پرچم های مخفی و فعال نسخه اندروید گوگل کروم

اگر ظرف یک هفته مقاله را نخوانید، Chrome بعد از یک هفته به شما یادآوری می‌کند که مقاله‌ای را برای خواندن ذخیره کرده‌اید. این ویژگی همچنین مقالات ذخیره شده خودکار را برای خواندن آفلاین در دسترس قرار می دهد.

تم تاریک هوشمند

در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از این ویژگی ها و نحوه استفاده از آنها بپردازیم، اما قبل از پرداختن به این موضوع لازم است به این نکته توجه کنیم که تمامی پارامترهایی که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، بخشی از تست کروم (پرچم) که از نظر فنی هنوز به طور کامل برای استفاده عموم توسعه نیافته است و برخی هنوز در دست توسعه هستند. مرحله آزمایشی زندگي كردن. پرچم‌ها در مرورگر کروم ویژگی‌های آزمایشی هستند که به‌طور پیش‌فرض فعال نیستند و برای فعال کردن آن‌ها باید به chrome://flags ادامه دهید و هر کدام را به صورت دستی فعال کنید.

گزارش واکنش 1

گزارش اسکرین شات 1

  • پس از راه اندازی مجدد مرورگر، یک صفحه وب، هر صفحه ای را باز کنید و از منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای کروم، اشتراک گذاری را انتخاب کنید. حال با لمس کلمه Screenshot که در پنل کوچک پایین صفحه نمایش داده می شود، ابزاری به نام Shape برای اعمال تغییرات در اختیار کاربر قرار می گیرد. با استفاده از این ابزار می‌توانید بخش‌هایی را که می‌خواهید با هر نوع کادر، دایره یا فلش به رنگی که می‌خواهید تقسیم کنید، مشخص کنید.

اگرچه ویرایشگر پیش فرض اسکرین شات اندروید به کاربر این امکان را می دهد که به راحتی روی هر اسکرین شات بنویسد و یک خط یا دایره اضافه کند، اما راه آسان تری برای جلب توجه طرف مقابل وجود دارد. می توانید یک جعبه یا یک دایره مرتب با ظاهری حرفه ای یا یک فلاش را در قسمت خاصی تنظیم کنید تا بدون وقفه یا تاخیر اسکرین شات مورد نظر را با تغییرات دلخواه به اشتراک بگذارید. برای انجام این کار، کافی است مراحل زیر را از آدرس Chrome://flags طی کنید:

  • عبارت Screenshots را در کادر جستجو تایپ کنید و عنوان Screenshots for Android V2 را انتخاب کنید. تنظیمات این ویژگی را از Off به On تغییر دهید، سپس روی دکمه آبی رنگ Relaunch در پایین صفحه ضربه بزنید.

اگر همیشه تب های زیادی در مرورگر کروم خود باز دارید و می خواهید خواندن برخی از آنها را به زمان دیگری موکول کنید، این ویژگی قطعا به کارتان خواهد آمد. پرچمی که در این قسمت معرفی می کنیم یک سیستم هوشمند برای آن است ذخیره سازی منظم محتوا این دقیقاً در مرورگر اندروید شما وجود دارد، که به شما یادآوری می کند در صورت فراموش کردن آنها را بخوانید. برای استفاده از این ویژگی، read later را در کادر جستجوی chrome://flags تایپ کنید.

بخوانید  بازی اکشن و جهان باز Black Panther در دست توسعه است

پس از فعال کردن این ویژگی و راه اندازی مجدد مرورگر، به هر وب سایتی که دوست دارید بروید، گزینه Share را از منوی اصلی کروم انتخاب کنید و بر روی ویژگی جدید Add Emotion ضربه بزنید. ایموجی مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس از انگشتان خود برای حرکت، تغییر اندازه و حتی کپی کردن آن استفاده کنید.

قابلیت اسکرول هموار قابلیتی است که اسکرول و پیمایش در صفحات وب را برای کاربر روان‌تر می‌کند و باعث می‌شود کاربر هنگام وبگردی سرعت مرورگر را سریع‌تر احساس کند. البته این ویژگی روی عملکرد مرورگرهای بسیار کند تاثیری ندارد و فقط می تواند کمی آنها را روانتر کند.

این پرچم‌ها برای کاربرانی هستند که می‌خواهند ویژگی‌های آزمایشی Chrome را قبل از عموم ببینند، و از آنجایی که هنوز در حال توسعه هستند، دائماً در حال تغییر هستند، بنابراین ممکن است برخی از تنظیمات فهرست‌شده در اینجا با این من مغایرت داشته باشند. قبلاً آن را توصیف کرده ام، متفاوت به نظر می رسد یا حتی در آینده ای نه چندان دور ناپدید می شود.

ضبط هوشمندتر از صفحه نمایش

به دنبال ویژگی به نام Reading List باشید و تنظیمات آن را از Default به On (با آیتم منوی برنامه) تغییر دهید، سپس ویژگی بعدی Play Reminder Notification Later را در همان نتایج پیدا کنید و تنظیمات آن را به On تغییر دهید.

یکی از ویژگی‌های پنهان نسخه اندروید مرورگر کروم می‌تواند بارگذاری صفحه وب را تا حدود 5 درصد در هنگام مرور وب بهبود بخشد. برای استفاده از این ویژگی کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

گزارش واکنش دو

اسکرین شات پرچم 2

اسکرین شات های نامحدود

تعداد طرفداران تم تیره در بین کاربران اندروید کم نیست و بسیاری از ما ترجیح می دهیم از این حالت استفاده کنیم، به خصوص در پایان روز یا در محیط های کم نور؛ با این حال، تغییر تم گوشی از روشن به تاریک لزوماً به طور خودکار در همه وب سایت ها اعمال نمی شود و برخی از آنها حتی با فعال شدن تم تاریک روشن می مانند و با فضای نرم ارائه شده توسط سایر قسمت های اندروید مطابقت ندارند. عملکردی که در زیر معرفی می کنیم راه حلی برای حل این ناهماهنگی است.

در مورد اسکرین شات ها، چیزی که ممکن است کاربر را آزار دهد محدودیت در گرفتن اسکرین شات است در حالت ناشناس کروم (ناشناس) حتی با وجود اینکه می‌توانید از حالت ناشناس کروم اسکرین شات بگیرید، خروجی تصویر همچنان سیاه و سفید است و محتوایی ندارد. یکی از ویژگی های مخفی نسخه پرچمدار اندروید کروم که به کاربر اجازه می دهد از هر صفحه ای در هر حالتی اسکرین شات بگیرد. برای استفاده از این ویژگی در Chrome://flags، مراحل زیر را دنبال کنید:

بخوانید  نامزدهای بهترین موسیقی متن بازی در مراسم گرمی ۲۰۲۴ با حضور بازی‌های بزرگ

پرچم ها و ویژگی های نشان داده شده در زیر ممکن است در آینده ای نه چندان دور به طور رسمی معرفی شوند. اما در حال حاضر در مرحله آزمایشی هستند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در میان پرچم‌های کروم مشاهده می‌شود، امکان افزودن ایموجی به اسکرین شات و تبدیل آن به فایل GIF است. این ویژگی و افزودن واکنش به هر تصویر برای جلوه بیشتر می تواند به انتقال بهتر محتوا به گیرنده این فایل کمک کند. برای استفاده از آن، فقط کلمه Reactions را در آدرس Chrome://flags تایپ کنید، سپس یک ویژگی به نام (Light Reactions (Android) را انتخاب کنید.

یکی دیگر از ویژگی های پنهان و کاربردی نسخه اندروید مرورگر کروم، پرچم گذاری است که سرعت دانلود را در مرورگر افزایش می دهد. این پرچم با ارائه دانلود موازی برای کروم، فایل دریافتی را به قسمت های مختلف تقسیم می کند و آنها را به طور همزمان دانلود می کند. البته کارکرد پرچم دانلود موازی همیشه بستگی به سرعت شبکه کاربر دارد و نباید انتظار معجزه داشت.

در برنامه مرورگر Chrome، به chrome://flags بروید و Experimental QUIC Protocol را در قسمت جستجو تایپ کنید. یک ویژگی با این نام ظاهر می شود، پس از انتخاب و فعال سازی، مرورگر خود را ببندید و مجددا راه اندازی کنید. اکنون متوجه خواهید شد که صفحات هنگام مرور وب سریعتر بارگذاری می شوند. همچنین، اگر از یوتیوب در زمانی که این ویژگی فعال است استفاده کنید، بافرها 30 درصد کمتر می شوند.

پیمایش صاف

امروزه گوگل کروم بدون شک یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین مرورگرهای وب و موبایل است. این مرورگر به صورت پیش فرض در اکثر گوشی های اندرویدی ارائه می شود و امکان جستجوی آنلاین سریع و بدون دردسر را در اختیار کاربر قرار می دهد. این برنامه دارای ویژگی های پنهان بسیاری برای کاربران اندرویدی است که کشف آنها به راحتی می تواند تجربه مرور وب را بهبود بخشد.

مقاله مرتبط:

سپس، روی نماد علامت چک در گوشه سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید و خروجی را به عنوان یک فایل GIF ذخیره کنید یا آن را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید.

افزایش سرعت وبگردی

پرچم شتاب

نشانگر حالت تاریک

برای استفاده از این ویژگی، در کادر جستجوی Chrome://flags، Parallel را تایپ کنید و پس از فعال سازی و راه اندازی مجدد مرورگر کروم، از سرعت دانلود بالاتر لذت ببرید.

بخوانید  25 بهترین بازی Steam Deck برای بازی در حال حاضر

پرچم های فعال را بررسی کنید و آنها را غیرفعال کنید

پرچم خواندن بعدا

پرچم پیمایش صاف

پرچم های کروم

پرچم دوم بعدا خوانده شد

نشانگر مرور خصوصی

عبارت Incognito را در کادر جستجو تایپ کنید و ویژگی به نام ناشناس Screenshot را انتخاب کنید. تنظیمات آن را از Default به Enabled تغییر دهید و روی دکمه Relaunch در پایین صفحه ضربه بزنید. اکنون می توانید هر زمان که بخواهید با خیال راحت از محتوای حالت ناشناس مرورگر کروم عکس بگیرید.

ذخیره سازی محتوا هوشمندتر

برای بسیاری از ما، بارها پیش آمده که می‌خواستیم یک اسکرین شات را با کسی به اشتراک بگذاریم، و اغلب اطلاعاتی در آن اسکرین‌شات‌ها وجود دارد، مانند قسمت خاصی از یک صفحه وب یا بخشی از متنی که می‌خواهیم آن را ترسیم کنیم. توجه طرف مقابل به

یکی از مشکلات پرچم‌های مرورگر کروم ممکن است این باشد که تشخیص اینکه کدام پرچم‌ها فعال هستند آسان نیست. بیشتر پرچم‌های فعال در بالای صفحه اصلی Chrome://flags قرار دارند، اما هیچ راه آسانی برای تعیین وضعیت بقیه وجود ندارد. اگر وضعیت پرچم را تغییر نداده‌اید، به احتمال زیاد غیرفعال است، و اگر با فعال کردن پرچم با عملکرد مرورگر کروم مشکل دارید، می‌توانید آن را به حالت پیش‌فرض بازنشانی کنید یا آن را غیرفعال کنید. اگر می خواهید تمام تغییرات ایجاد شده در قسمت Flags را لغو کنید، دکمه ای در بالای این صفحه برای بازنشانی همه تغییرات (Reset all) وجود دارد.

در نوار آدرس Chrome://flags، Smooth را تایپ کنید؛ Smooth Scrolling را انتخاب کنید و آن را روشن کنید (Enabled) و مرورگر را مجددا راه اندازی کنید تا از پیمایش روان لذت ببرید.

دانلود موازی برای سرعت بالاتر

مجدداً در قسمت جستجوی آدرس Chrome://flags، Dark را تایپ کنید و در تنظیمات Themes به دنبال ویژگی به نام Darken websites بگردید و تنظیمات آن را از Default به Enabled تغییر دهید. پس از راه اندازی مجدد و راه اندازی مجدد مرورگر کروم، هر وب سایت دیگری را باز کنید و به طور جادویی با یک تم تیره ظاهر می شود.

یک ایموجی اضافه کنید

در نهایت، روی دکمه Relaunch در پایین صفحه ضربه بزنید. اکنون وقتی مرورگر کروم دوباره بارگیری می شود، می توانید هر مقاله ای را در هر وب سایتی که دوست دارید باز کنید. روی نماد منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای کروم ضربه بزنید و افزودن به لیست خواندن را انتخاب کنید تا این مقاله ذخیره شود تا بعداً در بخش Bookmaks بخوانید.

نشانگر دانلود موازی