کاهش قیمت کارت گرافیک های AMD RX 7900 و RTX 40 در اروپا

ماه گذشته گزارشی مبنی بر افزایش 9 درصدی فروش کارت گرافیک در بازار چین منتشر شد. اما به گفته منابع Board Channels، آمار فروش سالانه GPU کاهش 42 درصدی را نشان می دهد. در شرایطی که انویدیا و AMD کارت گرافیک های گران قیمت خود را برای رفع نیازهای سطح فعلی بازی و تولید محتوا عرضه می کنند، قیمت محصولات این دو غول صنعت پردازنده گرافیکی رو به کاهش است.

کاهش قیمت کارت گرافیک در اروپا

دکتر لیزا سومدیر عامل AMD در سخنرانی اخیر خود گفت: “ما می دانیم که سه ماهه اول سال همیشه کمترین میزان را در بازار فروش رایانه های شخصی در طول سال داشته است. در سه ماهه دوم سال او دوباره با رشد نسبی روبرو خواهیم شد. به طور کلی نیمه اول سال ضعیف ترین نیمه سال از نظر جذب مشتری در صنعت ما محسوب می شود.

به تازگی اطلاعاتی از بازار منتشر شده است که قیمت برخی از کارت های گرافیک سری Radeon RX 6000 یا کارت گرافیک پرچمدار نسل قبلی انویدیا، GeForce RTX 3090 را نشان می دهد. نسبت به ماه قبل با کاهش نسبی مواجه شدند. اکنون، به نظر می رسد که این کاهش قیمت شامل محصولات نسل فعلی Team Green و Red نیز می شود. میزان کاهش حدود 6.2 تا 6.9 درصد بوده است.

به نظر می رسد بازار کارت گرافیک دوران سختی را پشت سر می گذارد. دلایل متعددی که منجر به کاهش فروش این محصولات شد به دنبال کاهش آهسته قیمت محصولات Nvidia و AMD در اروپا بود.

بخوانید  هنر مفهومی آواتار دیزنی لند جاذبه بالقوه پاندورا را نشان می دهد