گرن توریسمو 7 از جمله آثاری هستند که کنسول پلی استیشن 5 می‌تواند آن‌ها را با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ اجرا کند.