چگونه یک MiSTer بسازیم، جعبه بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل نهایی

راه‌اندازی یک MiSTer به مجموعه‌ای کوچک از آیتم‌های فنی نیاز دارد که ممکن است در خانه خود داشته باشید، به خصوص اگر یک گیمر رایانه شخصی هستید. شما به یک آداپتور USB Wi-Fi، یک کارت خوان microSD و یک صفحه کلید USB نیاز دارید. شما همچنین به یک کارت microSD نیاز دارید – DE10-Nano دارای یک کارت 8 گیگابایتی است، اما ما برای فضای بازی 32 یا حتی 64 گیگابایت را توصیه می کنیم.

اگر به این موارد توجه کرده باشید، احتمالاً با RetroPie آشنا هستید، نرم افزاری که از Raspberry Pi پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد نسل های مختلف بازی های یکپارچهسازی با یک نسخه ارزان را اجرا کنید. در واقع، حتی پیچیده‌ترین نسخه مبتنی بر Pi احتمالاً حدود 100 دلار برای شما هزینه خواهد داشت و آن را به گزینه‌ای عالی برای گیمرهایی با بودجه کم تبدیل می‌کند. با این حال، اگر به دنبال ساخت یک ماشین واقعاً پرشور هستید – و بد نیست که کمی پول برای آن خرج کنید – باید یک MiSTer FPGA را در نظر بگیرید. اگرچه این یک دستگاه هاردکور است، حتی گیمرهایی که از نظر فنی کمتر تمایل دارند می توانند آن را کنار هم بگذارند.

آقای جادو

از تنظیمات ساده RetroPie گرفته تا دستی های گران قیمت آنالوگ، جعبه های بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل این روزها تجارت بزرگی هستند. نسل فعلی کنسول‌های بازی مانند PS5 و Xbox Series X در نوع خود ماشین‌های فوق‌العاده‌ای هستند، اما به‌ویژه در مقایسه با شبیه‌سازهای مستقل، عملکرد خوبی را ارائه نمی‌کنند. به این ترتیب، اگر به دنبال مرور مجدد گذشته در تلویزیون خود هستید، ساختن یک جعبه یکپارچهسازی با سیستمعامل اختصاصی احتمالاً حرکت درستی است.

دو بخش اصلی نسخه پایه MiSTer کارت توسعه DE10-Nano و SDRAM هستند. اگرچه MiSTer می‌تواند بدون رم اضافی کار کند، اما برای بسیاری از هسته‌ها (کنسول‌ها) که می‌خواهید بازی کنید، لازم است، بنابراین ما آن را به شدت توصیه می‌کنیم. من شخصاً پیشنهاد می‌کنم DE10-Nano را مستقیماً از سازنده Terasic خریداری کنید، زیرا آنها تمایل دارند بیشترین حجم سهام را با بهترین قیمت حمل کنند. می‌توانید کارت توسعه SDRAM را از ویترین فروشگاه‌هایی مانند MiSTer Add-Ons خریداری کنید، مانند ما.

بخوانید  WWE Wrestlemania 2023 Night 1 Live Results And Review: Les Usos se défendent contre Sami Zayn et Kevin Owens dans le Main Event

عمل واقعی کنار هم قرار دادن یک MiSTer فوق العاده ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیچ صفحه رویی DE10-Nano را باز کنید، SDRAM را در شکاف بالایی بچسبانید (درگاه برق باید به سمت چپ شما باشد)، سپس کارت microSD 8 گیگابایتی را با نسخه بزرگتر خود تعویض کنید. در مرحله بعد، باید کابل HDMI، صفحه کلید USB و آداپتور USB Wi-Fi خود را وصل کنید. اگر شما یک را انتخاب کرده اید سینک حرارتیفقط آن را روی خود تراشه بچسبانید و آماده هستید.

دریافت بازی ها در MiSTer به همین سادگی است. طبق معمول، تنها راه قانونی برای بازی رام‌های بازی در دستگاهی مانند MiSTer این است که بازی‌های فیزیکی خود را با استفاده از ابزارهایی که برای این فرآیند توسعه داده‌اند، کنار بگذارید. اگر از قبل مجموعه ای دارید، توصیه می کنیم که فایل ها را به سادگی روی کارت microSD MiSTer قرار دهید. همچنین می توانید از یک کلاینت SFTP مانند استفاده کنید FileZilla برای اتصال از راه دور به MiSTer خود، اما کمی پیچیده تر است. برای انجام این کار به آدرس IP MiSTer نیاز دارید – نام کاربری root و رمز عبور “1” است. پورت پیش فرض را ترک کنید یا “22” را وارد کنید. هنگامی که آنجا هستید، می‌توانید به سادگی فایل‌ها را بکشید و رها کنید، و از قبل کار را انجام دهید. اگر در این مورد مشکل دارید، توصیه می کنیم راهنمای جیمز مکنزی.

قبل از شروع سفر MiSTer خود، مهم است که توجه داشته باشید که برد پایه ای که دستگاه بر روی آن قرار دارد، DE10-Nano، اغلب موجود نیست یا کاملاً موجود نیست. به این ترتیب، اگر بدشانس باشید، ممکن است مجبور شوید هفته ها (یا حتی ماه ها) منتظر بمانید تا نقاشی برسد. بسیاری از اجزای دیگر را می توان در ویترین فروشگاه های تخصصی مانند MiSTer Complements بدون دردسر زیاد، اما قبل از سفارش باید مطمئن شوید که همه چیز در انبار موجود است.

به طور کلی، من به شدت توصیه می کنم یک کنترلر با یک D-pad مناسب برای MiSTer خود تهیه کنید، زیرا اکثر بازی هایی که بازی می کنید با این ورودی طراحی شده اند. کنترلرهای 8BitDo تمایل دارند D-Pads خوب را با قیمت مناسب ارائه دهند. هنگامی که MiSTer را پیکربندی کردید، ممکن است متوجه تاخیر ورودی شوید. اگر چنین است، این را تماشا کنید سپرده تأخیر کنترلر برای تعیین اینکه آیا از یک پد مخصوصاً “آهسته” استفاده می کنید یا خیر. همچنین، مطمئن شوید که تلویزیون خود را در صورت داشتن «حالت بازی» روی «حالت بازی» تنظیم کنید، زیرا می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. و این واقعاً تمام چیزی است که برای کنار هم قرار دادن یک جعبه بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل که می تواند به خوبی یک کنسول واقعی بازی کند، کافی است.

بخوانید  نقد فیلم استاد باغبان | اثر جدید نویسنده‌ی راننده تاکسی

قبل از روشن کردن MiSTer خود، باید نصب کنید آقای فیوژن روی کارت SD با نرم افزار تصویربرداری دیسک مانند روفوس. این اساساً مغز نرم افزار MiSTer است. هنگامی که آن را روشن کردید، باید یک صفحه سیاه مستر فیوژن روی تلویزیون شما ظاهر شود، جایی که به طور خودکار نصب می شود.

به بیان دقیق، MiSTer یک پروژه متن باز است که جان تازه ای به کنسول های کلاسیک در سخت افزار مدرن و همچنین ماشین های آرکید می دهد. با این حال، در حالی که شبیه سازهای نرم افزار دارای اشتباهات و خطاهای کوچکی هستند که کارشناسان می توانند آن ها را تشخیص دهند، یک MiSTer از فناوری FPGA (آرایه های دروازه قابل برنامه ریزی میدانی) برای تقلید از کنسول در سطح چرخه استفاده می کند. این باعث می‌شود که اساساً آن را با کنسول واقعی یکسان کند – مثل این است که مادر شما هرگز SNES شما را به قیمت 25 دلار به آن فروشنده بزرگ جعبه نفروخته است.

به عنوان یک دستگاه DIY، هر نسخه از MiSTer کمی متفاوت است.  مواردی مانند این را می توان در Etsy و سایر خرده فروشان یافت.
به عنوان یک دستگاه DIY، هر نسخه از MiSTer کمی متفاوت است. مواردی مانند این را می توان در Etsy و سایر خرده فروشان یافت.

تعدادی افزونه اختیاری وجود دارد که بسته به ترجیحات و اهداف شما می تواند نسخه MiSTer شما را بهبود بخشد. به عنوان مثال، بسیاری از کاربران MiSTer توصیه می کنند که یک هیت سینک و فن برای خنک کردن دستگاه تهیه کنید. در حالی که نصب هیت سینک آسان است – فقط قسمت چسبنده آن را جدا کرده و وصل کنید – اگر قصد دارید از دستگاه خود در فضایی با تهویه مناسب استفاده کنید، فن کمی پیچیده تر و در نهایت بی فایده است. همچنین، اگر قصد دارید از MiSTer خود با تلویزیون CRT استفاده کنید، برای اتصال ورودی های صحیح به یک افزونه جداگانه نیاز خواهید داشت.

بخوانید  بهترین کنترلرهای PS5 در سال 2023

همه را کنار هم بگذار

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

بنابراین، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که شبیه سازها را به نفع سخت افزار سهام رد می کنید، احتمالاً MiSTer سرمایه گذاری خوبی است. با این حال، این یک سرمایه گذاری است، زیرا مسائل زنجیره تامین هزینه ساخت و ساز را به حدود 400 دلار رساند. و این شامل موارد اضافی فانتزی نیست که ممکن است بخواهید اضافه کنید، مانند یک قاب براق. در نهایت، این به شما بستگی دارد که آیا قیمت مناسبی برای نوستالژی یا شاید کنجکاوی دارد. برای من قطعا اینطور بود.

پس از نصب Mr. Fusion، باید اسکریپت های “Wi-Fi” و “update” را اجرا کنید تا MiSTer خود را راه اندازی کنید. برای انجام این کار، Esc را روی صفحه کلید USB خود فشار دهید، به اسکریپت ها بروید و “بله” را انتخاب کنید. در نهایت، باید بتوانید اینترنت را از طریق آداپتور WiFi یا کابل اترنت خود راه اندازی کنید. از آنجا، فقط باید کنترلر USB خود را از طریق تنظیمات متصل و پیکربندی کنید، که یک فرآیند کاملاً توضیحی است.

از آنجایی که DE10-Nano به عنوان یک دستگاه بازی اصلی طراحی نشده است، فقط یک اسلات میکرو USB دارد. به این ترتیب، برای اتصال آن به یک هاب USB و یک مبدل میکرو USB به USB نیاز دارید. به ما اعتماد کنید، این واقعا آزاردهنده است که مجبور شوید برای همه ورودی های خود به یک شکاف کوچک اعتماد کنید، بنابراین به خودتان لطف کنید و قبل از سفارش تخته، آن موارد را از آمازون خریداری کنید.

انبوه کوچکی از چیزهای فناوری که برای ساخت MiSTer نیاز دارید ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما احتمالاً در حال حاضر بیشتر آن را دارید.
انبوه کوچکی از چیزهای فناوری که برای ساخت MiSTer نیاز دارید ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما احتمالاً در حال حاضر بیشتر آن را دارید.