چرا Xbox Game Pass برای توسعه دهندگان جذاب است، خواه فروش را آدمخوار کند یا خیر



Xbox Game Pass به سرعت در این صنعت جای گرفت و نشان دهنده یک تغییر استراتژیک برای مایکروسافت است که از یک عنصر کلیدی مدل سنتی رقابت کنسول ها اجتناب می کند: یعنی خرید مستقیم بازی. این سرویس اشتراک بوفه‌ای از بازی‌های خود مایکروسافت و همچنین توسعه‌دهندگان شخص ثالثی را که مایکروسافت برای میزبانی بازی‌هایش با آنها همکاری کرده است، ارائه می‌کند. اما این چه سودی برای توسعه دهندگان دارد؟

به این سوال پاسخ روشنی داده نشده است، به خصوص که به نظر می رسد پاسخ بین استودیوها متفاوت است و شرایط معاملات فاش نشده است. مایکروسافت دقیقاً نحوه انجام معاملات را مشخص نکرده است، اما نظرات توسعه دهندگان مختلف نشان می دهد که شرایط هر معامله را جداگانه تنظیم می کند. فیل اسپنسر رئیس ایکس باکس گفت لبه که پیشنهادات “همه جا” هستند. به نظر می‌رسد مایکروسافت اخیراً پذیرفته است که Game Pass می‌تواند فروش بازی‌ها را آدم‌خوار کند، اما سریعاً توضیح داد که با ناشران برای به حداکثر رساندن سود آنها به صورت فردی کار می‌کند و در عین حال جایی برای “خلاقیت و نوآوری” باقی می‌گذارد.

شما افراد زیادی را در صنعت نسبت به Game Pass مثبت تر از مایک رز، بنیانگذار ناشر مستقل No More Robots نخواهید یافت. او به طور علنی در مورد اینکه Game Pass چگونه به بازی های شرکت خودش کمک کرده است، صحبت کرد، اخیراً در جریان یک سخنرانی عمیق در GDC 2023. آن سخنرانی، با عنوان چرا گیم پاس را انتخاب کردم: دیگر ربات ها صحبت نمی کنند و مخاطبانش را برای بیایید باغ وحش بسازیم افزایش دهندبه سطح غیرمعمولی از جزئیات و اطلاعات در مورد مزایای متعدد قرار دادن Let’s Build A Zoo در Game Pass پرداخت.

رز گفت: اول و مهمتر از همه، قرار دادن یک بازی در Game Pass ریسک مالی پروژه را کاهش می دهد زیرا به جای اینکه منتظر نتیجه ارقام فروش باشیم، شرایط مالی از قبل توافق شده است. پایگاه بزرگ مشترکان Game Pass همچنین یک پایگاه پخش بزرگ را در زمان راه اندازی تضمین می کند، به این معنی که استودیو می تواند روی پشتیبانی از آن با محتوای پس از راه اندازی تمرکز کند. و این در نهایت به نفع استودیو خواهد بود، زیرا بسیاری از بازیکنانی که قبلاً بازی را به عنوان بخشی از اشتراک خود نمونه برداری می کنند، DLC خریداری می کنند. رز گفت که تقریباً چهار برابر تعداد افرادی که DLC Let’s Build a Zoo را خریداری کرده‌اند نسبت به بازی پایه است. در میان کسانی که بازی پایه را خریداری کردند، نرخ پیوست بالای غیرعادی این بسته را با DLC خریداری کردند، که او آن را به مصرف‌کنندگانی نسبت می‌دهد که می‌خواهند پس از انتشار بازی از گیم پاس، به DLC خریداری شده خود دسترسی داشته باشند. در نهایت، او گفت، بازیکنان Game Pass بازخوردهای زیادی را ارائه می دهند که می تواند برای توسعه دهندگان کوچکتر بسیار ارزشمند باشد.

بخوانید  Black Panther: Wakanda Forever Ending and Post-Credits Scene توضیح داده شد

رز به GameSpot گفت که وقتی استودیو یک بازی را در چندین پلتفرم با عرضه یک روزه روی Game Pass منتشر می‌کند، پایگاه پخش Xbox بسیار بیشتر از بقیه است. او گفت که معمولاً حداقل 80 درصد از گیمرها روی Xbox خواهند بود. رز در پاسخ به سوالی درباره اعتراف مایکروسافت به فروش آدمخوارانه، آن را به عوامل ناشناخته حدس و گمان نسبت می دهد.

او گفت: «از دیدگاه من، به عنوان کسی که عناوین زیادی را در Game Pass قرار داده است، تشخیص آن غیرممکن است. ما قطعاً عناوینی داشته‌ایم که با ورود به Game Pass فروش بهتری داشته‌اند، و عناوینی داشته‌ایم که پس از ورود به Game Pass یا خروج از Game Pass، هیچ تغییری در فروش آنها قبل از The Great Pass مشاهده نکردیم. با زاویه “Game Pass فروش را کانابالیزه می کند” این است که هیچ توسعه دهنده یا ناشر هیچ ایده ای ندارد اگر بازی خود را در ایکس باکس چند نسخه بفروشد. نمی کند راه اندازی در Game Pass. پس دقیقاً چگونه می‌توانید قاطعانه بگویید که این اتفاق می‌افتد؟»

دید مهم است، به خصوص که بازار بازی به طور فزاینده ای شلوغ می شود. با توجه دولتمرد، Steam حدود 10000 لیست بازی جدید در سال یا حدود 200 بازی در هفته اضافه می کند. انتخاب شدن به عنوان یکی از معدود بازی‌های Game Pass در هر ماه خاص، به‌ویژه به‌عنوان نسخه جدید، احتمال متمایز شدن آن را بیشتر می‌کند. رز گفت که برای شرکتی به اندازه No More Robots، مهمترین چیزهایی که Game Pass روی میز می آورد «پول و بازیکنان» است.

بخوانید  404: یافت نشد - GameSpot

ما به پول نیاز داریم تا مطمئن شویم توسعه‌دهندگانی که با آنها کار می‌کنیم پاداش خوبی برای کار سخت خود خواهند دید و سپس هجوم عظیم بازیکنانی که برای هر بازی دریافت می‌کنیم به این معنی است که شما تضمین می‌کنید که تعداد زیادی از مردم در مورد بازی شما صحبت کنند. رز گفت: برای موفقیت کوتاه مدت و بلند مدت هر عنوانی عالی است. “من تصور می کنم برای ناشری بسیار بزرگتر از ما، این کمی پیچیده تر است: آنها سرمایه گذارانی دارند که باید راضی کنند، معیارهایی برای دستیابی دارند، و بنابراین اشتراک ممکن است چندان ساده نباشد. برای ما، فقط: پول است. درسته؟بیا بریم

و در حالی که رز از طرفداران Game Pass است، او اذعان می کند که رقابت در فضای اشتراک در حال داغ شدن است. به نظر می رسد که سطوح جدید پلی استیشن پلاس در رقابت مستقیم با Game Pass هستند و قراردادهای انتشار روز اول را با نسخه های جدیدی مانند Tchia امضا می کنند. بنابراین در حالی که No More Robots با Game Pass موفقیت زیادی کسب کرد، Rose نیز به سمت PlayStation رفته است. این استودیو Descenders را روی پلی استیشن پلاس قرار داد که به گفته خودش صدها هزار بازیکن جدید نیز اضافه کرده است.

او گفت: “PS Plus عالی است، درست به اندازه Game Pass برای ما.” ما قطعاً دوست داریم در آینده عناوین بیشتری در آنجا کسب کنیم.»

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.