پشتیبانی مدیرعامل Take-Two از خریداری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

از شروع مسئله‌ی خریداری شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت زمان زیادی می‌گذرد، اما به نظر می‌رسد که اخبار مربوط‌به آن تمامی ندارد. همان گونه که انتظار می‌رود، معامله‌ای با این حجم از اهمیت توسط سازمان‌های تنظیم‌کننده‌ی مقررات به موشکافانه‌ترین شکل ممکن بررسی می‌شود تا نتیجه‌ی نهایی مشخص شود.

می‌توان آن را اینگونه بیان کرد که به‌شکلی در حال رقابت با همه هستیم، اما از نگاهی دیگر با هیچ‌چیز [خاصی] رقابت نمی‌کنیم. شما نمی‌توانید یکی از آثار ما را با اثری دیگر جایگزین کنید».

البته تمامی افراد و شرکت‌های حوزه‌ی گیم به تضعیف رقابت پس از تکمیل این معامله‌ی ۶۸.۷ میلیارد دلاری در این صنعت پول‌ساز اعتقاد ندارند. استراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت تیک-تو یکی از این افراد است و به‌عقیده‌ی او خریداری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت برای صنعت گیم مفید خواهد بود.

خریداری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

من معتقدم که همه‌ی ما در یک جهت حرکت می‌کنیم. صنعت گیم در تضاد با تجارت کالاهای قابل معاوضه است و هر اثر روی پای خود می‌ایستد. پس می‌توان گفت هیچ بازی در حال رقابت مستقیم با هیچ بازی دیگری نیست، اما به‌شیوه‌ی خود [حوزه‌ای] بسیار رقابتی است.

«ما با قطعیت کامل اعتقاد داریم که این [معامله] برای مایکروسافت و صنعت [گیم] مفید خواهد بود. این صعنت از بخش‌های بسیار فراوانی تشکیل شده است و روش‌های مختلفی برای ابراز خلاقیت در آن وجود دارد. مایکروسافت یکی از دوستان و متحدین ما است و اگر این [معامله] باعث تقویت آن‌ها شود، معتقدیم که برای ما نیز خوب است.

در حال حاضر سازمان‌های مختلفی همانند شورا اجرایی دفاع اقتصادی (CADE) برزیل موافقت خود را با این معامله اعلام کرده‌اند و سازمان‌هایی مانند سازمان رقابت و بازار (CMA) بریتانیا مشغول بررسی دقیق اثرات تکمیل این معامله بر تضعیف رقابت در بازار هستند و تا ماه‌های آینده تصمیم نهایی خود را اعلام نمی‌کنند.

بخوانید  بزرگترین بازی های منتشر شده در ژوئن 2023

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس مدتی پیش اعلام کرده بود که قراردادی امضاشده را با مضمون تعهد به باقی ماندن سری بازی Call of Duty روی کنسول‌های پلی استیشن تا چند سال پس از اتمام قرارداد فعلی سونی با اکتیویژن (سال ۲۰۲۵ میلادی) را به این شرکت ژاپنی تحویل داده است. جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن در واکنش به این پیشنهاد در بیانیه‌ای عمومی از مدت‌زمان سه‌ساله‌ی بیان‌شده در این معاهده انتقاد کرد و آن را از بسیاری جهات ناکافی خواند.



منبع استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two عقیده دارد تکمیل معامله‌ی اکتیویژن بلیزارد به نفع صنعت گیم خواهد بود.

درنهایت اگر [مایکروسافت] به فکر استحکام و قدرت بیشتر در کسب‌وکار خود باشد، باید موفق‌ترین دارایی‌های [این صعنت] را در اختیار داشته باشد. اگر مصرف‌کنندگان به‌دنبال خریداری محصولات ما باشند و مایکروسافت در این معامله دخیل، شریک یا همکار نباشد، برای او بد خواهد بود.

استراوس زلنیک / Strauss Zelnick مدیرعامل Take-Two

زلنیک در طول گفت‌وگویی ویژه (ضبط شده توسط وب‌سایت TheWarp و رونوشت‌شده توسط رسانه VGC) از حوزه‌های متعدد صنعت بازی‌سازی و توانایی اعمال خلاقیت در آن سخن گفت:

معامله‌ی عظیم و جنجال‌برانگیز اکتیویژن بلیزارد در ماه‌های گذشته با موانع مختلفی روبه‌رو بوده است. سونی به‌منظور حفظ منافع خود با این معامله مخالفت کرد و به احتمال انحصاری شدن تمامی آثار این شرکت بزرگ آمریکایی برای پلتفرم ایکس باکس اشاره کرده است. از طرفی مایکروسافت از تکمیل این معامله بسیار مطمئن است.