پرداخت هزینه تغییر بسته‌بندی RTX 4080 12GB توسط انویدیا

بسته بندی مدل کاستوم RTX 4080 12GB

جا دارد به این نکته اشاره کنیم که لغو کارت گرافیک RTX 4080 12GB تنها تصمیم لحظه‌ی آخری انویدیا به شمار نمی‌آید. انویدیا در نسل قبل تصمیم داشت کارت گرافیک RTX 3080 Ti را با ۲۰ گیگابایت حافظه گرافیکی به بازار عرضه کند، اما درنهایت تصمیم گرفت که این مدل را با ۱۲ گیگابایت حافظه VRAM به‌دست مشتری‌ها برساند.

بسته بندی RTX 4080 12GB

شرکای تجاری انویدیا تأیید کردند که این شرکت مایل است تا هزینه تغییر بسته‌بندی کارت گرافیک RTX 4080 12GB را بعد از لغو عرضه‌ی این مدل به آن‌ها بپردازد.

بسیاری از تولیدکنندگان کارت گرافیک RTX 4080 12GB از قبل اقدام به تولید این محصولات و پر کردن انبارهای خود برای عرضه به بازار کردند. حالا انویدیا به آن‌ها اطمینان داده که هزینه‌ی تغییر عقیده خود را می‌پردازد.

هزینه تغییر RTX 3080 Ti 20GB به نسخه ۱۲ گیگابایتی قاعدتا باید بیشتر از قضیه‌ی RTX 4080 12GB باشد. چرا که در مورد آن محصول باید حجم حافظه گرافیکی آن نیز تغییر می‌کند؛ درحالی‌که انتظار می‌رود در مورد RTX 4080، تغییرات بسیار جزئی باشند.



منبع

بااین‌حال چند ماه بعد کارت گرافیک RTX 3080 Ti 20GB در بازار روسیه مشاهده شد که نشان می‌دهد نه‌تنها چنین مدلی توسط انویدیا برنامه‌ریزی شده بود، بلکه برخی شرکای تجاری این شرکت نیز اقدام به تولید کارت گرافیک خود بر پایه مشخصات اولیه‌ی آن کرده بودند.

وبسایت Gamers Nexus گزارش داده که حداقل دو شرکت از میان تولیدکنندگان AIB کارت‌های گرافیک انویدیا تأیید کردند که این شرکت مایل است تا هزینه تغییر بسته‌بندی مدل‌های کاستوم کارت گرافیک GeForce RTX 4080 12GB را پرداخت کند؛ باتوجه‌به تصمیم شرکت Nvidia برای لغو عرضه‌ی این محصول.

بخوانید  تماشا کنید: داستان غم انگیز و عجیب زیردریایی تایتان; از صفحه بازی گرفته تا پیش بینی های سیمپسون ها

هزینه نیروی کار زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم این محصولات که پیش از این بسته‌بندی شده و آماده عرضه به بازار شدند، حالا باید از بسته‌بندی بیرون بیایند و بعد از تغییر استیکرهای سریال محصول و حتی تغییر بایوس GPU دوباره فرایند بسته‌بندی را پشت سر بگذارند. این کار به نیروی زیادی احتیاج دارد که محدود به بسته‌بندی مجدد آن نمی‌شود.

انویدیا به این شرکت‌ها اعلام کرده که این پکیج‌ها باید جمع‌آوری شوند و از بین بروند. این جعبه‌ها نباید برای نسخه نهایی محصولات آن‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. اینطور به نظر می‌رسد که انویدیا می‌خواهد فراموش کند که اصلا زمانی چنین محصولی وجود داشته است. با وجود پرداخت هزینه تغییر لیبل این کارت‌ها به RTX 4070 یا 4070Ti هنوز مشخص نیست که آیا انویدیا سایر هزینه‌های جانبی این اقدام از جمله نیروی کار را می‌پردازد یا نه.