چه کسی لپ تاپ را اختراع کرد؟ فهرستی از 7 لپ‌تاپ که تاریخچه‌ای دارند

این لپ‌تاپ که در سال 1983 توسط Radio Shack عرضه شد، توسط یک پردازنده 2.4 مگاهرتز کنترل می‌شد، تا 32 کیلوبایت رم و یک صفحه نمایش LCD هشت خط در چهل کاراکتر (240 در 64 پیکسل) داشت. همچنین دارای صفحه کلید 56 کلید QWERTY، مودم داخلی، پورت چاپگر موازی و چهار باتری قلمی بود. این باتری می تواند تا 20 ساعت شارژ شود.

تلفن های همراه و تبلت ها نیز در این زمینه کاربرد مشابهی دارند، اما لپ تاپ ها به دلیل داشتن سیستم عامل و سایر ویژگی ها مانند کیبورد و پورت های مختلف، در بین این محصولات بهره وری بیشتری دارند. چیزی که شاید بدون شرکت های مادر IBM و Epson هرگز امکان پذیر نبود.

با این حال، آنچه TRS-80 مدل 100 را خاص می کرد، جذابیت خبرنگاران برای این دستگاه بود. اشتیاق آنها به رایانه در سراسر صنعت (و فراتر از آن) گسترش یافت و در نهایت منجر به فروش بیش از 6 میلیون لپ تاپ شد. ابتدایی ترین نسخه این لپ تاپ قیمتی معادل 1099 دلار داشت که امروز حدود 3000 دلار تخمین زده می شود. این محصول به قدری محبوب بود که رقبای مختلف به شدت از آن تقلید کردند.

توانایی جابجایی اجسام الکترونیکی باعث افزایش بهره وری آنها می شود. امروزه با لپ‌تاپ می‌توانید ایمیل‌های خود را بررسی کنید، به اسناد مختلف مراجعه کنید یا به سادگی با دوستان خود ارتباط برقرار کنید.

در حالی که لپ‌تاپ‌های قبلی هر کدام هدف خاصی را در آن سال‌ها انجام می‌دادند، اما هیچ‌کدام از آنها به راحتی TRS-80 مدل 100 کار را انجام ندادند.

بخوانید  خروج جوزف استاتن از استودیو Halo Infinite