چگونه اتاق فرار بازی کنیم؟

Escape Room Game یا بازی فرار عنوان یک سرگرمی جذاب و ماجراجویانه است. در این بازی شرکت کنندگان باید با استفاده از سرنخ ها، نکات و استراتژی ها، به حل معماها و پازل ها بپردازند و بازی را به پایان برسانند.
معماهای مختلف در جای جای یک فضای مشخص پنهان شده اند و بازیکنان باید در مدت زمان مشخص آنها را بیابند و حل کنند. این بازی به صورت فضاهای متفاوتی از قبیل سلول های زندان، رستوران، هتل، کلبه دورافتاده و حتا ایستگاه های فضایی طراحی می شود. هر یک از این فضاها سناریوی خاصی دارند و هدف خاصی را دنبال می کنند.
در یک بازی به شما ماموریت فرار از زندان می دهند، در دیگری باید از دست یک قاتل زنجیره ای فرار کنید و در جایی دیگر در نقش کارآگاه به دنبال قاتل بگردید و ….
همانطور که می‌دانید سناریوهای هر کدام از بازی ها متفاوت هستند و هر کدام به تعداد خاصی از اعضا نیاز دارند تا بتوانیم معمای پیش رویتان را حل کنید. بنابراین کافیست تا یک ساعت از موبایل و تبلت فاصله بگیرید و درگیرِ یک سناریو جذاب شوید.

بخوانید  خريد لباس دختر کفشدوزکی برای بچه ها

اتاق فرار بازیه سختیه؟

به طور معمول معماهای اسکیپ روم ساده یا پیچیده هستند. برخی از آنها واقعا به فکر و تفکر خلاق نیاز دارند و یا در بعضی از مراحل کافیست تا کمی به اطراف خودتان توجه کنید تا بتوانید معما را پیدا کنید. پیشنهاد ما در این مقاله این است که هرگز قبل از رزرو بازی درباره ماجرای داخل بازی پرسجو نکنید و به خودتان این فرصت را بدهید که بتوانید یک معمای واقعی را حل کنید تا بتوانید لذت بیشتری از زمانتان ببرید.
نکته: در حالی که شما غرق در معما ها و سناریو بازیتون هستید یک‌نفر تمام مدت شما رو نگاه میکند و صدای شما را میشنود. اگر از روند بازی خارج بشید از راه های مختلف کمکتون خواهد کرد اگر اتفاقی بیوفته اون شخص همیشه اونجاست تا مطمئن شود شما هیجان انگیزترین یک ساعت زندگی خود را سپری میکنید.
یک گیم مستر خوب ساده ترین بازی رو برای شما و تیمتون فوق‌العاده جذاب میکنه و گیم مستر بد میتونه فوق‌العاده ترین بازی رو تبدیل به یه خاطره بد کنه و شما هیچ کاری ازتون بر نمیاد به جز یک تصمیم مناسب… .

allescape

چرا اتاق فرار اینقدر پر طرفداره؟

۱- پیدا کردن چیزهایی که اصلا فکرش و هم نمیکنیم: وقتی تیم وارد اولین اتاق میشه اولین کاری که میکنه کنجکاوی و جستجو کردنه که موفق هم میشه همیشه چیزهایی توی اتاق فرار مخفی شدن که پیدا کدنشون باعث برد تیم میشه و هیجان انگیزه.
۲- معماهایی که به راحتی با یه فرمول ساده حل نمیشنود و برای حل آنها نیاز داریم تا از همه استعدادهای تیم کمک بگیریم و همه میتونن از مهارتهاشون و توانایی هاشون توی بازی استفاده کنن، پس توی اتاق فرار همه احساس با ارزش بودن میکنن.
۳- وقتی وارد اتاق فرار می شویم همه اعضای تیم میدانند که باید با هم کار کنن و این شگفت انگیز هست که هر کسی با توجه به مهارت های خودش میتونه به پیروزی تیم کمک کنه چرا که هر کسی مهارتهای انحصاری خودش و داره و وقتی توی زمان مشخص از اتاق فرار میکنن آنرا با هم جشن میگیرند.
۴- هیجان انگیزترین قسمت اتاق فرار اینه که وقتی معما رو کشف میکنشم با سرنخ ایی که همگی آنرا بدست آورده و کنار هم قرار میدهند معما حل میشود، حل کردن هر یک از معماهای اتاق فرار در زمان محدود احساس قدرت میدهد.
۵- یکی از جذابترین قسمت های اتاق فرار اینه که با حل یک معما و یه جعبه سرنخ و کلیدی پیدا میکنیم که برای حل معمای به کار میره و این یه احساس واقعی برای پیشرفت هست.
۶- توی اتاق فرار زمانی ماموریت تکمیل میشه که به تمام اهداف یکی پس از دیگری رسیده باشیم، این اهداف کوچک یک هدف بزرگی و دنبال میکنه که از حل پازل های کوچک تشکیل شده اند و این واقعا لذت بخشه.
۷- و بهترین قسمت آن گفتگویی هست که بعداز بازی انجام میدهیم و کل ماموریت و کارهایی که هر یک از افراد تیم انجام داده رو مرور میکنیم و این مهمترین قسمتی هیت که راجب تجربه خودمون صحبت میکنیم. و توی خاطراتمون ثبت میکنیم.

بخوانید  خرید CP کالاف دیوتی موبایل خرید سی پی کالاف معتبر و ارزان موجو شاپ | 1gamer

آل اسکیپ