پلی استیشن 5، پرفروش ترین کنسول آوریل 2023 در بریتانیا

طبق آمار اعلام شده توسط GfK، کنسول نینتندو سوییچ به لطف انتشار نسخه ویژه ای از Old Switch با طراحی Zelda: Tears of the Kingdom شاهد افزایش فروش خود در انگلستان بود. نسبت به اسفند ماه فروش این کنسول 26 درصد افزایش و در مقایسه با آوریل 2022، فروش آن 30 درصد افزایش یافته است.

با وجود این جهش در فروش سوییچ، پلی استیشن 5 همچنان پرفروش‌ترین کنسول بریتانیا در ماه آوریل است. البته نمی توان گفت که هیچ کنسولی فروش بالایی را ثبت نکرده است. زیرا علیرغم درصد بالاتر، فروش PS5 نسبت به مارس 35 درصد کاهش یافته است. البته فروش آن نسبت به فروردین ماه سال قبل 15 درصد افزایش یافته بود.

با وجود افزایش فروش نینتندو سوییچ به لطف نسخه ویژه Zelda، پلی استیشن 5 همچنان پرفروش‌ترین کنسول بریتانیا در آوریل 2023 بود.

به طور مشابه، فروش Xbox Series X Xbox Series S در ماه آوریل نسبت به ماه قبل 32% کاهش داشت. اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد بیشتر است. به طور کلی، تقریباً 111000 کنسول در ماه آوریل در بریتانیا فروخته شد که 20 درصد نسبت به مارس و 20 درصد بیشتر از آوریل 2022 کاهش داشته است.

در بخش نرم‌افزار، ارقام GSD نشان می‌دهد که ۲.۲ میلیون بازی برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی در ماه آوریل در بریتانیا فروخته شده است که شامل تمام فروش‌های فیزیکی و بیشتر فروش دیجیتالی با استثناهایی مانند فروش دیجیتالی عناوین نینتندو می‌شود. پرفروش‌ترین بازی این ماه Star Wars Jedi: Survivor بود که 30 درصد بیشتر از نسخه قبلی خود Fallen Order در بریتانیا فروخت.

بخوانید  معرفی سریال ژیگولو آمریکایی بی گناه در زندان برای سال ها!

دومین بازی در نمودار ماهانه بریتانیا Dead Island 2 است. اما مجموع فروش بازی برای این ماه 8 درصد کمتر از آوریل 2022 است که تا حدی به دلیل موفقیت آوریل سال گذشته به لطف Lego Star Wars: The Skywalker Saga است.