چرا نتفلیکس فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را حذف می کند؟

پاسخ بسیار ساده است. نتفلیکس به استودیوهای فیلم و تلویزیون پول می دهد تا مجوز محتوای آنها را در سراسر جهان صادر کنند، و این معاملات برای همیشه نیستند. نتفلیکس احتمالاً می‌خواهد تا جایی که ممکن است محتوای بیشتری را در دسترس نگه دارد، اما به دلیل موافقت‌نامه‌های مجوز، همیشه این امکان وجود ندارد. بنابراین، برخی از عناوین باید از کتابخانه نتفلیکس خارج شوند.

نتفلیکس یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین سرویس‌های استریم در جهان است که به خاطر نمایش‌های موفقش مانند Stranger Things و The Witcher و فیلم‌های اصلی مانند Extraction، The Irishman و بسیاری دیگر شناخته شده است. با این حال، هر از گاهی، نتفلیکس محتوا را از کتابخانه خود حذف می کند، اما چرا؟

همچنین شایان ذکر است که سایر سرویس‌های استریم مانند HBO Max و Peacock نیز به دلیل قراردادهای مجوز به طور مرتب محتوا را چرخش می‌دهند. همین امر در مورد خدمات اشتراک بازی های ویدیویی مانند Xbox Game Pass و PlayStation Plus نیز صدق می کند.

این عوامل در فرمول کلی نتفلیکس برای تصمیم گیری در مورد ادامه یا عدم اجازه دادن به یک نمایش یا رها کردن آن وارد می شود. همچنین ممکن است تعدادی از عوامل اضافی در فرمول وجود داشته باشد که نتفلیکس آنها را فاش نمی کند. به عنوان مثال، نتفلیکس برای حذف محتوایی که به نظر برخی بینندگان بحث برانگیز است، تحت فشار قرار گرفته است، مانند فیلم های ویژه دیو چاپل یا فیلم Cuties. نتفلیکس آنها را حذف نکرد، اما منطقی است که فرض کنیم نتفلیکس هنگام فکر کردن به برنامه‌های آینده، بحث‌ها و گفتمان‌های گسترده‌تری را درباره این برنامه‌ها و برنامه‌های مشابه در نظر می‌گیرد.

بخوانید  مایکروسافت: قیمت Game Pass پس از خرید اکتیویژن بلیزارد افزایش نخواهد یافت

نکته دیگری که در اینجا باید در نظر گرفت این است که کتابخانه های محتوای Netflix بسته به منطقه متفاوت است. اگر تا به حال به تعطیلات رفته اید و نتفلیکس را در کشور دیگری راه اندازی کرده اید، ممکن است متوجه شده باشید که زمان بندی محتوا می تواند متفاوت باشد. این به این دلیل است که نتفلیکس معاملات مجوز را برای محتوا منطقه به منطقه انجام می دهد.

در پستی در سایت خودنتفلیکس توضیح داد که وقتی قرارداد مجوز برای یک فیلم یا برنامه تلویزیونی به پایان می رسد، این شرکت موارد مختلفی را در نظر می گیرد. ابتدا، نتفلیکس باید تعیین کند که آیا حقوق موجود است یا خیر. اگر آنها برای گسترش در دسترس باشند، نتفلیکس محبوبیت یک نمایش، منطقه به منطقه، و همچنین هزینه یک قرارداد مجوز جدید را در نظر می گیرد.

برای اطلاعات بیشتر، خلاصه‌ای از GameSpot را در مورد چیزهای جدید در Netflix در دسامبر 2022، از جمله Glass Onion: A Knives Out Mystery، The Witcher: Blood Origin و موارد دیگر بررسی کنید.

زمانی که برنامه یا فیلمی قرار است از نتفلیکس خارج شود، صفحه برنامه زمان حذف آن را به بینندگان اطلاع می‌دهد تا قبل از ناپدید شدن، زمان زیادی برای تماشای آن داشته باشند. اگر قرار باشد سریال یا فیلمی ظرف یک ماه آینده از نتفلیکس خارج شود، نتفلیکس پیام «آخرین روز تماشا در نتفلیکس» را در صفحه محتوا در بالای صفحه نمایش می‌دهد.

برای محتوای خود نتفلیکس، سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی آن عموماً در همه مناطق در دسترس هستند و معمولاً حذف نمی‌شوند، اگرچه همیشه اینطور نیست. به عنوان مثال، اولین سریال نتفلیکس، Lilyhammer، در ماه نوامبر از نتفلیکس در ایالات متحده خارج شد.

بخوانید  بازی Xbox Cloud به یک ویژگی سخت مجهز شده است

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

همچنین چشم انداز رقابتی برای در نظر گرفتن وجود دارد. نتفلیکس در ابتدا حقوق نمایش های بسیار محبوبی مانند The Office و Friends را داشت، اما آنها کتابخانه نتفلیکس را ترک کردند و به خدماتی پیوستند که توسط شرکت های مادرشان اداره می شد. The Office اکنون از برنامه Peacock and Friends در حال پخش از HBO Max پخش می شود. باز هم، این فقط در مورد ایالات متحده صدق می کند.

از نظر هزینه مجوز، اگر نمایشی محبوب و مورد تقاضا باشد، مجوز دهنده می تواند از نتفلیکس بخواهد که برای تمدید قرارداد مبلغ بیشتری بپردازد. سپس نتفلیکس باید تعیین کند که آیا یک معامله جدید با نرخ بالاتر ارزش سرمایه گذاری خود را دارد یا خیر.