کاهش وزن نسخه جدید کنسول پلی استیشن 5

CFI-1100A – در سال ۲۰۲۱ – با وزن ۴.۲ کیلوگرم

CFI-1200B – در سال ۲۰۲۲ – ۳.۴ کیلوگرم

در پایان نظرات خود را در این‌باره با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.



منبع

عرضه نسخه جدید پلی استیشن 5 در استرالیا

این دومین بار است که سخت‌افزار کنسول PS5 با هدف سبک‌تر شدن دچار تغییر می‌شود. اولین‌بار در ماه ژوئیه ۲۰۲۱ بود که سونی سری جدید CFI-1100 را با وزن کمتری نسبت به نسخه اولیه روانه بازار کرد. در ادامه تمامی نسخه‌هایی را که تاکنون از کنسول نسل نهمی سونی عرضه شده به همراه وزن آن‌ها ملاحظه می‌کنید:

ظاهراً مدل جدیدی از کنسول PS5 در کشور استرالیا عرضه شده که وزن آن به اندازه نسخه دیجیتالی یا بدون درایو دیسک این کنسول در زمان رونمایی است.

براساس اطلاعاتی که در دفترچه راهنمای کنسول نوشته شده، مدل جدید CFI-1202A حالا ۳.۹ کیلوگرم وزن دارد که به‌طور قابل توجهی سبک تر از کنسول ۴.۵ کیلوگرمی سونی در زمان عرضه است. علاوه‌بر این مدل CFI-1202B نسخه بدون دیسک این کنسول نیز ۳.۴ کیلوگرم است که کمتر از وزن ۳.۹ کیلوگرمی نسخه‌ی اولیه است.

وبسایت VGC به نقل از Press Start گزارش داده که مدل جدیدی از سری CFI-1200 کنسول پلی استیشن 5 در کشور استرالیا عرضه شده که وزن آن از مدلی که در زمان عرضه‌ی اولیه رونمایی شده بود، کمتر است. درواقع وزن نسخه دیسک خور این کنسول حالا به اندازه نسخه دیجیتالی یا بدون درایو PS5 در زمان رونمایی است.

CFI-1000B – در زمان عرضه – ۳.۹ کیلوگرم

پلی استیشن 5 دیجیتال

پلی استیشن 5 استاندارد (دیسک خور)

بخوانید  عبور تعداد بازیکنان MultiVersus از ۲۰ میلیون

CFI-1200A – در سال ۲۰۲۲ – با وزن ۳.۹ کیلوگرم

مشخص نیست که سونی برای کاهش وزن کنسول‌های خود چه اقداماتی را انجام داده است؛ اما کاهش وزن نسخه ۲۰۲۱ این کنسول‌ها به‌دلیل ایجاد تغییر در هیت سینک مورد استفاده دستگاه ایجاد شده بود.

CFI-1100B – در سال ۲۰۲۱ – ۳.۶ کیلوگرم

CFI-1000A – در زمان عرضه – با وزن ۴.۵ کیلوگرم