کارت های گرافیک Radeon RX 6000 به طور مرموزی شروع به خراب شدن کردند

ظاهراً اکثر این کاربران بدون دو بار ضربه زدن از سیستم خود به صورت کاملاً عادی استفاده می کردند که این اتفاق را عجیب تر می کند. نکته مهم دیگر این است که همه این کاربران از یک نسخه درایور برای کارت گرافیک خود استفاده می کردند که Adrenalin 22.11.2 (WHQL) یا آخرین نسخه درایور AMD منتشر شده در دسامبر سال گذشته است.

یک تعمیرگاه GPU در آلمان 48 کارت گرافیک AMD Radeon RX 6000 با تراشه های سوخته دریافت کرد که نشان دهنده وجود مشکل احتمالی درایورهای جدید آنهاست.

KrisFix-Germany یک تعمیرگاه سخت افزاری و همچنین یک غده تک محبوب است که در ویدیوی جدید خود نشان می دهد که کارت های گرافیک سری Radeon RX 6000 AMD را برای تعمیر دریافت کرده است. این مرکز در مجموع دارای 61 کارت گرافیک Radeon RX 6900 و RX 6800 می باشد. دریافت 48 با پردازنده گرافیکی سوخته به آن رسیده است. کریس می گوید این اولین بار است که او این همه کارت گرافیک با پردازنده گرافیکی سوخته دارد.

البته در حال حاضر نمی توان راننده را مقصر این آسیب دانست اما طبق شواهد باید این احتمال را جدی گرفت. در حال حاضر به کاربران توصیه می شود در صورت امکان از آخرین نسخه درایورهای GPU برای این کارت ها استفاده نکنند. سایت Buildzoid ادعا می کند که این اولین بار نیست که یک سازنده GPU سیستم حفاظت از دمای تصادفی در نسخه جدید درایور GPU را غیرفعال می کند و این مشکل می تواند ناشی از همین مشکل باشد.

بخوانید  گزارش باکس آفیس: رکوردشکنی انیمیشن Minions 2

کارت گرافیک سوخته Radeon RX 6000 GPU

در حالی که AMD اخیرا تایید کرده است که مشکلی در طراحی سیستم خنک کننده کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX وجود دارد و در نظر دارد امکان تعویض این محصولات از طریق نمایندگی های خود را فراهم کند، این بار گزارشی از یک مشکل مرموز در Radeon RX 6000 منتشر شده است. سری کارت های گرافیک منتشر شده است که ادعا می کند تعداد زیادی از این محصولات به طور ناگهانی شروع به شکست کردند.