کریس همسورث در معرض بیماری آلزایمر قرار گرفت

طبق یک مطالعه علمی در سال 2021، تنها 2 تا 3 درصد از مردم در سراسر جهان هر دو نسخه از این ژن را دارند، ظاهراً کریس همسورث یکی از آنهاست. همسورث به Vanity Fair گفت: “آنها قرار بود تمام نتایج آزمایش را جلوی دوربین به من بگویند و سپس در مورد اینکه چگونه می تواند وضعیت را بهبود بخشد صحبت کنند. سپس پیتر آتیا که متخصص پزشکی سریال است نزد من آمد. با تهیه کننده سریال صحبت کرد. مستند، دارن آرونوفسکی، و به او گفت که نمی‌خواهم این خبر را جلوی دوربین به او بدهم. ما باید یک گفتگوی خصوصی داشته باشیم تا ببینیم آیا او می‌خواهد در مورد آن به مردم بگوید یا خیر.

اینطور نیست که استعفای خود را امضا کرده باشم و بگویم چند ماه دیگر تمام می شود، خوشبختانه آنقدرها هم بد نیست.

همسورث گفت که پزشکان بر این باورند که او 8 تا 10 برابر بیشتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر است. ستاره ثور در فیلم Thor: Love and Thunder و دنیای سینمایی مارول گفت که پدربزرگش نیز به این بیماری مبتلا بود و این مشکلی ارثی در خانواده آنها بود. وی به برخی از این مستند پرداخت و گفت:

کریس همسورث در مصاحبه اخیر خود در مورد یکی از مسائلی که در زندگی شخصی خود با آن مواجه بوده صحبت کرده است. ظاهراً آزمایش‌های پزشکی او نشان می‌دهد که کریس همسورث بیش از میانگین خطر ابتلا به بیماری آلزایمر یا از دست دادن حافظه دارد. بر اساس گزارشی از Vanity Fair، این بازیگر 39 ساله برای مستند Limitless آزمایش ژنتیکی انجام داد که در مورد چگونگی پیری بعد است و نتایج نشان می دهد او دو نسخه از ژن APOE4 دارد. این به معنای افزایش خطر ابتلا به اختلالات مغزی است.

بخوانید  تریلر زمان عرضه بازی Sonic Superstars

ددلاین گزارش داد که این بازیگر قبلاً نقش‌هایی را در Extraction 2 و Spin-off Furiosa Mad Max به پایان رسانده است. همسورث اصرار دارد که نمی خواهد این موضوع را بیش از حد دراماتیزه کند. وی خاطرنشان کرد: تشخیص پزشکان صرفا یک نگرانی بوده و نه یک تشخیص قطعی. در واقع او قصد دارد در این مستند نگرانی های خود را در مورد این بیماری رها کند تا بینندگانی که در موقعیت های مشابه قرار می گیرند متوجه شوند که اقدامات پیشگیرانه ای برای پیشگیری از بیماری آلزایمر وجود دارد.

پوستر جدید مستند کریس همسورث

کریس همسورث، بازیگر نقش ثور، برای اولین بار در مستند جدید خود درباره احتمال بالای ابتلا به بیماری آلزایمر صحبت کرد و تصمیم گرفت زمان بیشتری را با خانواده خود بگذراند.

“این واقعاً باعث شد که بخواهم استراحت کنم و بازنشسته شوم. از زمانی که نمایش را به پایان رساندیم، شروع کردم به اتمام کارهای نیمه تمام که برای انجام آنها استخدام شده بودیم. وقتی کارم تمام شد، می خواهم به خانه بروم و مدتی را صرف کنم. زمان زیادی برای استراحت دارم. من دوست دارم زمان بیشتری را با فرزندان و همسرم بگذرانم.”