پیشنهاد CMA به مایکروسافت برای حذف تعرفه ها از قرارداد خرید Activision Blizzard

ایکس باکس و پلی استیشن در حال حاضر در رقابت تنگاتنگی هستند و دسترسی به مهم ترین محتوای موجود در بازار، مانند Call of Duty، بخش مهمی از این رقابت است. کاهش این رقابت بین مایکروسافت و سونی می تواند همه بازیکنان را به این رقابت سوق دهد. قیمت‌های بالاتر، خلاقیت کمتر، کیفیت پایین‌تر و خدمات ضعیف‌تر روی کنسول‌ها در طول زمان.»

شخصیت های اکتیویژن بلیزارد

ناظر بریتانیا در ادامه توضیح داد که مایکروسافت تعهد خود را مبنی بر حفظ Call of Duty در پلتفرم های رقیب مانند پلی استیشن و نینتندو اعلام کرده است و CMA تعهد مایکروسافت را در نظر گرفته است، اما راه حل بهتری را ترجیح می دهد. ساختاری، مانند حذف Activision. یا سری کلاف باید وظیفه این معامله را انتخاب کند تا روند اجرای آن با چالش کمتر و سرعت بیشتری انجام شود.

نمایی از بازی Overwatch 2

مارتین کولمن، رئیس هیئت کارشناسی مستقل فاز دوم CMA، توضیح داد: “تخمین زده می شود که حدود 45 میلیون گیمر در بریتانیا وجود دارد و تعداد افراد در بریتانیا بیشتر است. متحد از هر نوع سرگرمی دیگری مانند موسیقی، فیلم، تلویزیون و کتاب، هزینه بازی ها را می پردازند. رقابت شدید بین ایکس باکس و پلی استیشن در 20 سال گذشته بازار بازی های کنسول ها را متحول کرده است. تحولات هیجان انگیز در بازی های ابری به گیمرها حق انتخاب بیشتری می دهد.

سازمان CMA توضیح داد که به عنوان بخشی از تحقیقات خود، مستقیماً با مدیران ارشد مایکروسافت و اکتیویژن صحبت کرده و بیش از سه میلیون سند داخلی این دو شرکت را تجزیه و تحلیل کرده است. این سازمان همچنین یک نظرسنجی مستقل از گیمرهای بریتانیایی انجام داد و شواهدی را از طیف وسیعی از کنسول‌ها و سایر ارائه‌دهندگان بازی و صاحبان پلتفرم‌های بازی ابری جمع‌آوری کرد.

CMA در ادامه توضیح داد که شواهدی که در اختیار دارد، از جمله داده‌هایی درباره لذت بردن مشتریان از آن در روند عادی کسب‌وکار، نشان می‌دهد که مایکروسافت در حال بررسی انحصار بازی‌های Activision برای کنسول‌های خود یا انتشار آن‌ها در شرایط نابرابر در پلتفرم پلی‌استیشن است. از نظر تجاری سودمند است. این سازمان افزود:

بخوانید  Xbox Game Pass به زودی بازی های بیشتری را از دست می دهد

یکی از شخصیت های بازی World of Warcraft

علاوه بر این، سازمان CMA معتقد است که سری Call of Duty و سایر فرنچایزها برای رشد صنعت استریم بازی های ابری مهم خواهند بود و مایکروسافت می تواند با اعطای این بازی ها به سرویس خود. cloud، رقبا را از این عرصه حذف کند. با اعلام این بیانیه از سوی ناظر بریتانیا، اکنون می توان گفت که سه ناظر بزرگ در ایالات متحده، اروپا و بریتانیا نگرانی های خود را در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت به مبلغ 69 میلیارد دلار اعلام کرده اند.

تصاحب احتمالی مایکروسافت بر اکتیویژن بلیزارد به عنوان بزرگترین معامله صنعت بازی تا به امروز تلقی می شود و تاکنون با مخالفت شدید سونی و ابراز نگرانی از سوی نهادها مواجه شده است.ناظران رقابت اروپایی، آمریکایی و بریتانیایی. هفته گذشته اتحادیه اروپا با صدور اطلاعیه ای به مایکروسافت نسبت به معامله 69 میلیارد دلاری ابراز نگرانی کرد. طبق گزارش اخیر نیویورک تایمز، مایکروسافت معتقد است که ناظر بریتانیا و کمیسیون اروپا آماده دریافت راه حل های احتمالی هستند و امیدوار است که آنها را متقاعد کند که تعهدات پیشنهادی را بپذیرند و خرید را تأیید کنند.

در همین حال، سازمان CMA پیشنهاد کرده است که جدا کردن برخی از نکات اکتیویژن بلیزارد از این معامله می‌تواند راه‌حلی برای مایکروسافت برای کسب موافقت برای خرید باشد. در واقع، CMA پیشنهاد کرد که کالاف دیوتی، اکتیویژن و بلیزارد به عنوان سه طرف جداگانه در این معامله در نظر گرفته شوند و مایکروسافت برای خرید هر یک از آنها به طور جداگانه مذاکره کند.

حدود 75 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی عمومی CMA موافق بودند که این معامله برای رقابت در بازار بازی های بریتانیا خوب است. دسترسی 100% به چمدان خدماتی به چه معناست؟ وقتی می گوییم همه چیز برابر خواهد شد، منظور دقیقاً 10 سال برابری در دریافت محتوا، قیمت، ویژگی ها، کیفیت و گیم پلی است.

بخوانید  33 فیلم و برنامه تلویزیونی شکست خورده مارول که (آرزو می کنید) را فراموش کرده اید

تحلیلگران پیش بینی می کنند که اگر مایکروسافت بتواند سازمان های اروپایی را متقاعد کند، شانس بیشتری برای دستیابی به توافق با FTC خواهد داشت. اما باید در نظر داشت که این سه سازمان مهم کنترلی می توانند در هر لحظه به یکدیگر فشار بیاورند و نظر دیگران را در این مورد تغییر دهند.

اخیراً، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) نظر موقت خود را در مورد خرید پیشنهادی مایکروسافت از Activision Blizzard صادر کرده و پیشنهاد کرده است که سری Call of Duty از این معامله حذف شود. پس از یک تحقیق پنج ماهه، تنظیم کننده رقابت بریتانیا گفت که به طور آزمایشی به این نتیجه رسیده است که خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت می تواند رقابت در صنعت بازی را کاهش دهد و منجر به قیمت های بالاتر، انتخاب کمتر یا نوآوری کمتر برای بازیکنان بریتانیا شود.

وظیفه ما این است که اطمینان حاصل کنیم که بازیکنان بریتانیا در آتش متقابل این معاملات جهانی گرفتار نمی شوند، که در طول زمان می تواند به رقابت آسیب برساند و منجر به قیمت های بالاتر، انتخاب کمتر یا فقدان «نوآوری» شود. ما به طور آزمایشی دریافتیم که ممکن است در این مورد چنین باشد. ما همچنین امروز توضیحی را برای کسب‌وکارهای هر دو طرف ارسال کرده‌ایم تا نشان دهیم نگرانی‌های ما چگونه می‌تواند حل شود و از نظرات آنها و هر پیشنهاد جایگزینی که بخواهند ارائه کنند استقبال می‌کنیم.»

می توانید نظرات خود را در مورد آخرین اخبار دنیای بازی با تیم یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این، AMC توضیح داد که هر راه حل عملی دیگری را که توسط مایکروسافت یا سایر شرکت های علاقه مند ارائه شود که ممکن است در رفع نگرانی های AMC موثر باشد، در نظر خواهد گرفت. اکنون CMA از طرفین توافقنامه، مایکروسافت و اکتیویژن خواسته است تا راه حل ها و پاسخ های خود را برای بررسی پیش نویس اعلامیه سازمان ارائه کنند. این موسسه بریتانیایی در ادامه اعلام کرده است که رای نهایی خود را در تاریخ 6 می 1402 (26 آوریل 2023) ارائه خواهد کرد.

بخوانید  Determining Dead Island 2 Playtime

علاوه بر این، ریما علیلی، معاون مایکروسافت و مشاور عمومی، در بیانیه ای در رابطه با بیانیه های CMA توضیح داد: “ما متعهد به ارائه راه حل های موثر و ساده برای رفع نگرانی های سازمان CMA هستیم. علاوه بر فعال سازی طولانی مدت، 100 ٪ دسترسی ثابت به سری Call of Duty در سراسر سونی، نینتندو، استیم و سایر پلتفرم‌ها، تعهد ما مزایای این قرارداد را برای بازیکنان و توسعه‌دهندگان حفظ می‌کند و رقابت را در بازار افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، Activision Blizzard در بیانیه خود گفت: “اینها یافته های موقتی هستند؛ این به این معنی است که AMC نگرانی های خود را به صورت کتبی بیان کرده است و هر دو طرف معامله فرصتی برای رسیدگی به آنها داشته اند. ما امیدواریم تا ماه آوریل به آنها رسیدگی کنیم. به CMA کمک کنید تا در مورد کسب و کار ما بیشتر بیاموزد و اطمینان حاصل کند که می تواند به طور موثر در ماموریت خود برای ایجاد یک محیط تجاری که در آن بازیکنان از انتخاب های عالی و معاملات منصفانه اطمینان داشته باشند، نوآوری و پیشرفت ایجاد می شود و در نهایت کل اقتصاد بریتانیا را تجربه خواهد کرد، رقابت کند. رشد مولد و پایدار

سازمان CMA در نظر اولیه خود ادعا می کند که خرید برنامه ریزی شده اکتیویژن بلیزارد تأثیر منفی بر بازار خدمات بازی ابری و عرضه کنسول های بازی خواهد داشت. علاوه بر این، این سازمان بر این باور است که مایکروسافت با انجام این خرید، رقابتی را که در آینده در بازار بازی های ابری بریتانیا با آن مواجه خواهد شد، به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

سازمان بریتانیایی CMA به مایکروسافت پیشنهاد کرده است که Call of Duty را از این قرارداد حذف کند تا روند تایید خرید اکتیویژن بلیزارد تسهیل شود.

Ghost in Call of Duty Modern Warfare 2