پردازنده پاور استار چینی در واقع یک پردازنده اینتل است که با نام تجاری تغییر یافته است

بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده از پایگاه داده بنچمارک Geekbench، پردازنده جدید PowerLeader PowerStar P3-01105 در واقع بر پایه سیلیکون اینتل ساخته شده است. در واقع، آن CPU نام دیگری دارد، اما زیر آن هیت سینک تغییر نام یافته همان پردازنده نسل دهم اینتل Comet Lake است.

داده‌های بنچمارک Geekbench نشان می‌دهد که پردازنده‌های جدید چینی PowerStar P3-01105 در واقع از همان تراشه Core i5 نسل دهم اینتل با برندی متفاوت استفاده می‌کنند.

مشخصات Core i5-10105 در نتایج بنچمارک PowerStar P3-01105

شرکت پاور استار این شرکت قصد دارد 1.5 میلیون از این تراشه ها را بفروشد، اما مشخص نیست که آیا فروش پردازنده های اینتل در این رقم لحاظ شده است یا خیر. اگر چنین باشد، می توان فرض کرد که هدف گذاری است پاور استار تحقق یابد. برنامه فروش این شرکت فروش این تراشه ها تنها از طریق سیستم های کامل است. بنابراین برنامه ریزی برای فروش تراشه های PowerStar به طور مستقل وجود ندارد.

پردازنده PSTAR P3-01105 از چهار هسته با فرکانس 3.7 گیگاهرتز تشکیل شده که در حالت بوست به 4.4 گیگاهرتز می رسد. این پردازنده 6 مگابایت حافظه نهان L3 و 65 وات TDP دارد. مشخصات و عملکرد آن نیز برابر با پردازنده نسل دهم اینتل Core i3 است.

البته با توجه به مشخصات و شباهت نام این دو پردازنده، قبل از اثبات آن، احتمالاً PowerStar P3-01105 همان پردازنده Core i5-10105 نیز فرض می شد. اما اکنون بر اساس داده‌های Geekbench، شناسه خانواده CPU Comet Lake در این CPU است تشخیص داده شده است.

بخوانید  نمایشگر قابل حمل Xbox Series S 20 درصد تخفیف در Prime Day دارد