کاهش 13 درصدی درآمد بخش بازی مایکروسافت

کمتر از یک هفته پیش، مایکروسافت اعلام کرد که حدود 10000 کارمند خود را اخراج خواهد کرد و به تازگی آخرین گزارش درآمد خود را برای سه ماهه منتهی به 31 دسامبر منتشر کرد. در گزارش این غول فناوری، می توانید افت کلی درآمد و همچنین کاهش 13 درصدی درآمد بازی را مشاهده کنید.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید.

مایکروسافت اعلام کرد که میزان فروش سخت افزار و محتوای بازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای Xbox کاهش یافته است. در حالی که درآمد کنسول 13 درصد کاهش داشته و درآمد بخش خدمات 12 درصد کاهش یافته است. مایکروسافت در ادامه توضیح داد که این مقایسه نشان می دهد که عملکرد ایکس باکس در سال گذشته قدرتمندتر بوده است. نبود بازی های انحصاری و درآمدزایی کم از محصولات تجاری پارتی از دلایل این افت عملکرد است. با این حال، مایکروسافت اشاره کرد که سرویس Game Pass همچنان در حال رشد است.

آخرین کنسول های بازی مایکروسافت، Xbox Series X و Xbox Series S هستند که در سال 2020 با تقاضای بیشتری نسبت به تولید مواجه شدند. با این حال، در آخرین گزارش مالی مایکروسافت، فروش این کنسول ها در سه ماهه مالی گذشته 13 درصد کاهش یافته است. این اتفاق در حالی رخ داد که مایکروسافت در تعطیلات این کنسول ها را با قیمتی کمتر از حد معمول به فروش می رساند. اما باز هم شاهد کاهش کلی تعداد کنسول های فروخته شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

بخوانید  Lies Of P به کمترین قیمت برای PS5 و Xbox Series رسید

مایکروسافت در آخرین گزارش مالی خود به کاهش 13 درصدی درآمد ایکس باکس اشاره کرده است.

این گزارش پس از یک دور گسترده اخراج 10000 نفر در بخش های مختلف مایکروسافت منتشر شد که برای جبران آن 800 میلیون دلار هزینه برای مایکروسافت خواهد داشت. برآورد می‌شود که این اخراج‌ها با احتساب سایر هزینه‌های اخراج، ۱.۲ میلیارد دلار برای مایکروسافت هزینه داشته باشد. با وجود مخالفت سازمان‌های نظارتی و نگرانی‌های ضدانحصار، مایکروسافت همچنان به دنبال خرید اکتیویژن بلیزارد به قیمت ۶۸.۷ میلیارد دلار است.

ویترین های Forza Horizon 5