واکنش منتقدان به سریال The Last of Us

داستان این سریال 20 سال پس از نابودی تمدن می گذرد. جول استخدام می شود تا دختر 14 ساله ای به نام الی را از منطقه قرنطینه خارج کند و به مقصد برساند.

واریته دانیل داداریو

Bijou عمیقاً در فکر در سریال HBO The Last of Us

این مجموعه فقط یک پیشرفت غیرمنتظره در اقتباس از بازی های ویدیویی نیست. سریال فوق العاده ای به حساب می آید، همین.

در سریال “آخرین بازمانده ما” بازیگران با استعدادی مانند پدرو پاسکال به عنوان جواهرات، بلا رمزی مثل الی، گابریل لونا مثل تامی، آنا تورو مثل تس، مارلی دندریج مثل مرلین، نیکو پارکر همانطور که سارا و موری بارتلت آنها نقش فرانک و دیگران را بازی کردند. آخرین بازمانده سریال Between Us پخش خود را در 15 ژانویه 2023 (26 ژانویه 1401) آغاز خواهد کرد. این سریال شامل 9 قسمت است و فصل دوم آن هنوز تایید نشده است. به گفته سازنده سریال، در صورت استقبال خوب از فصل اول، فصل دوم ساخته خواهد شد. اثر مورد بحث تاکنون 84 نقد از 26 مورد ثبت شده در متاکریتیک را به دست آورده است.

کریس واگنر سانفرانسیسکو کرونیکل

برخورد دهنده راس بونالام

مجله آهنگ سه تاج و تخت

سریال The Last of Us یا به فارسی The Last of Us یکی از آثار جدید دراماتیک و پسا آخرالزمانی شبکه HBO است که توسط نیل دراکمن خالق بازی های ویدیویی Last of Us و نامزد با استعداد ساخته شده است. نویسنده و کارگردان کریگ مازین انجام شده. از جمله آثار این هنرمند می توان به فیلم شکارچی: جنگ زمستانی، فیلم دزد هویت اشاره کرد. (دزد هویت) قسمت اول و دوم فیلم خماری (خماری) و البته به مینی سریال چرنوبیل اشاره کرد. از طرفی این هنرمند با نوشتن فیلم Borderlands یک نقش آفرینی بر اساس همان مجموعه بازی های ویدیویی معروف و محبوب است.

بخوانید  کات سین های فصلی از بازی چند نفره Halo Infinite حذف شد

جودی برمن | زمان

فصل اول سریال The Last of Us به زودی از شبکه HBO پخش خواهد شد. این اثر توانست امتیازات بسیار خوبی از منتقدان بگیرد.

سورپرایز جواهر بر اساس صحبت های الی در سریال The Last of Us

کریگ مازین و نیل دراکمن فیلمنامه سریال The Last of Us را نوشته اند به طور کلی این سریال با نقدهای مختلفی از سوی منتقدان مواجه شد که اکثر آنها نظر مثبتی به کار دارند. مهمتر از همه، آنها از بازیگری، فیلمنامه نویسی، طراحی تولید و موسیقی متن تمجید کردند. برخی از منتقدان آنقدر این سریال را دوست داشتند که بارها از آن به عنوان بهترین اقتباس از بازی های ویدیویی لایو اکشن یا یکی از بهترین ها نام بردند. داستان The Last of Us بر اساس یک بازی ویدیویی به همین نام ساخته شده است Naughty Dog نوشته نیل دراکمن و کارگردانی نیل دراکمن و بروس استریلی منتشر شده در سال 2013 به گفته مازن، انتظار می رود در صورت چراغ سبز به دنباله سریال، The Last of Us Part II به کارگردانی نیل دراکمن در فصل دوم و سوم اقتباس شود. با این حال هنوز هیچ خبری به صورت رسمی اعلام نشده است.

آموزش استفاده از تفنگ به الی در سریال The Last of Us

شخصیت های پیچیده با بازی خیره کننده، داستانی فوق العاده و فیلمنامه ای بسیار تکان دهنده و جذاب ترکیب شده اند. این ترکیب طلایی است که The Last of Us را تبدیل به یک سریال درخشان می کند که اکنون به عنوان الگویی برای همه اقتباس های بازی های ویدیویی که در ادامه خواهند آمد عمل می کند.

80 از 100

از سوی دیگر، 59 منتقد از سایت Rotten Tomatoes که این درام را تماشا کرده بودند، نظرات متفاوتی در مورد آن داشتند و امتیاز کلی 97 درصد را برای آن ثبت کردند. به تازگی سریال The Last of Us برای برخی از منتقدان مطرح به نمایش درآمده است و سایت های معتبر و معتبر بین المللی نقد و بررسی فیلم و سریال نقد و نمرات خود را برای این فیلم منتشر کرده اند. در زیر به بررسی فصل اول این سریال می پردازیم The Last of Us را از نگاه سایت های معتبر دنیا خواهیم داشت اما قبل از آن می توانید خلاصه داستان این سریال را نیز بخوانید:

در نهایت، این سری با حذف گیم پلی از چنین سبک بازی پر جنب و جوش و جذابی که مملو از استعاره های فیلم و تلویزیون است، بیشتر به یک موجود گوشت و خون تبدیل می شود.

100 از 100

50 از 100

70 از 100

برایان تالریکو راجر ایبرت

سریال The Last of Us به نوبه خود بسیار عالی و دلخراش، وحشیانه و دلچسب است. از بازیگری گرفته تا داستان سرایی و عناصر زیبایی‌شناختی، همگی این اقتباس را فوق‌العاده کردند. اما در عین حال این سریال می خواهد که مخاطبش بدبختی دیگران را بفهمد و ببیند. بدون اینکه بخواهم چیزی بیش از سریال های مشابه بگویم.

80 از 100

امپراتوری ژان ناگنت

حال بیایید نگاهی به نقدهای منتشر شده از فصل اول سریال The Last of Us بیندازیم.

این مجموعه را به راحتی می توان بهترین اقتباس از بازی های ویدیویی دانست. اثری که داستان آخرالزمانی بازی را عمیق تر می کند و در عین حال به عمق احساسی آن وفادار می ماند. این سریال مانند The Last of Us یک شاهکار است.

100 از 100

حاصل این تلاش ها سریالی است که از یک سو داستان فوق العاده بازی را چند برابر می کند و از سوی دیگر این بازی ویدیویی را به گونه ای جدی می گیرد که تا به حال هیچ اقتباسی از منبع اصلی آن جدی گرفته نشده است. این سریال بیشتر شبیه آثار است کورمک مک کارتی برای پل دبلیو. ساندرسون. این سری هم برای طرفداران قدیمی بازی و هم برای کسانی که سال ها پیش کنترلرهای خود را کنار گذاشته بودند جذاب خواهد بود.

سریال The Last of Us بیش از حد به صحنه های اکشن متکی است. صحنه هایی که بر سوررئالیسم عجیب افراد مبتلا تاکید دارد. اما در پشت هرج و مرج، پیوند جدیدی بین جول (مردی بی خانمان با یک ماموریت بزرگ) و الی شکل می گیرد که باید از او محافظت کند. با اجرای پاسکال و رمزی، و همچنین ترانه سرایی قدرتمند، این پویایی احساسات و حس زندگی را ساطع می کند.

دراکمن و مازین این داستان فراموش نشدنی را برداشتند و آن را غنی تر و تاثیرگذارتر کردند. آنها به ما اجازه دادند که با این دنیا و این شخصیت ها طوری زندگی کنیم که با بازی تجربه نکرده بودیم.سریال Last of Us یک موفقیت بزرگ است و در این دنیای بسیار تاریک، مزین و دراکمن نوری را به ما نشان می دهند که باعث می شود این داستان چندین برابر قوی تر است

100 از 100

95 از 100

پت براون | مجله مایل

همچنین در پایان و به صورت خلاصه باید گفت که فصل اول سریال The Last of Us امتیازاتی به دست آورد که به ما اجازه می دهد آن را کاری بسیار خوب، جذاب و سرگرم کننده بدانیم. اگر با خواندن مقدمه مقاله و نظرات داوران احساس می کنید این کتاب برای شما مناسب است، آن را به شما دوستان خوب یک گیمر نیز توصیه می کنیم.