چه فیلم هایی را در این آخر هفته تماشا کنیم: از جنازه عروس تا فابلمن

قدرت داستان گویی انیمیشن استاپ موشن همراه با جهان بینی منحصر به فرد تیم برتون به قدری جذاب است که وقتی با Corpse Bride به اوج خود رسید، نتیجه یک تجربه جادویی بود. تجربه ای که در مقابل برخی از قسمت های تاریکی زیبایش، حتی The Nightmare Before Christmas نیز اثری بسیار شاد و شاد به نظر می رسید.

عروس مرده نه تنها نوع متفاوتی از انیمیشن است، بلکه به بسیاری از افراد نشان داده است که نوع متفاوتی از انیمیشن ها می توانند از بودجه های کلان استفاده کرده و به نتایج مالی بزرگی دست یابند. البته هنر تیم برتون قابل کپی برداری نیست. اما اگر شجاعت حاصل از موفقیت عروس جسد به هالیوود تزریق نمی شد، شاید چند سال بعد هنری سلیک نمی توانست کورالین را ارائه دهد، یکی از بهترین اقتباس های ساخته شده از اثر یکی از بهترین معاصران. نویسندگان

در این میان، از آنجایی که به لطف اکران انیمیشن جدید استاپ موشن پینوکیو، افراد زیادی بار دیگر نقاط قوت این نوع سینما را تمجید می کنند. یکی از بهترین انیمیشن های استاپ موشن را به یاد داریم. یک اثر علمی تخیلی ترسناک و مرموز نیز در این مقاله مقدماتی فیلم گنجانده شده است.

میشل ویلیامز و پسر بچه اش در فابلمن ها

فابلمن ها (2022)

تعدادی از آثار علمی تخیلی کم‌هزینه به یکی از مهم‌ترین فیلم‌های این ژانر در دهه‌های اخیر تبدیل شده‌اند. زیرا گاهی اوقات با تمرکز بر ایده های خاص و عدم توجه به نتایجی که ممکن است از آنها حاصل شود، کار خود را انجام می دهند و نتیجه عالی می گیرند. انسجام که داستان حضور چند نفر در یک مهمانی را در حین حرکت یک دنباله دار خاص در آسمان روایت می کند، یکی از این آثار است.

بخوانید  WoW Classic Season Of Discovery Will Turn The Old-School MMO On Its Head

کمتر از فیلم در بروژ، کمتر از فیلم هفت روانشناس و مسلماً کمتر از فیلم سه بیلبورد بیرون ابینگ، میسوری، می توان تماشای فیلم Banshees of Inshreen را به هر نوع مخاطبی توصیه کرد. اما افرادی که قلب سینمای مارتین مک‌دونا را در آثار قبلی او لمس کردند، به احتمال زیاد عمیقاً تحت تأثیر داستان‌سرایی The Banshees of Inisherin قرار خواهند گرفت. به خصوص به دلیل استفاده کامل کالین فارل شخصیت پارلیک و پتانسیل این سناریو.

فیلمی زیبا در مورد سینما. فابلمن ها چه ویرایش به یاد ماندنی آخرین تصویر او باشد و چه نشان دادن اوج شادی یک نوجوان در استفاده از یک دوربین خوب، یادآوری دلگرم کننده از ارزش های هنری است که قطعاً باید مواردی مانند این را بخوانید. .

این فیلم که به شدت بر آزمایش فکری گربه شرودینگر متکی است، دائماً نسخه‌های متفاوتی از تصمیم‌ها و رویدادها را نشان می‌دهد. با پیشرفت و پرتنش فیلم، تشخیص تفاوت بین داستان های فرعی سخت تر به نظر می رسد. سرعت عالی داستان، وحشیانه ای که آن را فوق العاده واقع گرایانه می کند و البته استفاده مناسب سازندگان از روایت اسرارآمیز، Coherence را در عرض چند دقیقه فوق العاده خنک می کند.

انجام دادن؟ حالا آن ها را کنار بگذارید و خودتان The Fabelmans را تماشا کنید.

استیون اسپیلبرگ او یکی از مهم ترین فیلمسازان زنده است. میشل ویلیامز او باز هم با نشان دادن انسان های واقعی هنر خود را ثابت کرد. انتخاب ست روگن او برای نقش بنی جسور و باهوش به نظر می رسد. تونی کوشنر او چندین بار به همراه اسپیلبرگ موفق به ارائه سناریوهای درخشانی شد. فیلم Fabelmans در واقع نسخه کارگردان بزرگ داستان واقعی فیلم هایی مانند ET the Extra-Terrestrial و Saving Private Ryan است.

بخوانید  Apex Legends | کشتن کد قسمت 1

فرضیه داستان سرایی Dead Bride از جایی شروع می شود که صداپیشگان ویکتور انجام می شود جانی دپحلقه ازدواج را روی جسد امیلی می گذارد. عروسی که ازدواجش هرگز تکمیل نشد و حالا این فرصت را دارد که داستانش را کامل کند. در واقع، در دنیایی که توسط تیم برتون ترسیم شده است، مردگان، اگرچه بدنشان فقط استخوان یا گوشت پوسیده است، اما زمان خود را در دنیایی رنگارنگ تر از دنیای خاکستری لعنتی زندگان می گذرانند.

زنی که در فیلم انسجام از دیوار می نگرد

سازگاری (2013)

فابلمن ها از بسیاری جهات نشان می دهند که چگونه فیلم ها می توانند هیجان انگیزتر از واقعیت، خنده دارتر از واقعیت و حتی بهتر از واقعیت باشند. اما هیچ کدام از اینها مانع از ارائه بهترین تصویر ممکن از حقیقت زندگی نمی شود.

انیمیشن خیره کننده استاپ موشن تیم برتون، معمایی علمی تخیلی، جدیدترین دیالوگ حساب شده مارتین مک دونا و فیلمی جدید از یکی از استادان سینما.

کالین فارل در بانشی های اینشیرین

Banshees of Inisherin (2022)

سامی به عنوان شخصیت اصلی The Fabelmans از قدرت دوربین می ترسد و متوجه می شود که چقدر می تواند باعث ناراحتی مردم شود. انسان ها سرشار از احساسات هستند و در میان همه این احساسات، غم و اندوه قدرت خاصی داشت. زیرا انواع افراد در بخش های خاصی از زندگی ضربه دردناک ناراحتی را با تمام وجود احساس می کنند. وقتی سامی فیبلمن غرق در غم و اندوه می شود، به قدرت سینما پی می برد. رسانه ای که می تواند هر تصویری را خلق کند و می تواند حقایقی را به مردم نشان دهد که خودشان هرگز در زندگی خود نمی توانند به این وضوح با چشم غیر مسلح ببینند.

بخوانید  پشتیبانی بازی Cities: Skylines 2 از ماد روی کنسول ها

انیمیشن عروس جسد ساخته تیم برتون با صدای جانی دپ

عروس جسد (2005)

نمی توان انکار کرد که در طول یک ماه گذشته، تعدادی از فیلم های موردانتظار سال 2022 را با کیفیت بالا اکران کرده ایم. به خصوص اگر آثار جدید را فیلمسازان دلسوز او ساخته باشند.

جزیره لعنتی Inshreen اصلا بانشی نداره. شاید آره. در هر صورت، مهم نیست.

ای کاش او انیمیشن های استاپ موشن بیشتری می ساخت. مجموعه Stainboy سه اثر کوتاه Frankenweenie و البته عروس مرده آثاری هستند که تیم برتون بزور به عنوان کارگردان آنها را به افراد علاقه مند به انیمیشن معرفی کرد. از زمانی که برتون، به عنوان داستان‌نویس و تهیه‌کننده کابوس قبل از کریسمس، با هنری سلیک برای خلق این اثر جاودانه همکاری کرد، سینمای استاپ‌موشن کم و بیش جادوی آن را تشخیص داد.

داستان درباره دو دوست است که یکی دیگر نمی خواهد با دیگری دوست شود. اصلاً، فیلم را از این نقطه شروع می کنیم. جایی که پارلیک در قرمز خانه کالوم را می زند اما با بی تفاوتی دوستش مواجه می شود. کالوم دیگر نمی خواهد با پارلیک دوست شود. این فقط مزخرف نیست و حتی وقتی به یکی از سکانس های عالی فیلم می رسید، نمی توان انکار کرد که بی رحمانه هم نیست. چرا کالوم نمی خواهد با پارلیک دوست شود؟ چرا از انجام کارهایی که شب ها روزمان را شاد می کند خسته شده ایم؟ چرا روند تکراری چند روزه گاهی قابل قبول و گاهی غیر قابل قبول به نظر می رسد؟ به کسی دوستمان چه می گوییم؟