کارت گرافیک RTX 4070 از کانکتورهای 16 پین و 8 پین پشتیبانی می کند


طبق گزارش جدید Igor’sLAB، انویدیا صاحبان کارت‌های گرافیک GeForce RTX 4070 را ملزم به استفاده از کانکتورهای 16 پین 12VHPWR نخواهد کرد.

به نظر می رسد انویدیا شرکای تجاری خود را مجبور به استفاده از کانکتورهای 16 پین 12VHPWR در تولید کارت گرافیک های سری 4070 و 4060 کرده است. انجام نداد. ظاهرا می توان مدل های سفارشی این محصولات را با استفاده از کابل های 8 پین قدیمی اما اثبات شده به کاربران ارائه کرد. برخی از مدل ها حتی می توانند هر دو کانکتور را به طور همزمان پشتیبانی کنند.

به گفته منابع ایگور، انویدیا در حال بررسی برخی از نسخه های مدل غیر Ti از کارت گرافیک RTX 4070 با کانکتور 225W 12VHPWR است. و یک نسخه 200 واتی 8 پین اورکلاک شده کارخانه ای با قابلیت اورکلاک اختیاری کارخانه را به بازار عرضه کند. منابع دیگر نیز تایید کرده اند که برخی از مدل ها قطعا مصرف برق بالای 200 وات و امکان اورکلاک خواهند داشت اما از روی کانکتورها 12VHPWR استفاده نخواهد شد.

کانکتورهای برق 16 پین و 8 پین

همانطور که قبلا ذکر شد، اطلاعات منتشر شده و نتایج بررسی برای کارت‌های گرافیک RTX 4070 بین MSRP و سایر مدل‌های قیمت‌گذاری متفاوت تقسیم می‌شوند. تا آنجا که می دانیم، انویدیا قصد دارد از کانکتور 12VHPWR فقط در مدل های گران قیمت و گران قیمت استفاده کند.

نکته مهم این است که هنوز قیمت دقیق کارت گرافیک های RTX4070 مشخص نیست. اکنون به جایی رسیده ایم که تکرار شایعات در مورد قیمت دیگری غیر ضروری و بیهوده به نظر می رسد. البته، این واقعیت که دو نسخه از کارت گرافیک RTX 4070 همزمان در حال عرضه هستند، احتمالاً بخشی از سردرگمی در این گزارش ها را توضیح می دهد.

بخوانید  نحوه تبدیل Cottonee به Whimsicott در DLC Pokemon Scarlet and Violet Indigo Disk