بنابراین نینتندو Wii U را به عنوان پاسخی مستقیم به این موضوع راهاندازی کرد و سعی کرد مخاطبان بازیهای معمولی و هاردکور را ادغام کند، اما شکست فاجعهباری بود. به حدی که حتی اگر نینتندو 3DS موفقیت آمیز بود و برای شرکت پول درآورد، به طور کلی این شرکت سال به سال به دلیل هزینه های نگهداری و بهره برداری، مبالغ هنگفتی از دست می داد.
مشخص نیست اگر نینتندو با یک شکست بزرگ دیگر با نینتندو سوییچ مواجه می شد، امروز کجا قرار می گرفت، اما خوشبختانه این امر شرکت را به زندگی باز می گرداند – و دیو کلاین همه آن را در چگونه نینتندو سوییچ نینتندو را نجات داده است توضیح می دهد.